Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Jag osså nyfiken på Ankis drömgård!! Någon som kan inboxa mig?!

Nallis: *gör vågen* Kanon....känner igen känslan exakt...hahhaha.
    Jag rabblade "jag vill, jag kan, jag ska....jag vill, jag kan, jag ska" (från en tecknad serie om ett liiiiitet blått lok som inte trodde den orkade dra vagnar över ett berg...
    Skönt att de inte trodde det var något fysiskt/allvarligt utan bara stress (som iofs är viktigt att inte få för mkt av).

Ninnis/Lanovia: Jag kan pallra mig in till storstaden...men maken kommer def inte med....vi är bjudna på schlagerfest på lördagen o om han är uppbokad på söndagen osså...så får han nog spel....men jag kommer gärna.
    När/Var/Hur?

Hvidis: Moahhahhaah alldeles rätt....ge´n där det inte syns...höhöhöhö....njurarna klämde du extra på eller?!

• ingenjörsbruden

Ankis: Väldigt mysigt hus.....men ja...jag fick inte riktigt planlösningen att stämma med bilderna...misstänker att de användt vidvinkel på kameran=allt ser mkt större ut.....men verkligen jättemysigt!!! O så är det närmre till mig !
    Är medlem i Eslövs Gk...så i Eeeislöööövs kommun är man ibland!
    Men helt o visst....sveriges tråkigaste håla!! Men tågförbindelser är kanon!

Lanovia/Ninnis/Hvidis: Spännande...en sista minuten BT-träff kanske blir av! Finns det inte en sportbar på gågatan...vid gustav ung, Ninnis? Times eller nåt....visar de inte någon form av sport hela tiden? Kanske lämpligt ställe för herr Lanovia?! Skulle kunna träffas där utanför.....så kan vi knata vidare o leta upp ngt bra fik! Espressohouse på Hansa ligger ju inte så långt bort om inte annat...
    Annars glass på Lilla Glassfabriken....Mmmmmmm

Hvidis: Moahhahahah! *gniderhänderna, tittar lömskt omkring mig med de små söta hornen i pannan*

*kramar Nallis*

Länge sen vi pratade om div kroppsvätskor nu....höhöhöhö
    Så jag tänkte ta upp det igen...hahhahha....har börjat laktera så smått....köpte ammningsinlägg i förebyggande syfte igår...hahahahaha Bra eller dåligt? Ingående beskrivning önskas eller?

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-13 10:04:59 följande:
    Oh, jag drömde att det kom jättemycket mjölk ur mitt vänstra bröst. tror jag gav den till en katt eller nått (har ju drömt att jag fött katter två ggr innan, så så konstigt skulle det inte vara...) Men så verkligt det var. Shiiit! Nu klämde jag på bröstet, som i drömmen så kom det lite genomskinligt! Iiihh! Är det sånt du menar, ingis?
    Hihihi ja precis så! Lite skumt...men rätt fräckt....maken synade brösten väldigt igår när jag kom innan för dörren....han hade fått en vision av att jag hade två STORA blöta fläckar på tröjan....hahahha...han är min sötnöt!
    Han är rätt pjoskig nu.....han kom på mig när jag pratade i telefon o körde bil (sista 100 m hem till garaget)...fick en rejäl utskällning...ojojoj så orolig han här ibland.
    Men han sa igår att han inte vill att jag ska åka o hälsa på Mikis i juni....han är rädd att ngt ska hända när vi åker upp....vill helst att jag stannar hemma (no way ) eller åker tåg.....så jag ska kolla hur det funkar....jag får iallafall ABSOLUT inte åka någon skruttig liten fiat uno eller nåt....har ju saab 95 själva..... *funderar*

Ninnis: ja jag hade för mig att de visade sport där...men kan inte hitta den.....tänkte på times/harrys på gågatan
    Sökte på eniro efter sportbar i Malmö....O´Learys finns vid Centralen....o det borde ju funka för herr Lanovia eller?
  • ingenjörsbruden
    Celeste97 skrev 2009-05-13 10:24:44 följande:
    Vad göra när det går för fort i livet? Önskar att det fanns en enkel lösning, men det finns nog bara svar som låter enkla men är svåra att genomföra. "Leva mer i nuet" tycker jag om. Sluta använda ordet "måste", sluta skjuta upp saker till ett obestämt "sen", börja unna sig saker, sluta skämmas, börja använda sina sinnen mer...
    O börja sålla...tacka nej/välja bort vissa saker....tex alla tidningar man får som man "tänker" läsa när man får tillfälle....man får sällan de tillfällena....så skumma direkt...o släng om det inte är något som man fastnar för direkt....vi BEHÖVER sålla i all info som väller över oss....det går INTE att tro att man kan ha koll på allt.
    Man måste inse att det GÅR att leta upp info (på nätet tex) när man väl behöver det för ngt speciellt.
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-05-13 10:41:13 följande:
    Ingenjören:Ja, tyvärr brukar ju fotona göra att allt ser mycket större och finare ut.Vi får se när vi kommer dit helt enkelt jag har bott i kommunen tidigare, så jag vet att den inte är så het . Men tycker man har ett annat perspektiv nu när man blivit lite äldre.Sen är det typ en kvart till mamma o pappa och en 20 min till svärisarna så det är ju också en pos. aspekt
    Närheten till släkten är kanon.....bra med barnpassning!! Höhöhöhö!

Ninnis: Hahaha ja det booooorde jag väl få! Ska höra med mannen....vill ju massor....men vill inte att han ska sitta o vara orolig o få magsår eller nåt...får väl ge honom något lugnande...höhöhöhö.....
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-13 10:48:08 följande:
    Jag har fått telefonförbud när jag cyklar... Åh, vad jag är trött och svag idag. Vill bara lägga mig ner, men det kan man ju inte när klienten kommer om 10 min... Har laddat upp med en påse lakris iallafall...
    Men du är ju kvinna....vi kan ju göra flera saker samtidigt!

Känner igen det där....hade en sådan dag igår....helt orkeslös o trött...dessutom ont i huvudet....
    Mmmmm...påse lakris....mmmmmm! Det är ju attans gott!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-13 10:58:19 följande:
    Ja, och ont i huvet... Har drukit massa vatten nu för att se om det kan vara det. Lillan ska ju ha lite också.
    Tror våra kroppar ställer om igen...känner osså sug efter mera vatten än vanligt....tur att man har nära till toan
    Är nog lakteringen och battingarnas tillväxt som påverkar....sen har jag hört att man nu någon gång kanske behöver mera järn än innan....men ja....

Ninnis: JAG SKA MED PÅ TRÄFFEN!! BASTA! Vägrar att isolera mig....han måste lära sig osså att försiktig o rädd om sin avkomma ska man vara....men gränser finns det! :
    Hahahah nä men klart att maken få vara lite orolig....men C4 blir nog godkänd....o så är den ju automatare så det är ju ett moment mindre i körningen! Jag ska bara lägga fram det lite fiiiint!

Ja lite skalbagge är det över den....hahahaha beatle-wannabee?
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-13 11:00:31 följande:
    eller babsolut som ingenjören skulle sagt!" babbsarna funkar iallafall...
    Bulls eye
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-05-13 12:41:00 följande:
    Lite fjortisvarning....jag vet
    Hahahah men döööö härligt!! Har jag "hickies" så är jag jäkligt nöjd...höhöhöhö

Ses i morgon...nu ska jag på kurs!!!
  • ingenjörsbruden

Ojojojoj va ni skriver girls!

Har inboxat Ninnis o Lanovia o Hvidis mitt mobilnr.
    OK, kl 15 på O`Learys...skriver ner i kalendern!

Blommis: Näää usch o fy för en massa rotande....förstår att du är öm.....jäkligt orättvist...det ska man ju bara bli efter rejält sex! Vad tycket du om filmen?! Är jättesugen på att gå o se den....

Lanovia: Åhhh va gulligt av din make....MÅNGA plusspoäng!

Nallis: Hahahaha ja jag hade inte kunnat baka eget bröd.....fastän man får muskler så hade jag fått gryyyyymt gäddhäng av allt nybakat bröd som jag hade stoppat i mig!!
    Gulligt av O att spela in....tror du verkligen behövde den powernappen.

Ankis: Hoppas att visningen går bra o att ni blir de enda intresserade o att ni inte hittar några fel! Ska bli spännande att höra imorgon vad ni tycker efter visningen! Förväntar mig fuuuuull rapport!

Ninnis: Nu har jag fått ihop ditt smeknamn....snokade liiiite på eniro ... har funderat länge på vilket namn det var smeknamn på.....o så logiskt det var!

Hvidis: Tack för kramen *kramartillbax*...kom inte hem förrän 2045 o ikväll så är det vårutflykt med jobbet...så då är jag inte hemma förrän vid 22...*snyft*
    Ta du det lugnt o fokusera på lgh o boa mm så att du inte går emot dina djuriska instinkter för mkt!
    Rätt fräckt att vi eg har så mkt instinkter!

Glömde berätta i förrgår om föräldraträffen....tjejer och killar skrev vars en lista på hur killarna kan hjälpa till under grav. under förlossning o tiden efter.....ja..hur lätt är det när man inte själv gått igenom allt innan...men vi tjejer plitade på flitigt....o jag tyckte synd om de två stackars killarna.... sen när de läste upp alla grejor så blev barnmorskan helt tårögd...det var så bra saker o hon blev så rörd!! Ehhh inga konstiga saker så man börjar ju fundera på vad som killar bruka skriva på dessa listor i vanliga fall!!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-14 09:25:55 följande:
    Hehe, ja det var väl inte så svårt? Ses vi inne på stationen vid O´Learys eller utanför vid ingången? Ska vi ha en ros i kavajslaget?
    Hahaha japp!
    O´Learys....utanför vid ingången till deras uteserveringen eller så....eller så ringer vi!
  • ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-14 09:26:07 följande:

Ingenjörsbruden: Vilken kul grej med listan Kul att se hur olika man tänker
    Ja visst....manligt o kvinnligt...rätt kul! Tjejernas var helt ok....men ja....inte så bra som grabbarnas.

Visade listan för maken på kvällen...men han förstod inte "the fuss"...det var ju inga konstiga saker....bara SJÄLVKLARA tyckte han! Haahahhaha
  • ingenjörsbruden

Nallis: vi träffas ju rätt snart ändå!! Tiden går ju fort!

Ninnnis skrev 2009-05-14 09:34:39 följande:
    Ingången till uteserveringen och ingången till stationen är nog typ samma ställe? Vi hittar nog varandra!
    Blir nog svårt att missa en gravidtjock förvirrad ingenjör utanför en bar!! Hahahaha

Nä nu blir vi snart hämtade med buss...ska kika på Vilks konstverk... www.ladonia.net...o äta gott på Strand hotel i Arild....jaja...maten blir nog god!

BAMSEKRAMAR!!!
  • ingenjörsbruden

Fasen va ni skriver flickor!

Ja man hinner ju glömma det man läste i början....men men försöka duger eller!

Celeste: Om du sågar mer trall än mannen så är det def du som är karlen i huset! You go girl!! 35 istället för 40...mmmhm det låter som att den börjar stabilisera sig. Skönt!

Blommis: Va skönt att den ordinare underredesmekanikern var på plats o att dennes handlag var mkt bättre.
    Låter som en superhärlig tur på tu man hand!
    Då ska jag def se filmen....har boken men hinner inte läsa den förrän....ja typ semestern.

Ankis: Va kul att bli positivt överraskad på visningen!! Hoppas att ni kan få ett bra lånelöfte på er nuvarande bostad.....vill ju hemskt gärna ha ner dig närmre mig ju! Håller tummen massor för jobbet!! Spännande!!
    VV...ja det är ju en beprövad metod.....skönt att du hittat ngt som funkar för dig....VV funkar inte alls för mig...jag måste köra GI....

Hvidis: Det hade varit superkul att få träffa dig osså i helgen.... En liiiiten fikapaus måste man ju ha ibland....

Lanovia: Hahahah jag ska försöka vara först så hittar ni mig istället!!! Låter kanon.....förvirrad gravidtjock kvinna på O´Learys.....räddas av sina BT-vänninor!
    Hoppas att det går bra på mötet idag. Tror inte de hittar några konstigheter....men ändå...skönt att ni kan få hjälp/stöttning nu.

Nallis: Åhh va mysigt med ansiktsbehandling.....det är så jäkla skönt!! Hahaha men vi ska gnälla här....över sprutor eller underredesgrävningar.....inget problem är för litet för att ventileras här inne!

Ni skulle varit med igår....jisses vilken klättring....ner var jag rädd att trilla/trampa fel....sen upp så var jag tvungen att stanna ett par gånger.....pulsen rusade iväg o jisses vad man flåsade o svettades.....folk blev oroliga....o frågade vad som stod på...svarade att jag var tvungen att pausa för battingens skull (hade nog puls nära 140)....folk såg då helt oförstående ut....ja alltså....jag är gravid! Jahaaaaaa!
    Jisses....inser att jag måste vara rätt tjock i allmänhet i folks ögon när de inte ser att jag nu är gravid i 6 månaden! Hmmmpf....nåja...spännande utflykt....men komma hem vid halv tio...är rätt sliten idag.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-05-15 10:05:43 följande:

Ankan VV är bra, funkar för mig med. Vi började ju i typ november med det. Har båda tappat ca 4kg men där har det stannat så vi får nog ta ett rejält tag igen. Spännande med huset. Hur lång tid har ni på er innan ni måste börja buda? Nalle, jag står helt på din sida. Är livrädd för allt vad sprutor och nålar heter. Hoppas innerligt att det inte är något sådant som väntar mig idag. Så jag förstår varför du klagar.Blommis som måste ge sig själv sprutor har jag helt ignorerat. Jag läste det lite snabbt sedan förträngde jag det *ryser*Hur funkar det för dig Blommis?Om 1h sitter jag nog och bölar hos BM....
    Åhh stumpan! Känn att du har oss alla med dig o att vi står o klappar dig på axeln o kramar o lyssnar.
    Det ska nog gå så bra så!

Ja VV är bra...det är ju eg så att man måste förstå vad det är man stoppar i sig varje dag...jamen en macka är väl ingen fara....nä...men i långa loppet....
    Skriva en matkalender o kolla hur många kalorier man eg får i sig är nog eg rätt bra o alla borde göra det....få lite kläm på alla näringsämnen, mängder osv.....hade varit rätt skönt med en mackapär som hade koll på sånt...

Ankis: Det är gudabenådat vackert....men usch o fy på sommaren när området invaderas av galna turister....*brrrr*
    Bra träning....men sicken motivation gubbskrutten har....springa där upp o ner minst en gång om dagen....jisses...blir trött bara av att tänka på´t!
  • ingenjörsbruden

Jag är osså här...vill ju inte jobba mera....vill hem o MYSA NUUUUUUU!
    Vill osså grilla i vår egen trädgård.....suuuuuck får vänta nästan ett helt år!!!! *snyft*
    Tur att jag är en baddare på att bjuda in oss till folk som har grill!! Höhöhöhöhö!

Tänker osså på Blommis o Lanovia....hoppas att allt går bra!

Ankis: Databas...fredagsgöra eller? Låter seeeegt....
    Vad ska ni göra i Stockholm?

Nä nu ska jag klämta i fredagsfikeklockan....idag blir det skogsbärsfromage-kaka! Me like!!

Maken är gullig....han har beställt o köpt mat på ett nytt ställe...han ville inte berätta vad det var han köpt...det var en överraskning....först så gissade jag på leksak från teknikmagasinet (vuxenleksaker) Höhhöhöhö o då bara gravade han..... ....han inser att hans fru har abstinens! Hahahahaha! Tur att han inte är någon av de killar som inte vågar/vill ha sex med sin gravida fru.....då hade jag nog handlat massor av sexleksaker!! Hahahahahaha

Snart söndag!! Ska bli kul!

• ingenjörsbruden

Lanovia: Va skönt att allt verkade bra.....får nog säga än en gång att det är tur att vi har Blommis om ni nu ska göra ung samma sak. Fick din man ett litet rör att fylla....hade inte herr Blommis en burk? Boooorde vara svårare att pricka i ett rör....hmmm!

Hvidbrud skrev 2009-05-15 14:47:36 följande:
    Vad skön Lanovia! Så är ni ju bra igång!Har hemtat nycklar idag. Nu har vi fått lägenhet!!! Så härligt med mycket plats. Ett rum gillade varken jag eller maken. Iskall nastan stickande ljusblå färg... Det blir att måla. Allt var rent och fint, men min pedaniske make tar sig nog öve i morgon och gör rent en gång till för säkerhets skull...Vi ska göra marokansk stämning på balkongen, med puffar och planter och mynta och ljuslyktor . Blommis vad växer bra i öst? Eller det kanske är ankan jag ska fråga det?Nya sängar ska köpas söndag och barnrummet är det finaste av allt! Bara kakelplattorna i köket som är läskiga. Hur kan man ha 70-tals kakel i en 80-tals lägenhet??? Ska köpa självhäftande plast och fixa och dona....Nu vet jag varför jag var så där dödstrött för ett par dagar sen... Jag har åkt på en rejäl förkylning. IGEN! Nyser och snörvlar och nästan droppar på kunderna. (örk) Ankan: Huset låter ju underbart!! Hopppas att du får jobbet, så du kommer lite närmre !Sen var det mer jag skulle komentera, men min hjärna minns inte längre... Jo, Ingis! Vilken härlig utflykt! VAr på NImis för typ 13-14 år sen. Så vackert! I höstas skulle jag visa maken det, men jag kunde inte hitta nergången... Men det är så vackert där i allafall. Skulle vilja gifta mig igen, men där uppe vid fyren i blåsten, barfota med vilda blommor i buketten och en enklare klänning i lätt silke... (om man nu slapp planera resten) bara jag mannen och världen.
    Va härligt med lgh...hahahah ja min make hade nog osså tagit en extra städning själv...hahahahha!
    Skönt att bara ett rum är i direkt behov av målning. Känns väl rätt ok? Ja du...kakel i köket....vi har rosa kakel....typ gammelrosa.....o guuuud va jag störde mig i början....men sen har man lite grejor framför så tänker man inte på det på samma vis....har sett sådana kakelklistermärken på Lagerhouse...men det är länge sen......
    Ett annat alt är att sätta en glas-skiva framför o ha något fint tyg eller tapet bakom.....

Kan säga att det är nog värt att åka upp o kika på Nimis igen...det växer helt otroligt! Men det är en jäkla väg ner o upp...*torkar svetten fr pannan....*

Nääää usch o fya mig...förkylning *går o hämtar en go filt o gott grönt te med ingefära i...klappar om försiktigt*
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-05-15 15:46:47 följande:

Gött att ha nycklarna Hvidis! Så när flyttar ni då om mannen skall städa imorgon menar jag?Här kan jag säga att om det är någon som skulle städat extra så är det jag. Hmmm kanske har kärt barn många namn. Vet iof inte vad Blommis man fick för något o många skulle kanske kalla det min fick för en burk också. Men för mig som använder dessa dagligen i jobbet så är det ett rör, Falcon rör och inget annat. Jag höll nyss på att börja skratta här för mig själv på jobbet. Insåg just hur ironiskt allt är. Jag o mannen har nu tatt ett nytt steg i våran kamp för ett barn. Hoppas vi lyckas någon gång.Och gissa vad skall göra på onsdag, jo kastrera våran hund. Snacka om motsatserna och både sakerna är något jag tänker på o oroar mig lite för. Det blev bara för mkt för mig nu. Tur att det är fredag nu.Skulle jag inte hinna skriva något mer här innan så ses vi på söndag kl 15 Ninnis och Ingis (och Hvidis???)
    Ja det är kanske same same...

Ska bli kul att träffas på söndag!

Hvidis: gillar verkligen detta.... "Skulle vilja gifta mig igen, men där uppe vid fyren i blåsten, barfota med vilda blommor i buketten och en enklare klänning i lätt silke... (om man nu slapp planera resten) bara jag mannen och världen." O lillmuffins!
  • ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-15 16:26:10 följande:

Har inte en chans att svara på allt, har ju bara jobbat 6,5 h men ni skriver ju så att tangentbordet glöder Måste få berömma min blivande lite: Kom hem efter en seg dag på jobbet och då hade han köpt tre röda rosor (har namnsdag idag med mitt tredjenamn), en flaska vin och gjort en tacopaj till kvällen.Blev så rörd så jag nästan började gråta...
    Naaaaw va gulligt! Mååååånga pluspoäng!!!

Nä nu ska jag hem...har blivit lovad "nästan" hallsex!!! *wiiiieiee* Hahahaha! Kan behövas! Farligt med så här mkt blod i kroppen!

På lördag är det schlagerfest...ska bli skojigt...även om jag inte är en riktig schlagerflicka...men det kan vara rätt kul att racka ner på kläder osv....liiiite kul måste man få ha! O så är det tipptävling...hahhahha behöver jag nämna att jag ALDRIG varit i närheten av att vinna troffen?!

Ska bli attans kul att träffas på söndag...de som kan o orkar!

KRAAAAM!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)