• 28 Aug

Maj 2010

Hittat massor av majtrådar för 2009 men tyckte det behövdes en för 2010. Fler som gifter sig då som vill följas åt?

• Svar på tråden Maj 2010
  • MV85

Mijha: Först av allt - Grattis till förlovningen!

Där är väldigt olika hur långt i förväg man kan boka kyrkan. På vissa ställen kan man boka hur tidigt som helst, vissa ett år innan, andra 6 månader innan... Så det bästa är nästan att ringa o fråga hur långt innan man kan boka.
    Vi har inte bestämt kyrka än (men väldigt mycket annat)så har inte koll på hur långt innan vi kan boka - men har i alla fall ett reservkapell som typ aldrig någonsin används av någon som vi kan boka om det skulle visa sig att den kyrka vi bestämmer oss för redan är tagen vårt datum.
    Vi har ju i alla fall drömlokalen för festen

• Mijah

Sån här tur kan man ju nästan inte ha! :)

Jag fyndade en oanvänd klänning här på Bröllopstorgets Köp-å-sälj-avdelning för endast 1 500:-. Den har redan kommit på posten och den passade helt perfekt!

Haha =) Blir inte så mycket kvar att göra under den årslånga väntan som är kvar till bröllopet, förutom att se till att jag varken går upp eller ner i vikt :)

Tack förresten, MV85 för tipset. Det finns verkligen massor av annat att ordna. Varken jag eller min m2b vet vad han ska ha på sig om klädkoden för gästerna är kavaj. Slips eller fluga? Vit skjorta? Eller är det valfritt?

• MV85

Mijha: Enligt vissa ska brudgummen ha samma som övriga gäster, o då är ju slips valfritt, men fluga blir lite väl uppklätt kanske... Men enligt mig kan han mycket väl ha klädseln mörk kostym eller ännu finare om ni vill det! Han är liksom "undantagen" klädkoden i mina ögon (och många andras) så det gör man lite som man vill faktiskt.
    Vi kommer t.ex ha klädkod Mörk kostym, men m2b kommer ha frack på sig!

• clin

Hej tjejer!!
    Här är en till som planerar bröllop i maj 2010. Vi har bokat lokal den 29 maj men har nu funderat på att flytta fram bröllopet till den 1 maj istället. Får hoppas att salen är ledig då bara.. :)

• maj2010

Kul att det har kommit så många nya i tråden, välkomna!

Tack MV85 för upplysningen om borgerlig vigsel i Göteborgs rådhus. Då är det ju ingen brådska att boka, om det ändå inte går... Blir till att ha koll på vilket datum man kan skicka in hindersprövningen så man kan paxa en tid på rätt datum då! För oss spelar det ingen roll vem som är vigselförrättare, vi ska ändå ha en egen ceremoni efteråt.

Gick förbi "vår" lokal igår och såg att det var bröllop på gång. Ett år och en vecka kvar, sen är det vår tur! Hoppas att rhododendronbuskarna blommar lika fint nästa år :)

• Förväntan2010

Hej!! Nu är vårt datum äntligen satt!! :D 28 Maj 2010!! Kul att det finns en tråd redan, vi har börjat fundera på teman så jag kan börja pyssla ihop alla papperssaker! jag älskar att pyssla men inte under stress! ;)

Har ni funderat på nått tema?

• MV85
    Förväntan2010 skrev 2009-05-10 18:00:33 följande:
    Hej!! Nu är vårt datum äntligen satt!! :D 28 Maj 2010!! Kul att det finns en tråd redan, vi har börjat fundera på teman så jag kan börja pyssla ihop alla papperssaker! jag älskar att pyssla men inte under stress! ;) Har ni funderat på nått tema?
    Spännande med en fredag som bröllopsdag!
    Vi har dagen efter, den 29:de
    Välkommen in!
  • Förväntan2010

OJ hehe! jag skrev fel, det är på lördagen, den 29de alltså! ;)

MV85 skrev 2009-05-10 18:08:32 följande:
    Spännande med en fredag som bröllopsdag!Vi har dagen efter, den 29:de Välkommen in!
  • MV85
    Förväntan2010 skrev 2009-05-10 19:37:49 följande:
    OJ hehe! jag skrev fel, det är på lördagen, den 29de alltså! ;)
    Då gifter vi oss samma dag! Bra val ni gjort Någon särskild anledning till dagen?

Du frågade om teman förresten! Vi kommer ha traditionellt och lyxigt som "tema" o har mest satsat på temafärger - vinrött, vitt och lite guld
  • snuttfia

Hej! Jag trillar också glatt in här och planerar bröllop med er om det är ok. Vi ska gifta oss i maj 2010 men har inte bestämt dag riktigt än. Kanske den 15e då jag tror det finns nån röd dag där i närheten. Våra nära och kära kommer alla från andra änden av landet så det är bra med lite ledighet då. Vi ska gifta oss i Borås-trakten, ska kolla kyrkor så fort vi hinner och se vad vi hittar för festlokal.

Imorgon ska vi prova förlovningsringar, vi är nämligen inte officiellt förlovade än. Ska bli såååå kul att överraska alla som nog gett upp hoppet om nåt sånt för oss.

Igår frågade jag kompisen om hon ville bli tärna och hon blev jätteglad och tackade ja. Sen har vi väl inte kommit så mycket längre mer än att vi pratat igenom så vi vill ha ungefär samma sak när det gäller ceremoni och vigsel. Jo, vi har bestämt gästlista förutom att han inte kan bestämma vilka kompisar han vill bjuda. Massor av rolig planering kvar och jag längtar som en tok! Plus att jag är grymt otålig att få prova klänningar

Svar på tråden Maj 2010