Inlägg från: Trudilutt |Visa alla inlägg
  • Trudilutt

September 2009 del3

Hjälp mig nu, kloka människor...

Damen i butiken va HEMSK! Man fick inte fota eller ens skriva av numret och namnet på klänningen. MEN... jag hittade min drämklänning... Hur hade ni gjort?

Det är orginalet av den kopian som jag hade ute en bild av på min sida innan (som hon förövrigt sa va orginalet, detta med klänningar är en djungel..)

Den är 1600 kr dyrare, alltså 5600 kr. Jag får lite känslan av att det blir lättare att sälja klänningen efteråt, om det är ett orginal...

Hm?

• Trudilutt

Jag tror ni har rätt. jag kööööper den!!!!

Min blivande älskar klänningen, och vi har ju definitivt råd med den (har budgeterat 8000 kr för klänning.)

Dessutom fixar butiken att den blir insydd för just mig sen bara en vecka innan det är dags

Tack för råden!!

Hur går det för er?

Nån mer än jag/vi som känner att pengarna rullar iväg när man tillochmed bara säger ordet BRÖLLOP!

hm, konstigt det där

• Trudilutt

Hoppas det löser sig för er!

Hur mycket har ni som budget?

Hur mycket saknas?

Kram på er alla!!

carolaj83 skrev 2009-03-03 21:26:24 följande:
    pengar jo...vår spar-plan håller inte ens, jag har fp just nu, jobbar dock extra vissa helger...men men hoppas vi kommer ikapp snart så vi kan börja spara ordentligt
  • Trudilutt

Här har vi 40 000 som budget, +-10 000. Mina föräldrar vill gärna bidra med endel, så vi får se. Blir det över så lägger vi det på bröllopsresan.

Har ni funderat på vart ni ska åka?

• Trudilutt

Välkommen!

Mirfak skrev 2009-03-04 20:46:08 följande:
    Hej! Tänkte lägga till mig åxå i listan på Septemberbrudar. 19/9 är det dags för oss.Vi har hittills hunnit med:-Brudklänning, bokad och påbörjat avbetalning.-Bokat kyrka, ska ringa till den prästen vi vill ha snart åxå.-Prel.bokat lokal, vill se den först, men det låter nog som att det kommer att bli den i vilket fall som helst.-Valt färgtema (lila, olivgrön/gul och höstfärger)-Köpt blommor på prov för brudbukett, får iaf en uppfattning om hur jag kanske vill att den ska se ut ;) (Oranga rosor, mörkblå anemoner och så kängurutass)-Kommit på hur inbjudningskorten ska se ut. -Gjort en ganska så säkert lista över vilka vi ska bjuda.-Beställt skor till mig (hoppas jag får dom snart!)Jag tror att det är allt. Ska fixa lite mer på fredag, då är jag ledig och har lite tid över, typ. :)
  • Trudilutt

Men det kommer bli suuuperfint tror jag! Så det kommer nog vara värt det

MyochErlend skrev 2009-03-04 22:12:59 följande:
    Vi har tänkt att få ut våra i slutet av april...Har skapat layout.. nu är det bara att producera alla..ska skriva 72 inbjudningar på skrivmaskin...*phu* men vill man ha det helt i stil med det andra så fårman göra vissa uppoffringar
  • Trudilutt

Åh!!! Vad spännande!!

Jag va och provade tjugo olika klänningar igår, alla va jätte fina, men ingen som det sa "klick" med

Åh va skööönt att det e fredag idag! Synd att manska jobba imorgon bara... hm, jaja!

thildamy skrev 2009-03-05 21:16:01 följande:
    Min klänning kom idag!!!!Har inte hunnit hoppa i den ännu Min dotter kom från dagis idag med magsjukaså jag har S T Ä D A T !!Så nu är alla golv nyskurade så jag kan hoppa in i klänningen och strosa runt här hemma..Ska bli så spännande !
  • Trudilutt

Thildamy- Hur va klänningen ?

Nyfiken ju

• Trudilutt

Det löser sig säkert! Bättre för självförtoendet om den är för stor än för liten ju Dessutom är det väl nästan alltid lättare att sy in än ut om jag inte missminner mig!

thildamy skrev 2009-03-06 19:21:03 följande:
    förstor
  • Trudilutt

Välkommen!

Thora skrev 2009-03-08 21:26:14 följande:
    Hej!Ska gifta mig 5/9 så då kanske jag kan få vara med här :o)Vi har inte bestämt mer än datum och kyrka än.... skrivit en preliminär gästlista också, men annars har vi haft så fullt upp att vi inte hunnit med mer. Känns lite stressande att läsa att de flesta av er har hunnit så långt, men det går nog bra ändå.Vi har ingen solklar budget, men vet ungefär vad det max får kosta...Förresten... hur gör ni med barn på bröllopet? Vi har en del kompisar som har barn som kommer att vara ca 1,5-2 år i september... vi funderar på att skriva någonting om barnfritt på festen, men samtidigt reser en del av de gästerna långt och då kanske de inte kan komma om de inte får ta med sina barn...
Svar på tråden September 2009 del3