• T0612

Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?

Vi tycker att det känns dyrt och som en onödig utgift.. tänkte att man kunde be våra mödrar pynta upp lägenheten när vi är och gör oss i ordning så blir det lite överraskning vad dom gjort och mysigt..

Hur tycker ni att den iden låter?

• Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?
  • Maj2009

Vi tycker att det känns lite rumphugget att åka hem till huset efter all uppståndelse som bröllopsdagen säkert kommer att innebära. Därför blir det bröllopssviten på ett av hotellen i hemorten för att riktigt förlänga bröllopsdagen så länge som möjligt.

• 4ever2

Jag tycker det låter som en jättebra idé. Försök bara att röja undan allt som ev. kan störa såsom räkningar, telefoner, saker som ska tas tag i så att ni inte distraheras.Och se till så att ni har lyxig frukost, inte så kul att ta fram frukostflingorna dagen efter.
    Jag tror inte jag fixar vara hemma och ta det så lugnt så vi ska nog lägga pengarna på hotell iaf.

• Delsbostintan

Med tanke på hur få timmar man kanske spenderar på hotellet så låter det inte så dumt. Speciellt inte om man faktiskt tycker att det är dyrt, då kanske man inte kan njuta av det ändå?

Vi kommer att bo på hotell (eftersom vi gifter oss på annan ort än där vi bor), men inget fancy (finns helt enkelt inte på stället). Men vi räknar med att parta på till minst 03 och sen upp och fika hejdå med alla som ska bege sig hemåt på morgonen, så det blir inte många timmar där.

Vi tar nog vår "riktiga" bröllopsnatt på ett lyxigare hotell en annan natt, inga fel med det.... :)

• T0612

Vi ska nämligen inte ha en fest utan bara middag.. Ska be dem fixa en färdig lyxfrukost som vi bara plockar fram på morronen =P

• Kärlekensskull

Vi har bokat vår bröllops natt på hotell. Inte så farligt dyrt ändå. Kostade 1500:- för oss båda men då ingick champange, blommor, frukt och choklad när man anläder och sen frukost på rummet. Kan ju inte bli bättre

• 4ever2
    Kärlekensskull skrev 2009-02-17 13:40:08 följande:
    Vi har bokat vår bröllops natt på hotell. Inte så farligt dyrt ändå. Kostade 1500:- för oss båda men då ingick champange, blommor, frukt och choklad när man anläder och sen frukost på rummet. Kan ju inte bli bättre
    Lät mycket prisvärt, får jag lov att fråga vart ni ska bo?
  • DanKat

Om ni har någon bekant med sommarstuga i närheten kan ni ju höra om ni får låna den en natt Vi tänkte göra så men vi hittade ingen lämplig stuga och att hyra en på en camping skulle kosta lika mycket som ett hotellrum.

Om vi hade varit ni och planerade att sova hemma skulle vi se till att någon fixade till riktigt ordentligt (förutom lyxfrukost som du skrev om skulle dom förmodligen få köpa både nya sängkläder och nya prydnadskuddar och kanska gardiner t.o.m, så man får det så annorlunda som möjligt ) Och som någon skrev: se till att dra ur alla telefoner och ta bort ALLT sånt som kan störa!

• skille

Vio lar min mamma med mann og mine søsken bo i våre leilighet den natten og så spanderer mamma hotellnatten..

• Toblerone
    T0612 skrev 2009-02-17 13:31:29 följande:
    Vi ska nämligen inte ha en fest utan bara middag.. Ska be dem fixa en färdig lyxfrukost som vi bara plockar fram på morronen =P
    Vi ska också enbart ha middag. Just därför tänkte vi lyxa till det lite extra med att bo på hotell. Vi ska åka till en annan stad efter middagen, bo på hotell med champagne, färsk frukt och choklad och dagen efter åka iväg på en liten tripp.. (den riktiga bröllopsresan spar vi till senare i år.) Tror du inte det skulle vara mysigt att få lyxa till det lite, man gifter ju sig bara en gång?
    Annars är det ju mysigt om man kommer till en pyntad lght också iofs.. men så man inte ångrar sig senare? Menar inget illa alls så missförstå mig inte, men vi hade också tänkt åka hem men bestämde sedan att det blir en lyxnatt på hotell!
Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?