• T0612

Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?

Vi tycker att det känns dyrt och som en onödig utgift.. tänkte att man kunde be våra mödrar pynta upp lägenheten när vi är och gör oss i ordning så blir det lite överraskning vad dom gjort och mysigt..

Hur tycker ni att den iden låter?

• Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?
  • Blivande mrs walker

Vi ska sova hemma, och försöka se till så inga syskon eller vänner sover hos oss just på bröllopsnatten (inte så lätt som det låter)

• Julia78

Vi ska bo på hotell, har lånat ut hemmet till sambons Morföräldrar, så de slipper ta sig till hotellet.

• Tillde

Vi ska bo i bröllopssviten på Spahotellet i Strömstad med utsikt över havet
    Vi unnar oss sällan sånt och har fått barn och det känns som att vi kommer uppskatta en stor bred säng, bubbelbad på rummet, frukost på sängen och spa-avdelningen dagen efter bröllopet SÅ mycket!!!

• Thewedding

Har pratat med hotellet idag och dealade fram en ny utcheckningstid. Kl 15 ska vi lämna hotellet känns jättebra.

• paulaner

Thewedding! Bra jobbat - det lönar sig att stå på sig ibland! (så länge man är trevlig och väldigt övertygande).

• Trulsa79

Vi har tänkt sova hemma, då gästerna ska komma till oss kl 12 på lunch.Tanken var även att mamma med sambo och lillebror med tjej ska sova hos oss.

Men efter att ha läst här vet jag inte, kanske man ska be mamma fixa inför lunchen och att vi bara kan komma till 12.

• Süsse

Vi valde bort hotell och blir istället skjutsade till föräldrarnas sommarstuga. Frukost nere vid sjön är vad jag hoppas pa :) Men om inte det hade funkat sa hade det lätt blivit hotell, vill helst inte sova i mitt gamla flickrum hos mamma o pappa :)

• pavar

Vi ska bo på i sviten på Hotel Diplomat (sthlm) med bröllopspaket. Redan betalat o klart, (vi gifter oss 6 juni)

Man får 1 flaska champagne o snittar på natten när man kommer. Dagen efter får man frukost på sängen ( som man själv väljer från en lista vad man vill ha)med en flarra champagne samt man får vara i deras jacizziavdelning själva i 1 timme.Sen utcheck kl 16.00. Jättefint rum STORT!!! Kan varmt rekomendera!

• MiaMariaR

Alla ni som så glatt meddelar att det ingår en flaska champagne i priset för era hotellrum, när tänkte ni lämna er bröllopsfest?

• Sofinka

Hade definitivt planerat att sova i bröllopssvit på nåt flådigt hotell i stan. Lägenheten kan vi låna ut till min hitresande familj så att de slipper betala massa för hotellrum, och dessutom kan mamma tassa upp tidigt, läsa tidningen och dricka te precis som hon brukar, och få tid att umgås med brossan samtidigt. Jag har minsann planerat! Dock tror jag att vi kommer att komma till hotellet vid 03.30, knökfulla. Jag kommer nog inte att vara sugen på någon mer skumpa då...snarare en stor flaska vatten. Bra då med sen utcheckning så man hinner göra något åt sin baksmälla, haha...ibland känner man sig själv alltför väl...

• DanKat
    MiaMariaR skrev 2009-02-19 18:12:47 följande:
    Alla ni som så glatt meddelar att det ingår en flaska champagne i priset för era hotellrum, när tänkte ni lämna er bröllopsfest?
    Vi frågade faktiskt om vi fick byta ut champagnen (eftersom vi ändå inte tycker om det och nästan inte dricker alkohol överhuvudtaget), så vi får extra av allt det andra i stället (frukt, choklad och jordgubbar) Festen räknar vi med att den kanske är klar runt midnatt, så har det varit på två av mina vänners bröllop och vi tänkte köra liknande upplägg som dom hade Isf kommer vi till hotellet runt halv ett.
  • Villesmamma

Vi sover på Spa. Vi har utcheckning kl 18.30 då vi äter en
    3 rätters innan vi åker hem. det ska bli en mysig första dagen som gift:)Det blir nog mys, bada och kanske behandlingar under dagen. Vi tar det som vi vill då.

• Lövnäs

Vi ska "bara" ha middags-buffé efter vigseln så vi är nog ganska tidigt på slottet. Räknar med att det iaf blir innan midnatt.

• Thecla

Vi hade först bokat två nätter på Tjolöholms slott, men efter lite olika synpunkter här så kändes det som en väldigt onödig utgift. Istället sover vi hemma och åker sedan iväg till en liten stuga i Härjedalen.

• nni

Spenderar första bröllopsnatten hemma, men andra i Rom.
    Tycker inte att man "måste" spendera natten på något särskilt ställe, sålänge man gör det romantiskt!

• Kärlekensskull

För oss är det väldigt viktigt att sova på något hotell eftersom vi har en liten 2 åring hemma. Skönt att få sova ut ordentligt efter bröllops festen

• marsros

Vi ska bo på hotellet där vi har middagen men inte i svit. Det gick bort då vi betalar 1400 för varje gäst och då blev butgeten trång. Och så resonerade vi så att vi säkert kommer vara skittrötta och inte njuta av det. Vi åker på spa hotell bara jag och mannen helgen efter istället.

Men jag och min tärna ska bo på sheraton natten innan bröllopet. Då ska jag gå på massage, äta gott och bara slappa av.

Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?