• Igia

September 2009 del3

My: jag har lagt ut bilder på mina skor nu, fast de hade ingen bild på svarta men du kan iaf se modellen. Kommer en bild på de riktigt skorna när de kommit hem. Sitter de bra så ska jag beställa ett par i blått oxå. Det var de jag ville ha från början men nu ska jag ju inte ha nåt blått i klänningen utan svart....

• Igia

Vad roligt att klänningen passade. Svårare det där med vikten. Håller med dig fullt. Har oxå vetat länge men det verkar som om att det är nu som jag får lite press på mig som det börjar funka ordentligt. Har gått ner lite då och då och sen stått stilla, men nu är det slut på det

Rebellen75 skrev 2009-05-05 21:58:07 följande:
    Har fått hem min klänning nu. Provade den i går och kände mig som en flookooo. Är tyvärr inte klänningens fel men helt ofixad kände jag mig inte vacker. Måste köpa en underkjol annars försvinner den svarta brodyren helt. Klänningen kommer jag att behålla men inte den hiskilikt fula slöja hon skickade med. Hoppas på att gå ner lite i vikt på dessa 19veckor som är kvar. Nakdelen är att jag inte gått ner något än fast jag vetat om att jag ska gifta mig i 1,5 år måste verkligen lägga i en högre växel.
  • Igia

Coola och buketten, jättefin. Verkligen annorunda.

Mirfak skrev 2009-05-06 23:01:14 följande:
    Jag lade in bilden i mitt galleri ist. Där sen ni åxå bla bilder på hur jag nästan tänkt mig min brudbukett, det kommer vara fler blommor i oranga, djuplila och gröna nyanser.Och en cool vikning för servetterna som inte ser så avancerad ut :)
  • Igia

Vi har våra fölovningsringar från titanringar.com. Är supernöjd med de och kommer köpa vigselringen därifrån oxå.
    Enl de så kan man ändra storlek och sånt... Mail de och fråga, de är snabba på att svara!

Vi önskar bidrag till bröllopsresan eller andra upplevelser.

manice skrev 2009-05-07 22:05:46 följande:
    Idag har vi varit och kollat på ringar :) jag vill verkligen ha titanringar, men guldsmeden rekommenderade inte det då de inte går att förändra storleksmässigt om det skulle behövas i framtiden. Guld är inte min grej och vitt guld - nej jag vill ha titan! Nåja han plockade fram lite alternativ, men nu har jag hittat THE ring på nätet. Bätter pris och mycket finare. Så någon som beställt från titanringar.com?
  • Igia

Vi har varit och provat kläder till sambon. Han blev riktigt snygg, men ska prova på ett annat ställe på tisdag oxå. Annars så sitter vi och letar valslåt och marscher...

Jag ska på midda ikväll med min gamla klass från gymnasiet. Vi har 10års jubileum i år så det ska bli kul att träffa alla!

MyochErlend skrev 2009-05-09 10:30:51 följande:
    Hej hej ..en strålande lördag...vad ska ni hitta på idag ? :)
  • Igia

Håller med trudilutt. Enkel och stilren. Vacker.

manice skrev 2009-05-10 02:02:28 följande:
    KLänningen ska beställas i veckan. Tror jag vet vilken modell (men snääälla ni kolla bild i galleri och tyck till!!) www.brollopstorget.se/hem/manice/gallery/phpg...sen är det "bara" måtten som ska tas och beställningen ska bli gjord! Spännande!
  • Igia

Vi har i helgen provar kläder till sambon och lyssnat på låtar... Ska prova kläder igen på ett annat ställe imorgon och vi hoppas att de har samma som i helgen fast det blir ungefär hälften så dyrt... Annars gör vi inte så mkt för tillfället. Ska boka inte en helg och åka upp till sundsvall för att prova stolsöverdrag och till Härnösand och titanringar för att prova ut vigselringen...

Så blir bra det klart känner jag mig rätt lugn för tillfället. KLäder och ring och sen får det bli som det blir

• Igia

My: Vad spännande med lgh.

Här har vi bokat kläder till sambon igår. Han blev mkt vacker! Känns skönt att ha det avklarat. Nu ska jag ringa catering, florist, fotograf och lokalen och höra om vi kan träffas den helgen vi tänkt åka upp...

• Igia

Som andra har sagt att om det är närstående. Har egen erfarenhet av detta oxå. Jag och min sambo, inte sambo då blev bjudna på ett bröllop som är en gammal vän till mig men som min sambo aldrig träffat. Vi var ju iof sig tillsammans när inbjudan gick ut och hade varit i nåt år, men min sambo valde själv att inte fälja med då han kände typ en som skulle kommapå bröllopet och ingen av brudparet. Ibland kan jag tänka mig att vi tjejer så gärna vill att vår respektive ska fälja med men att de känner att det kvittar. Känner man ingen har man ju kanske ingen glädje av det iaf. Men din syster kan jag ju förstå då ni kanske kommer träffas lite mer nu under sommaren och så...

Vi har inte stött på detta problem än utan snareare tvärtom, de hann göra slut innan inbjudan kom ut Fast det är bara killar så jag tror inte att nån kommer att komma å säga att du jag har en ny flickvän får hon komma?... Jag har ev en tjejkompis som kan tänkas göra så men då beror det helt på hur många av våra ordinarie gäster som tackat nej. Vi har nästan inte plats för alla som är bjudna från bröjan så, Har bara 107 stolar

Rysligt så långt det blev, ni får ursäkta

carolaj83 skrev 2009-05-13 19:02:51 följande:
    ok, hur hade ni gjort?min bästa vän har precis träffat ny kille sen nån månad och nu frågade hon om han fick följa med och jag svarade, att de fick han självklart göranu har även min syrra träffat ny och då måste ju han oxå få följa med.känns lite konstigt när de är folk jag inte känner,träffade syrrans kille för första gången i måndags 27 år och blyg, vågade knappt säga hej...hur gör ni i dessa frågor?
  • Igia

Grattis!

MyochErlend skrev 2009-05-15 00:58:10 följande:
    vi har köpt lägenhet :):)åh jag e så glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Igia

Jättefin!

Cookie27 skrev 2009-05-15 12:26:55 följande:
    MyochErlend skrev 2009-05-15 00:58:10 följande:
    Grattis!! Vad kul!Nu har jag lagt in bilder på mig i min brudklänning i galleriet, vad tycker ni?? :)
  • Igia

Mina skor har nu landat i sthlm... Skickas till mig i början på nästa vecka Ska bli spännande å se om de passar....

• Igia

Ni som har skickat in och fått er hindersprövning. Gjorde ni efternamnsbytet på en gång?

• Igia

Känns oxå som vi har massor kvar att göra... Fick mina skor idag men jag måste byta de. De var ett halvnummer för små Tur att det är ett tag kvar.

I helgen hoppas vi på att kunna få klart med florist, catering och tårta. Ska även träffa fotografen och prova stolsöverdrag och duk innan vi syr resten.

Kläder är typ klart, väntar på klänningarna men det är iaf beställt. Till grabbarna är det oxå klart.

Annars så är det mest väntan på att anmälningarna ska trilla in. Skulle kanske behöva träffa prästen oxå.
    Hmm känns som ju mer man gör desto mer behöver man göra

• Igia

Nu har vi kommit hem från Sundsvall.
    Florist, vigselring, catering, fotograf... Känns bra att alla är med på banan. Har fått bilder på min dagen efter- klänning. Ser fin ut på bilderna, får hoppas att den blir lika fin på

Jag vet inte riktigt vad mer vi behöver göra just nu.
    Träffade mkt släktingar i helgen och alla är så glada och förväntasfulla inför bröllopet så det känns ju bra.

Carola: Vad skönt att ha personal klart. Vi har oxå det klart nu...

• Igia

TesshjärtaFred: Jättefin klänning. Var har du beställt den?

Jag har fått bilder på min dagenefterkänning- finns galleriet...

Vi har inte funderat än på hur vi gör med de som inte svarat innan OSA, men det är så långt kvar dit så kommer nog på nåt.

• Igia

Jag har beställt mina skor från henne.

TesshjärtaFred skrev 2009-05-27 19:23:55 följande:
    Tack tack. Jag har beställt den från Matildas fest i Sundbyberg.
    Blommor beställde vi förra helgen. Vi betalar 1800 för brudbukett, två tärnbuketter och tre coursager. Fick ett bra pris tycker jag. Har ingen bild på min bukett utom i huvudet så den får ni se när allt är över

Vi måste oxå skicka in men vi har lite svårt med efternamn fortfarande... Måste bestämma oss snart.
  • Igia

Hallå på er tjejer!

Denna tråd stängs snart så jag har gjort en ny:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

Det var ngr utav er som jag inte hade nåt datum men säg till så lägger jag in de oxå om ni vill.

Tre månader går fort och nu är det bara sluttampen kvar

Svar på tråden September 2009 del3