• Lapinette

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

Hello girls,

Är lite sen i vändningarna och förstod inte att det var ny tråd på gång. Själv har jag legat i halsfluss (förra veckan) och är nu på benen igen men vågar dock inte börja träna. Hade packat väskan och är bokad för pump ikväll men ångrade mig i morse då jag fortfarande känner lite i halsen. Ska nu läsa vad som har hänt i era liv (garanterat mycket mer än i mitt). Jo, en positiv sak - jag testade negativt för en vecka sedan!!! Det tog 3 månader för min kropp att bli av med några små celler.

• Lapinette

Izunia - vad trist med jobbet!!! Förstod att något var på gång efter att ha läst på FB. Är det helt säkert att du är en av dem som får gå?

Gemma - som vanligt otroligt härligt att läsa om dina utflykter (ja, även vardagslivet) i Kina. Var det på samma ställe som du och maken var för något år sedan?

förhoppning - ha det så härligt i alperna. Antar att du fick ned ditt bagage till 15 kg. Vi hade också svårt att få ned vikten men jag ringde resebyrån och frågade lite innan vi åkte och det var inte så hårt som jag hade läst mig till. Omöjligt att få ned pjäxor + hel utrustning + lite kvällskläder + necessär = 15 kg. Sen släpade vi även på våra skidor.

• Lapinette

2 års tjänsledighet - vad innebär det? Att du fortfarande är anställd men utan jobb i 2 år??

Jag promenerade i söndags och igår hem från jobbet men hade hoppats på pump ikväll då det är en vecka sedan jag hade hög feber och började med pencillinet men visst, när det är halsen så ska man ta det extra lugnt så jag ska vara duktig flicka och inte träna ikväll.

• Lapinette

Men om du inte får söka inom samma bransch och det inte är någon garanti att du får tillbaka ditt jobb om 2 år så förstår jag inte riktigt fördelarna?

• Lapinette

Gemma - låter underbart skoj, dotterns matvanor, men jag förstår att det är frustrerande.

• Lapinette

Morning ladies,

Låter som en helt underbar vecka förhoppning! Inte ett dugg avis men jag fick ju min beskärda del över nyår. Säkert inte lika varmt men vi hade också fint väder alla dagar utom en och helt underbar snö.

Har också svarta byxor (Haglöfs) när jag åker utför men en röd (Scott) jacka med lite silver på. Till denna säsong köptes även nya röda pjäxor in ... ska väl även tillägga att skidorna är röda och silver (Rossignol).

Gemma, din gryta med fläskfilé och calvados lät intressant. Kanske kan du delge ditt recept?

• Lapinette

Izunia - satt igår och tittade på ett av alla inredningsprogram på tv och sa till maken - jag gillar inte grönt! De hade målat väggarna i en stark grön färg i huset som de renoverade. I nästa sekund skrattar maken och tittar på mig. Var helt klädd i gröna myskläder från topp till tå. Ja, ja ... sa jag, jag gillar inte starkt grön.

• Lapinette

Vårt kök har faktiskt olivgröna väggar. Det är det enda rummet vi inte har renoverat då det var så pass nytt när vi flyttade in. Snart blir det nog vitt istället för grönt men jag gillar verkligen den färgen. Lila gillar jag! Fast ingen färg som jag skulle ha i hemmet mer än kanske någon enstaka kudde. Har dock lila kläder men det ska då vara i den mörkare skalan.

• Lapinette

Tusen tack! Tyckte det lät gott och passande när jag har en bit fläskfilé i kylskåpet som jag ska göra något skoj med.

• Lapinette

Idag blir det jobb och så förmodligen en promenad hem då jag insåg att det är en vikarie på danspasset ikväll. Ett namn jag absolut inte känner igen så jag tänker inte gå dit och pina mig en timma för någon som inte alls är lika bra som den ordinarie ledaren. Är för kräsen för att klara av sådant och går endast på pass som jag vet är bra. Så det får bli en promenad istället och ett stopp på Birger Jarlsgatan för att köpa nya handtag till byrån jag målat om. Kanske även ett stopp på Plan Ett för att köpa en korg (också till byrån).

Annars så blev det fläskfilé med äpplen och Calvados igår kväll. Maken tyckte det var gott och mumsade friskt i sig allt. Serverade den med råris och en grönsallad med basilika.

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna