Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Ankan80 skrev 2009-05-11 10:48:37 följande:
    Japp maken är på tillfrisknande som tur är.ÄL-period börjar i morgon....hehe.....
    Höhöhöh fit for fight nu då?!

Ninnis: Du kan få hjälpa mig att boa om du vill!!
    MÅSTE ju ta en inköpsrunda till IKEA o shoppa lite...hehehehe! Blir nog inte förrän i nästa månad...sugen?
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-11 12:49:19 följande:
    Ja... Har alltid varit svag för Robbie, så det är inte första gången han figurerar i mina drömmar, men det är första gången det innefattar ägglossning och faderskap...
    Kanske inte dröm-fadersförebilden direkt....jag ger mig INTE in på drömtydning....den drömmen kan iallafall inte bli snuskigare....

Ok, då har vi en Boa-date längre fram!
  • ingenjörsbruden

Hvidis: Välkommen hem! Hahahah vilken dröm!! Tur att mannen inte var svårflörtad!
    Härligt att möhippan blev lyckad! Våra stackars små battingar....rejält omskakade! Hoppas att de kommer att gilla Eurodance när de blir stora osså!
    Är det värsta flyttpackningen som gäller nu?

Ninnis: Avvaktar drömtydningen....för som sagt....hahahahaha det kan inte bli mer snuskigt eller?!

Tänker på Blommis o hoppas att allt går bra o det är ÄL på g.

*tar en stoooor bit scones med smör på....mmmmmmm* (dreglar irl)

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-11 16:54:00 följande:
    Är ni lika måndagströtta som jag?Nu ska jag pallra mig iväg och cirkelgymma lite, kanske det kan hjälpa energinivån
    Japp..men har inte tid med måndagströtthet det dock....hela veckan är full med hål...föräldragrupp, jobbkurs, vårutflykt med jobbet....herregud...det finns knappt ngn tid att jobba!!!

Skönt iofs men har nu ju fått mer o mer ansvar o det är jobbigt när man känner att ens egna projekt blir lidande....nåja...

Blommis: Guuud! Farligt med bilder på så små....man bara smälter! Skönt att ÄL verkar vara på G.
    Hur är det med sexförbud...? Är man inte mer sugen då? Jag är sån med godis osv....hehehe så jag kan tänka mig att hade jag fått sexförbud så hade jag tänkt bara på det....ännu mer alltså!
    Gött att höra att du o sambon hade ett bra snack....man behöver verkligen det mellan varven.....o tycker ditt resonemang är väldigt sunt.....det är DU o herr Blommis som jobbar på bebis....INTE hela släkten...som tur är eller?!
  • ingenjörsbruden

Blommis: Huvaligen att ge sig själv sprutor....*dånar lite nätt* Ja nä...du ska nog undvika att berätta om tvillingsmöjligheten för herr Blommis.....han kämpar på så fint o försöker undvika förra omg bassning han fick. Tycker han sköter sig bra.....så nämn inte det där med tvillingar.....än i allafall....

Lanovia: Ooooh välkommen ner till söööööödern! Jag bor lite utanför Lund....ca 1 mil.
    Sugen på en fika?! Nä men du kanske inte hinner om ni ska hälsa på kompisar o så.....men det hade varit spännande!!

Hvidis: wiiiiiiee nyckel!!!! *hoppar o klappar i händerna* Så spännande! Hoppas att det inte är så mkt ni behöver/vill fixa innan ni flyttar.
    Ninnis har loooovat att hjälpa mig att boa på IKEA.....du kanske osså vill följa med då?!
    Det där med lite skit i hörnen försöker jag inför ibland där hemma....maken är dock väldigt döv när jag försöker införa det mantrat....hahahahaha

Nallis: Men lilla stumpan!! Nu igen!!! Blir ju jätteorolig!!! Jag gillar heller inte sprutor....men det går....så försök att fokusera på andning o sätt en nagel djupt in i ett finger(=gör ont) så hindrar du hjärnan lite från att snurra för mkt.
    Inte bra att du stressar så....försök att skära ner på städningen....den går ju inte någonstans....tyvärr.....o försök att få O att dra lite mer hemma så att ditt psyke kan avlastas.
    Den sista tiden innan bröllopet är stressig....men försök att hitta något där du slappnar av....jag lyssnar på klassisk musik (har precis hittat en cd med klassisk musik som är lämplig för vila för barn) o läser bok...funkar jättebra för mig....men alla är vi olika.

Ninnis: Läkarna kanske inte är farliga...men sjukskötorskorna!!!! DE är farliga!! O det är ju de som oftast tar blodproven osv.....huvaligen....säg inget till min syrra bara...hon är sjuksyrra!

Har varit på första föräldragruppsträffen....trevligt....men inte så mkt nytt direkt....gick själv....o maken har jättedåligt samvete...men jag tycker inte han missar så mkt....det är ju eg mest socialt...det som barnmorskan pratar om är ju bara lite allmänt....så vill man veta mer ingående så får man leta info på andra ställen.
    Har def cooooolast BF-datum!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-12 14:11:08 följande:
    Vaddå? 090909? Eller??Hemma hos oss är dt också jag som sköter om skiten i hörnen. Maken vil hellre ha ett rent helvete, så det får han sköta själv. Så det så. Han är sååå duktig! Igår gick vi en promenad, så bjöd han på sushi... och glass! Mmmm... Sen ville jag ha sex, men det fick jag inte så jag blev sur. Snacka om otacksam!
    Japp...ett annat par hade 090907 men hoppades på 090909....men då sa jag att det var redan paxat o så skrattade alla!
    Guuuuud så rolig jag är! haha

Hahahaha otacksamma du!! men du fick ju två av tre rätt ju....
    Jag har numera för dåligt samvete för att önska mig sex....maken är verkligen helt slutkörd....så jag känner mig supertaskig när jag nämner något om sex.....han vill...men han är verkligen helt slut.....inte bra....

Vi ska osså ta promenad idag ....så ska jag berätta vad vi pratade om på föräldragruppsträffen. Men det blir ingen sushi...*snyft* potatisbullar o lingon....mja....inte min favorit direkt...men det funkar.

Bajsbratten....du sparade inte badrumsmattan så du skulle kunna stopppa in den innan för tröjan idag på honom?!
    Spänn ögonen i honom direkt när han kommer innan för dörren o fråga om han torkat skorna ordentligt.....hahhaha borde vara lagom pik!

Pratar du danska eller svenska med danskarna, Hvidis?
    Jag hade nog inte klarat jobba i danmark...hade låtit som en riktig dansk...men haft helt fel ord så ingen hade fattat någonting.....

Ninnis: hahahah ja svintoläkarna är ju osså en farlig grupp!!

Har fått en sån jäkla huvudvärk....helt galet....känner att jag nog måste åka hemmåt......blir snart migrän.....
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-12 15:22:59 följande:
    Förresten, vi får väl satsa på 101010 eller nåt... 111111 låter ju coolt, men det är alldeles för länge dit! Nummer två kanske? Ikväll ska jag testa ett nytt träningspass, stationsjympa. Verkar svettigt och kul
    Hahahah ja man kan ju alltid försöka...men har hört att de små liven kommer när de själva vill....ännu ett problem för oss kontrollfreaks!

Ja jag ska nog pallra mig hem nu snart....

Stationsgympa.....säger man Tuuutut när man byter station eller?! Guuu så rolig jag är....suck...nu går jag hem!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-12 15:34:58 följande:
    Hahaha! Gud vad rolig du är Hvidis! *ser hvidis o ingenjörens män desperat hitta på omvägar hem för att försöka hinna ladda lite energi inför mötet med sina fruar*
    Hahhahaha ja de har det hårt de stackars äkta männen!
  • ingenjörsbruden

Huvudvärken blev bättre...kanske vätska jag behövde.

Lanovia: It´s a date om du vill ! Söndagen kan jag absolut smita ifrån maken ett par timmar om det funkar i er planering! Kanske gnugga mage lite?!

Ninnis: Fy vilken tråkig tågåkning ...100 situps o armhävningar *gääääsp*

Blommis: Va skönt att du o herr Blommis hittar lite tid för er själva mitt i allt "upponermedbyxor, burkande, fläkandes, injektering osv". Liiiiite romantik ändå mellan varven!

Nä nu ska jag hem o föreläsa för mannen...höhöhöhöhö...ska säga att man MÅSTE massera sin gravida kvinna mkt OCH SEXA massor!! Höhöhöhö....undrar om han går på det!?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)