Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Hvidbrud skrev 2009-05-07 09:56:27 följande:
    Tack för hjälpen me bratten Ingis. Önskar jag kunde ha gjort så! Eller satt skon under hålet i brixen, så kunde han lära sig hur det luktar till nästa gång. Ulk ulk...AJg träffar min mamma kanske varannan månad. Iband mer ibland mindre. Men jag ringer nog minst tre ggr i veckan. När maken är borta minst en ggn om dan... Lite mammig får man väl vara? Vi brukar ha poängjakt om vårtecken, så det blir mycket mmsande och ringande i feb mars april... Ska bli mysig att gå ut i naturen med lillmuffin och visa henne vad hon ska leta efter, så vi kan fortsätta den leken när vi blir stora.Oj oj oj vad det blåste igår. Här på vägen utanför vårt hus hade ett träd blåst omkull och landat på en förbikörande bil. Landade rakt över förar och passagerarsätena och dödade mannen. Shiit, tänk om han inte hade gasat extra vid föra ljussignalen för att nå över... Ibland blir man påmind om att verkligen upskatta det man har just nu, för man vet faktiskt aldrig vad som ska hända.
    Oj va hemskt.....man behöver få sig en tankeställare mellanåt....

Vår-poängjakt låter kul! Den ska jag osså införa i vår familj!

Igår kände maken sin första kick från fladderbuset!! Busen hade världens kickmaraton i nästan en halvtimme....var gullig o kickade tillbaka när man tryckte lite!!
    Mumma för själen!
  • ingenjörsbruden

Välkommen hit änteligen Nalle Phu!! *BAMSEKRAMAR*

Hvidis: Hahaha vi måste vara tvillingar...sådan familjesituation hade/har jag med....hur omogen o feligt sätt mamman än bröt upp på så är det hennes eget ansvar....hade def inte gjort på samma sätt själv....men ja...hon är som hon är så då kan det inte bli på så många andra sätt....

Hihihih ja det är helt underbart!!! Skulle bara vilja ha allt fixat inför busets hemkomst....men skynda långsamt!
    Vi får låna en baby-björn-sele av makens bror....våra gubbar kommer def att skrida runder som två tuppar med battingarna på magen! Har bestämt mig för att köpa en bärsjal osså....så man kan ha händerna fria när busen är superlite....så att jag kan går runt o inspektera vårt husbygge o laga mat till gubbarna!

• ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-07 11:09:00 följande:

Vad härligt med alla er som är gravida, hoppas på en bebis efter bröllopet men vi får se hur det går...
    Det smittar om man umgås mkt med gravida....

*gnider tangentbordet mot magen*
  • ingenjörsbruden

Åhh jag vill bara hem....har INGEN jobbmotivation alls....suck....
    Fick låna 3e boken av Stepehany Meyer ( Filmen Twilight) av min systerdotter som jag bara är så sugen på att läsa....sträckläsa alltså! Köpte dvdn o tittade på den i förrgår....inget tantsnusk...men romantiskt! O tillräckligt med action för att maken skulle kunna titta på den!

• ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-07 11:30:14 följande:

Ja, vi "pratar" mycket och ofta (nu svarar jag åt dig istället...)
    Hahahah japp *Nallis o Ingis säger vartannat ord*

Jag har mina ljusa stunder, Ninnis!
    Håller koll på Nallis, bröllop men min egen grav.vecka är lite si o så med kollen på! Hihihihihi!
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-07 11:52:29 följande:
    Eller hur!? Så du hänger i andra trådar, Ingenjören???
    Hahahhaah nä faktiskt inte.....jag o Nallis inboxar!!!
    Hur tusan skulle jag hinna med det???? Då kan jag ju inte skriva femhundrafemtielva inlägg i denna tråden o Bry sig om tråden!!
  • ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-07 12:08:32 följande:

Ingenjörsbruden: När jobbar du egentligen? Du är ju här jämt... *ler stort och fånigt*
    hAHahahahh vadå jobba?!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-05-07 13:41:43 följande:

Alla känsliga hoppar över detta inlägg.Var på toa förut och hade då blod på pappret. ???? Mitt i cykeln (dag 11 el 13 beroende på hur man räknar). Ok för att jag brukar ha flytningar som är rätt sega o slemmiga vid denna tid. Men blod har jag aldrig sett tidigare. Hmmm.... och ont i magen har jag haft rätt rejält både igår och idag. Undrar vad detta är?
    Hmmm... va konstigt.....man kan ju få en liten blödning när ägget fäster...men det borde ju vara runt dag 21 eller nåt...
    Kan man få en lite blödning vid ÄL?
    Vet inte alls....hoppas att allt är bra.....hoppas att det inte är en äggblåsa som fyllts med blod som brustit....men kan ju vara om du nu haft ont i magen.....
    *kramar*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)