Ångra sig?
Ni som ska gifta er:
Seriöst nu, känner ni att er partner är "den rätte"?
OBS. Om han/hon inte är den rätte och er partner är datakunnig ska ni nog undvika att svara!
Ni som ska gifta er:
Seriöst nu, känner ni att er partner är "den rätte"?
OBS. Om han/hon inte är den rätte och er partner är datakunnig ska ni nog undvika att svara!
Vackert och träffande om "realistisk" kärlek
Det gjorde jag med, faktiskt väldigt träffande. Har liksom vant mig vid alla olater (och underbara egenskaper också).
Fru 310910 skrev 2009-03-03 09:12:11 följande:
Tackar, tänkte inte på det förän jag själv läste mitt inlägg.
passionsblomman skrev 2009-03-02 21:06:51 följande:
Känner du Kalle32 att det inte är rätt?? Du har nog fått kalla fötter bara!!
Jag har inte tvekat en enda gång, däremot hoppas jag verkligen att min fästman inte kommer att ångra sig eller vakna upp en dag och tänka "Oj, var det så här mitt liv blev..?". Han visar absolut inga sådana tecken nu men han är väldigt ung och jag hoppas hoppas att han kommer att stå pall i vått och torrt. Jag vet att jag gör det iallafall. Vi har varit med om mycket jobbiga saker som hänt oss men vårat förhållande har stått stabilt. Det är roligt att få gifta sig när man fortfarande är så otroligt nykära (snart två år)!
Men jag tycker inte att det är konstigt att man funderar på om man gjort rätt beslut, alltså att man vänder och vrider argumenten sakligt. Så länge man kommer fram till att man ändå vill leva med den människan blir det ju bara en extra bekräftelse. Men jag anser ändå att det MÅSTE kännas "Yes!" att gifta sig, tvekar man så...njae...
det har varit rätt i snart 10 år och vi har valt att kämpa när de har varit tufft och de vi har gjort har vi gjort tillsammans pluss våra två vackra barn vi har tillsammans så kommer de någon motgång så tar vi det som vanligt tillsammans.
Rätt och rätt, hade jag någon minsta tvivel på oss i nu läget skulle jag aldrig genom föra vårat bröllop, bara för att bli gift. Nu har ju vi bott ihop i över 10 år x antal barn ihop.
Livet är ingen dans på rosor kommer alltid komma upp saker ibland som vi får fajtas/disskutera om fortfarande.