Inlägg från: Trudilutt |Visa alla inlägg
  • Trudilutt

September 2009 del3

Hoppas ni löser det, och att glädjen i att planera eran kärleksdag kommer tillbaka! Kramar

carolaj83 skrev 2009-03-12 09:34:33 följande:
    jag o min sambo bråkar väldigt mycket just nu, känns ju inte direkt kul att planera bröllop då, samtidigt vet vi ju vad de beror på och att de är en övergående fas, brist på tid och småbarn som inte sover på natten....o minsta tjejen ska vara vid mitt bröst 24 timmar om dygnet, är en supermysig tid, men även otroligt jobbigt...man förstår varför såååå många separerar innan barnen fyller 1 år....men man får ju kämpa på...o ge varandra tid, turas om att få sova ut
  • Trudilutt

Låter som en toppen idé!

carolaj83 skrev 2009-03-12 14:28:16 följande:
    nu har vi bestämt oss, om vi lyckas spara ihop pengar åker vi 4 dagar till disneyland paris hela familjen veckan efter bröllopetjag o sambon var iväg till new york i sep, när vi väntade minstingen i vecka.28 o sonen var kvar hemma, uch vill aldrig mer åka utan barn...sista dagen satt vi o grät vid middagen för att vi saknade honom så sjukt mycket, om nån undrar varför vi kommer åka hela familjen
  • Trudilutt

Här lutar det åt att det blir Grekland-Samos. 1 vecka, eftersom vi har djur så är det svårt att vara borta 2 veckor...

Annars blir det nog Thailand 2 veckor på våran 1-åriga bröllopsdag nästa år

Igia skrev 2009-03-12 14:53:34 följande:
    Hur kommer ni andra att göra med bröllopsresa? Vi har funderingar på att åka till Bali 2v i slutet på sept....
  • Trudilutt

Vi har osa 1/8, så det känns lite lagom, men nu måste va snart få iväg inbjudningarna eftersom det kommer lite utlandsgäster

Vi har inte skrivit nått om önskningar i inbjudan, det kommer våran värdinna för middagen säga till de som ringer. Att det vore trevligt om så månger som möjligt kommer att dela våran dag, och att ett bidrag till bröllopsresan är att föredra

Kram på er alla!

carolaj83 skrev 2009-03-14 19:57:49 följande:
    åhhh har ÄNTLIGEN bestämt oss hur våra inbjudningar ska se ut o vad det ska stå, men har 2 frågor först när har ni satt osa? sen vill vi gärna önska oss bidrag till en paris weekend istället för presenter, men nånstans känns de fel för mig att skriva ut en önskan, hur hade ni gjort?
  • Trudilutt

Ja det var verkligen öööver förväntan som de hade utsmyckat festlokalen. Undrar lite om man kan göra nått liknande? Det såg ju rätt enkelt ut att hänga upp tyg på väggarna, och att hänga upp hönsnät att klä med löv.

Jag älskade att maten stog på riktig gräsmatta, superfint!

Hur går det för er andra?...

Här går det sakta men säkert 6 av 40 inbjudingskort är klara. phu!

carolaj83 skrev 2009-03-15 21:13:28 följande:
    nu har ja kollat första avsnittet av bröllop i era händer, gud vilken fin festlokal dom fick
  • Trudilutt

Här känns det också ganska lugnt, jag är ett planerings-freak så jag har det mesta under kontroll. Förutom budgeten kan jag känna... Men det va bra att kika på programmet igår, för då satte man sig automatiskt ner och pratade om allt under programmets gång

Jag funderar på att göra hår och make själv, eftersom jag ska ha brudkrona och utsläppt hår (lockigt) tillsammans med slöja, så det är ju en ganska enkel "frisyr" Nån mer som funderar på det?

• Trudilutt

Oj 1000 kronor!?

Hm, hur kommer det sig tro?

Och jag som bara frågade första floristen som kom upp i min hjärna, kanske va fel då? Om det skiljer sig så mycket i pris?

Igia skrev 2009-03-16 15:34:27 följande:
    Hallå på er! Här är det aktivitet Vi har nu bestämt hotell och ev florist oxå. Blir lite skeptisk när det kan skilja 1000kr på samma bukett fast hos olika florister. Men det blir nog bra till slut.Nu är det gästlistan och inbjudningarna som är på tapeten och i början på nästa vecka får vi veta hur det går med vårat brunchställe, sen är det bara till att börja masstillverka
  • Trudilutt

Ja det är tur man har experterna på BT

Jag har inte fått priset på alla blommor nä. Brudbukett+Korsage+2 st tärnbuketter+bordsdekorationerna. Hm undra vad det kommer gå på alltihopa?

Nån som har fått lite priser så man får en hint om vart bär av??

• Trudilutt

Okej, det låter rimligt!

jag ringde floristen nu och sa att hon gärna får ta frame n ungefärlig summa, för jag vill betala innan bröllopet. Och sen bara stämma av efter om det ska till- eller från pengar. Så kan man betala lite pö om pö

• Trudilutt

jag ska ha en sånhär klänning:

www.jkdress.com/products_detail.asp

Fast inte ifrån jkdress dock utan orginalet

Jag tror att det kommer blir fint... men det återstår att se...

Ska du göra håret själv eller hos en frissa?

Cookie27 skrev 2009-03-16 18:27:18 följande:
    Jag ska också ha utsläppt hår (lockigt) och brudkrona/tiara. :)Skulle inte trivas på något annat sätt känns det som och till klänningen så passar utsläppt hår allra bäst.Vad ska du ha för klänning?
Svar på tråden September 2009 del3