Inlägg från: Trudilutt |Visa alla inlägg
  • Trudilutt

September 2009 del3

Välkommen StillÅ!

Nu la vi våra inbjudningskort på lådan igår!! Va spännande!

Jag har börjat kika lite på fotograf och har nog bestäm mig. Hon tar 5500 kr i startavgift för 1 timmesfotografering. Då får man 80-120 bilder på CD skiva och en förstoring. På detta ska vi välja tryckta tackkort, som är suuuperfiina! De kostar 2500 för 50 st med kuvert. Så summan är alltså 8 000 kr. Tycker ni det låter mycket eller lite? Prisvärt eller dyrt?

Hur har ni andra gjort med fotograf?

• Trudilutt

My - Jag har lite olika perioder, ibland vill jag bara sticka iväg och dra täcket över huvudet... Ibland får jag full fart med saker och ting. Så det går som sagt upp och ner i planerandet. Men nu känns det lättare med planerandet när inbj. korten är ute Då behöver man inte smyga så med allt

• Trudilutt

Välkommen. Vi blir samma då... Fru S

manice skrev 2009-05-05 13:53:49 följande:
    Ahhiiiooohhhhhhaaaaa *glädjetjut* får man vara med här??!! Idag blev det alltså bestämt att jag (äntligen) blir fru S i september :) Har under förmiddagen lyckats fixa en massa bestyr som att boka kyrka, fixa med lokal (väntar besked på den) och bestämt hur det blir med mat etc. Gästlistan är nedpräntad sedan länge och ikväll åker den fram för att kontrolleras. Klänning ja.. den har jag provat ut tidigare och nu ska den bara beställas. Som ni ser så hr vi tjuvstartat lite innan (men utan att ta beslut på om vi skulle slå till nu i höst eller vänta ett år till). NU är det iaf bestämt och jag hoppas vi hinner jobba ifatt :)
  • Trudilutt

Nu pratade jag precis med våran värdinna för middagen... Hennes klar kommer ordna svensexan för min BM Roligt eftersom min blivande sa att ABSOLUT helt säkert inte kommer att få nån svensexa eftersom ingen kommer att ta tag i det om inte han är med haha!! Va kul det kommer bli att lura honom !!!

Nu ska jag ringa till bygdegården och fixa en tid för att spana in lokalen

• Trudilutt

Idag ska här mätas bygdegård och ställas upp bord, nu in i duschen sen hopp och iväg

MyochErlend skrev 2009-05-09 10:30:51 följande:
    Hej hej ..en strålande lördag...vad ska ni hitta på idag ? :)
  • Trudilutt

Den va jätte fin, enkel och stilren. Ska du ha den i ivory eller vit?

manice skrev 2009-05-10 02:02:28 följande:
    KLänningen ska beställas i veckan. Tror jag vet vilken modell (men snääälla ni kolla bild i galleri och tyck till!!) www.brollopstorget.se/hem/manice/gallery/phpg...sen är det "bara" måtten som ska tas och beställningen ska bli gjord! Spännande!
  • Trudilutt

Jag blev besviken igår i bygdegården. Det går att ställa upp borden så att det blir perfekt! Men... det finns INTE porslin för 100 personer som han sa till mig i telefon när jag bokade. Som tur är har min värdinna det på jobbet som vi kommer hyra. Phu! Tacka vet ja vänner... Dessutom fanns det bara 18 rödvin (!) och 54 vitvinsglas!? Lite konstigt kan kännas...

jaja, hur går det för er andra?

• Trudilutt

Va den inte fin klänningen när den kom? Eller passade den inte? Jag har också beställt ifrån Kina och min klänning skickades i torsdags !! NERVÖST!

carolaj83 skrev 2009-05-10 08:29:20 följande:
    klänning, hmmm köpte en från kina, sen när min m2b skulle prova kläder provade jag oxå lite kläder o hittade såklart MIN klänning dock lite dyrare 5500:- ska beställa alla kläder slutet på denna månad sambon jobbar hela helgen jag o ungarna ska på tivoli och loppis idag, sen hem o klippa gräset
  • Trudilutt

Inte jag heller, men jag tycker att det känns ganska lugnt. Ska boka frisör och smink en dag denna veckan (om det går?), Jag ringde dit för en månad sen, då hade de ingen kalender som gick till sept. än

carolaj83 skrev 2009-05-10 22:01:02 följande:
    men hjälp vet inte vad jag ska ta tag i här näst....
  • Trudilutt

Idag har jag varit hos sömmerskan med min klänning som kom i fel färg *morr* Men som tur är kan hon byta ut spetsen som är överst till vitt! För 800 kr syr hon dessutom till den också inte alls farligt pris... Det kommer bli toppen

Sen har jag bokat frissan och sminket idag också.

Så, det händer sakta men säkert

Carolaj: Vi känner lite att om det är en närstående som skaffar flick- eller pojkvän så kan jag tänka mig att de får komma. Men inte en kompis som har andra vänner på vårt bröllop... Då får vi lära känna den nya/nye på en middag en annan dag ist...

• Trudilutt

GRATTIS!!! Gud va roligt

MyochErlend skrev 2009-05-15 00:58:10 följande:
    vi har köpt lägenhet :):)åh jag e så glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Trudilutt

Cookie27- jättefint!

Äntligen är det fredag!!! Fast jag ska iofs jobba imorgon med...

• Trudilutt

Hej på er alla!

Just nu är vi/jag inne i en svacka. Det känns som om det är för lång tid kvar innan man kan göra saker.

Jag har gjort festprogram och har kommit på hur jag vill ha tackkorten (de skulle man ifos kunna göra?) Det jag håller mig till att göra varje dag är att prova vigsel ringen Det är ju viktigt att den passar haha!

Jag tror jag ska ha tapet som dekoration på bordet, istället för att sy 34 meter löpare...

Vad tar ni andra er för just nu?

• Trudilutt

Katarina- Vi räknar med 3 timmar (1 timme för varje rätt) Min väninna jobbar inom restaurang och sa att det är normalt att det tar så pass tid.

Angående dryckesberäkningar så finns det på systemets hemsida

• Trudilutt

Hej på er!

Här finns det också att göra egentligen. Men inte idag...

För idag ska jag på bröllop!!!! ska bli superroligt! Jag och en vän ska spexa lite också, så det är allt lite nervöst

Ha en skön lördag!

• Trudilutt

Bröllopet va fint!

De hade en underbar dag Superfina var de!

September2009bröllop - Vi kanske va på samma bröllop

Idag är jag sjuk

Måste åka och handla mat, så jag tar floristen på vägen förbi Snackar lite nya ideér...

• Trudilutt

Idag är det exakt 4 månader kvar till 26 september alla flickor/kvinnor/blivande fruar!!!

• Trudilutt

Oj! V har inte osa - datum förrens 1/8

Igår fick jag pris på blommor och bordsdek. 1000 kr för min bukett. 75 kr för corsage, 80 kr per tärnbukett (gånger 2), samt 20 vita stora rosor a´ 20 kr styck. Summa ca 1700. Jag tycker inte att det är så farligt. Då min brudbukett är minst sagt avancerad... Pioner, rosor, trollhassel, humle och orkidéblommor.

Har ni börjar kika på blommor än?

Kram

• Trudilutt

ja just det hindersprövningen!!

Den kan man ju skicka nu Va spännande att det händer grejjer!

Svar på tråden September 2009 del3