• T0612

Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?

Vi tycker att det känns dyrt och som en onödig utgift.. tänkte att man kunde be våra mödrar pynta upp lägenheten när vi är och gör oss i ordning så blir det lite överraskning vad dom gjort och mysigt..

Hur tycker ni att den iden låter?

• Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?
  • F A M E

Nix vi ska inte ha de, tycker de blir för tajt med tid osv. Vi ska ha presentöppningen hemma hos oss dagen efter samt bjuda på all överbliven mat samtidigt. Samt så tänkte vi ta hotell senare när vi drar iväg på våran lilla resa istället. Men då lyxa till så att vi bor lite bättre om de går ev.

• F A M E

Sen är jag sådan person som sover bäst hemma i min egen säng. Som vi däremot kommer att bädda med satin sängkläder i istället.

• DanKat

Vi betalar förresten knappt 1100 för en natt i extra stort dubbelrum med champagne, choklad, frukt, jordgubbar å frukost på rummet (utcheckning kl 15 dagen efter), det tyckte vi var värt ändå.
    Det är väl ganska stor risk att det inte blir billigare om man ska köpa grejer att pynta lägenheten med (men iofs har man kvar dom sakerna efteråt då).
    Ni kan ju kolla med de hotell som finns på orten där ni ska gifta er, om ni vet vad de tar för priser är det lättare att jämföra alternativen och komma fram till vad ni tycker är bäst

• F A M E
    T0612 skrev 2009-02-17 13:17:33 följande:
    Vi tycker att det känns dyrt och som en onödig utgift.. tänkte att man kunde be våra mödrar pynta upp lägenheten när vi är och gör oss i ordning så blir det lite överraskning vad dom gjort och mysigt..Hur tycker ni att den iden låter?
    För att svara på din fråga så tycker jag att de låter alldeles utmärkt förslag. Varför inte, hemma är de trots allt mera personligt än på hotell.
  • BrideToBe09

Bröllopet går av stapeln på en herrgård och vi hade tänkt oss att sova där natten till bröllopsdagen, samt natten efter bröllopet (och då också fixa barnvakt så vi är själva såklart. ). Innan för att kunna slappna av kvällen innan och vakna utvilad på den stora dagen, och natten efter bröllopet för att slippa ta taxi hem till villan, där vi är i renoveringstagen och allt är upp och ner.
    Det är värt den extra utgiften att få lyxa till det ordentligt (till saken hör ju också att vi kommer att ha ett mindre bröllop, för ca 16 pers)

• Thewedding

Vi har bokat ett hotellrum fint med utsikt över havet. Ingår choklad champange , frukt , frukost på sängen. Det kostar 2000 kr men jag känner hur mycket hinner man vara där, utcheckningen ska vara kl 11 man lär jag komma dit väldigt sent så egentligen känns det stressigt och onödigt

• Svanboet

Vi kommer nog bo ett minst en men säkert två nätter på hotell i samband med bröllopet; Natten innan (sover inte tillsammans) och bröllopsnatten. Sen får vi se om det blir en "weekend" när vi ändå är igång så det blir ytterligare en natt. Om vi tar svit eller inte, det återstår att se.

• paulaner

Thewedding! Man kan alltid önska se utcheckning. Om ni förklarar att ni är nygifta kanske de kan gå med på det om rummet inte är bokat efteråt. Eller det kanske ni redan har kollat?

Jag har bokat en fin svit till oss där det också ingår champagne, frukt osv. Och utcheckning är först kl 18.00!!! Lyxigt värre!!

• paulaner

T0612! Ursäkta, nu svarade jag ju inte alls på din fråga... Jag tycker det låter mysigt att vara hemma också! Om man pyntar och gör det lite extra fint. Men själv tycker jag det är värt pengarna att ta in på hotell... det känns mer festligt. Och som jag skrev ovan så är det utcheckning först kl 18 så man hinner ju vara där en stund...

• älskarlivet

Vi ska sova hemma på natten, min M2b och hans marskalk kommer ha gjort i ordning här hemma och så kommer vi ha köpt hem en massa god mat så vi kan äta god frukost dagen efter.

Vi tycker det är onödiga pengar att lägga på en natt, åker ju ändå på bröllopsresa veckan efter..

Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?