Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

passionsblomman skrev 2009-05-06 10:35:10 följande:
    Oh, här var det många snygga rumpor i vädret!Tur vi mest är tjejer här, annars vet man aldrig vad ni kunde råka ut för som ni står! !!!
    Hahaha ett par rapp börjar de bli vana vid

Usch o fy va jag fryser....inget roligt att vara ute när det blåser OCH regnar...nåja...

Hvidis: Skönt det löste sig med hyran. Sådana drömmar är hemska....man är ju helt utmattad när man vaknar!!

Lanovia: Hahahah att du hängde med i mitt supervimsiga inlägg!! *djupt imponerad* Du stavade så rätt till PCO osså!
    Extra kissnödig vid ÄL...hmmm nää inget jag noterat.

Ankis: hahahah vilka snälla kompisar du har som har koll på sådana inlägg...hehehehehe!
    Nä men jag finns där osså faktiskt....fladderbusmamma....men har inte skrivit något...men attans bra om man funderar på ngt...det mesta har ju diskuterats där!

Ore: O va spännande med kub-test! Lycka till o hoppas ni får massor med fina bilder med er hem!

Ninnnis: *stickerhuvudetisanden* Skönt att maken kommer hem snart så ni kan få mysa hela helgen!

Hoppas osså på 4 pluss denna månaden!!! *Stickerhuvudetisandendirektigen*

Blommis: Hur hade du o mamsen det i går?!
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-06 10:57:55 följande:
    Fladderbusmamma, vad gulligt!
    hahaha ja eller brist på fantasi! men det är klart...man ska se positivt på det eller hur?!

Ont i magen i dag med?
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-06 11:21:25 följande:
    Har inte haft ont, men det kniper till i livmodertrakten (?) med jämna mellanrum. Tidigare har det "dragit" lite kring äggstockarna (?), men någon direkt smärta har jag inte haft. Som sagt, alla tecken på att kroppen eventuellt funkar som den ska är välkomna
    Låter ju rätt skönt eg om det bara är "dragningar"!

Fasen jag fryser fortfarande...får nog gå o ta lite varmt te eller nåt.....*brrrr*
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-06 12:44:43 följande:
    det var inte så farligt... hittade grapefruit!
    Va? Regnar det grapefrukt i Köpenhamn?!

Fy fasen sicket böst väder....brrr vill bra hem o mysa under filten o läsa bok!

Nu har vi nog nääääästan bestämt oss för barnvagn..... blir en Emmaljunga Mondial Black eller Black croc! Ska åka o spana o klämma lite på lördag lunch o sen ev beställa. Är visst lite knöligt nu inför sommaren när barnvagnsfabriken har semesterstängt o sen börjar de tillverka nästa års modell.

Jisses vad fladderbuset tänjer ut i magen....umpf...inte så jätteskönt......igår bankade busen loss på min urinblåsa precis när vi skulle somna....gaaaaanska svårt att somna då!! Hihihi sicket busfrö vi har!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-06 13:05:53 följande:
    våra busför kommer nog ha kul ihop! Vagn ja... suck.. väntar med att tänka på det till flytten är klar. kollar flyttpriser nu... ca 3000danska för två timmar och två gubbar. det kanske skulle vara nästa karriär. de tar ju mer i timmen än jag gör!Tjejen so hjälper mig här har precis berättat att hon ska flytta till italien under sommaren. dvs jag står med bokningar hon inte kan ta... grrr! nä, nu ska jag måla väggarna!
    Ja de verkar redan vara på samma busfrö-våglängd så det bådar ju gott för framtiden!!
    Förstår att ni tar flytten först....sen är det många danskar som åker över sundet för att köpa vagn....så ni är ju på rätt väg! 3000 danska!!! Jisses...fast de tar ung för samma timkr som jag gör!! Hahahahaha! Konsulter är dyra! Sen får man ju def inte ut en lön som är värd att skryta med....men men!
    Men flyttgubbarna är verkligen värda sina kr....de sliter ngt fruktansvärt (iallafall de jag stött på) o är supereffektiva...sen kan man ju alltid fundera på hur rädda de är om ömtåliga saker....
    Har du kollat svensk flyttfirma osså? Borde ju bli billigare för er halvdanskar!

Amenvaförska hon till Italien....där finns bara italienare o pasta o parmaskinka o vin....är väl inget att resa iväg för?!
    Hur länge har du tänkt jobba/tror du kan jobba?
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-05-06 15:18:15 följande:

Vad har hänt med Betty?? Och sedan var det några andra nya som tittade in här ett varv för ett tag sedan och nu är borta? Har vi varit för pratasamma så att ingen hänger med här eller?
    Hmm misstänker att det är svårt att hänga med i tempot här inne....kan själv känna av det om jag är iväg ett par dagar från datorn.....

Nä nu ska jag snart gå hem...ska surfa lite prisuppgifter till vad som behövs i skötväskan....

Äääntligen sol...bara det slutar blåsa så galet...

Ses i morgon!!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-06 21:48:28 följande:
    Det finns gott om -varsågod! *sträcker fram brödkorgen*Det är med valnötter och aprikoser och pinjenötter i!
    *ååååh så livsfarligt...tur att det inte finns så många kalorier i bröd som äts på etern! *

Hvidis: URK!!!! *stoppar in den nedbajskletade badrumsmattan innanför bratens tröja....klappar gott...välkommen tillbaka*

Betty: Hahahaha förstår att dottern gjorde kväljningsljud med hela ansiktet i bajs....urk

Jag flyttade 50 mil fr familjen när jag var 19...både skönt o jobbigt. Pratade massor med mamma på telefon.....nu när jag bor närmre o hon är pensionär så blir det inte lika ofta....träffas dock lite oftare....Men fattar inte hur hon orkar med alla grejor de gör...helt galet...o är oftast iväg på ngt på kvällarna osså så det blir inte tillfälle till telefontid direkt.
    Blir nog bättre när jag är mammaledig!

*tar mer nybakat bröd o breder på mkt smöör...mmmmmmm*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)