• Lapinette

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

Izunia - superbra idé med vinerna. Penfolds Bin Kalimna är vårt husvin sen i höstas. Jag som egentligen inte gillar Shiraz. Jag har annars noterat 3 champagner som ska funka bra som bröllopspresent. En som ska drickas på 1 års dagen osv. Väntar nu bara på att någon av de sista singelpinglorna ska gifta sig ... och det verkar ta tid!

Zua - låter som ni har det jättehärligt och aktivt trots barn. Tror att sånt bara funkar, bara man vill och sen självfallet måste man vara så mycket mer flexibel och ta det lite för vad det är ... att oförutsedda saker kan inträffa. Jag har en väninna som fick barn i januari och när jag föreslog henne en lunch (inne i stan) lät hon helt skräckslagen. Tror inte hon har kommit utanför dörren än.

Fru F - grattis på bröllopsdagen!

Gemma - reser maken så mycket i den nya tjänsten för i Kina blev det väl inte så mycket resor? Vad var det för hus ni hade kärat ned er i?

• Lapinette

Gemma - vad skönt att mannens resande inte känns betungande för resten av familjen. Själv gillar jag att få egentid och är ju van efter många år på distans men kan tänka mig att jag skulle känna annorlunda den dagen vi har barn. Och som det är just nu så reser maken ytterst sällan. Nu senast, Grenoble, följde jag med och på måndag åker han till Israel men där har inte varit sen i höstas, sept-oktober.

förhoppning - så Askungen rekommenderas? Ska gå in och titta hur länge de fortsätter med föreställningarna.

Själv fick jag lite kultur igår genom att omfamna en bit av Italien. Såg gudomliga Laura Pausini på Cirkus. Har sett henne tidigare men då i lilla Filadelfiakyrkan här i Vasastan. Hon har sån röst! Dessutom var hon så personlig igår, vet inte om hon alltid beteer sig så men hon blev rörd när en man på andra rad grät under en av hennes sånger så hon stoppade upp och pratade spontant till honom. Så förutom sång bjöd hon på sig själv. Hon gick runt i publiken och fick kramar, Milanohalsdukar och Plopp . Hon presenterade sin pappa som stod vid ljudmixern och berättade att första gången hon sjöng var i en pianobar i Stockholm då henne pappa var barpianist i Stockholm ett tag. Förstod männen på Cirkus som skrek Ti amo Laura ... hade nog gjort detsamma om jag var man.

Den senaste veckan har verkligen gått i festenstecken med resan till Annecy, middagen på Operakällaren, Laura Pausini och ikväll födelsedagsmiddag med familjen här hemma. Sen får det vara slut, BASTA, med det goda livet för jag kommer snart se ut som en förstoppad flodhäst. Nästa vecka ska jag införa kvot på vin och mat och börja träna ordentligt igen.

• Lapinette

förhoppning - de champagner (bröllopspresent) jag hade nedskrivna är följande:

Pol Roger Brut Réserve (1 årsdagen), nr 7549, 325 kr
    Launois Vintage Blanc de Blanc Brut (5-årsdagen), nr 7329, 318 kr
    Alfred Gratien Cuvée Paradis Brut (10-årsdagen), nr 7578, 499 kr

• Lapinette

Grattis till jordnöten Gemma!

• Lapinette

Izunia - superfin bukett! och självfallet var du jättefin i din kornblå klänning.

Gemma - förstår att hormonerna flödar just nu. Härligt att läsa om dotterns framsteg och hennes blandning av svenska och kinesiska. Förstår att det är trist att de kinesiska orden bara blir färre. Det är frustrerande svårt att underhålla språk på distans.

Ego - på vår barnfront - inget nytt! Mer än att mensen kommer punktligt varje månad. Tyvärr så är förhoppningarna inte desto mindre utan varje gång så hoppas jag att kanske, kanske denna gång så drog vi full pott ... men nej, så är det inte. Vi kämpar vidare men jag vet inte hur länge till ... samtidigt som kön till adoption är oändligt lång.

• Lapinette

Mlle M - lycka till och glöm inte att andas ! Är det första gången era föräldrar träffas? Min mamma + makens mamma (hans far är död och min var i Japan) träffades för första gången dagen innan vårt bröllop. Det funkade jättebra, fast vi tvivlade aldrig på det heller och numera har de jätteskoj tillsammans trots att de inte har något gemensamt språk.

• Lapinette

Själv har jag legat i 1,5 timme och blivit plågad, ansiktsbehandling, men attans vad fin jag kommer att bli om en så där 4-5 dagar ... när såren har läkt.

Så inte så mycket glamour från min sida. Ikväll kommer maken hem. Bara det innebär glamour då jag har saknat honom. Ser fram emot en varm och solig helg (som SMHI säger att det ska bli). Vad tänkte ni hitta på? Själva ska vi nog heja på alla svettiga löpare som springer förbi här utanför på lördag och på söndag skulle jag vilja ta en sväng till landet för att gratta mamma på morsdag. Samtidigt så har vi en väninna som är uppe i stan från Antibes och jag vet inte när och hur hon har tid att träffa oss. Så i princip är det inte mycket som är bestämt och det är så skönt efter flera hektiska helger med antingen resor, besök eller födelsedagsfirande.

• Lapinette

förhoppning - jag har helt missat - livmodercancer?!! Men hur kunde jag missat det? Vad händer, vad kommer att göras?

Och ska du iväg på semster igen? Är inte du nyss hemkommen, känns det som, från Island. Vart bär det av nu?

• Lapinette

Gemma - kram på dig fast emellanåt tänker t o m jag - åhhh, vad jag har det bra!

• Lapinette

Mlle M - stort grattis och ser fram emot att få höra mer om en stora dag.

• Lapinette

Gemma - grattis till huset! Vill höra mer, hur stort, varför föll ni för det trots allt jobb ni ska lägga ned etc. Själv smygtittar jag på hus varje vecka. Hittar jag något fint som inte är allt för dyrt skickar jag länken till maken som hela tiden upprepar samma sak - vi bor bra där vi bor. Han har rätt men jag suktar efter en egen rabatt och gräs mellan tårna.

• Lapinette

Gemma - man kan alltid renovera och bygga ut men aldrig ändra läget på huset. Det är verkligen jätteviktigt. Tänker ni bo kvar i lägenheten medan ni renoverar huset?

Själva hade vi tänkt börja med renovering hall idag men får inte fatt i min bror som vi alltid lånar tapetserarbord från. Det blir ingen större skillnad mot tidigare, vita väggar ska bli vita, men maken tyckte att vårt jobb för 2 år sen inte är tillräckligt bra så han vill göra om det. Sen ska det bli en mörkbrun schablon (samma som vi har i vardagsrummet) bakom hatt- och skohylla. Vitt är så himla dum färg bakom skor.

I övrig en mycket lugn och skön helg hemma. Precis som jag önskade mig efter resor, besök och mycket uppbokat den senaste månaden.

• Lapinette

Ha så skönt på kursen och vad underbart att kunna renovera samtidigt som man bor i en skön lägenhet. Vilket guldläge!

Glömde berätta tidigare att vi i natt bokade en resa till Stockholm åt min pappa. Maken hade en massa poäng på Lufthansa så vi erbjöd min pappa en biljett som han faktiskt (man vet ju inte med japaner och stolthet) tackade ja till. Så nu kommer han (om inget annat händer) i slutet av augusti och stannar hos oss i drygt 10 dagar .

• Lapinette

Och vi skulle ha röstat men (nu skäms jag) hittade inte röstblanketterna. Letade överallt där vi normalt sparar viktiga papper/räkningar etc men de var borta!

• Lapinette

Härlig läsning Mlle M. Det lät verkligen som en otroligt lyckad dag förutom några små fadäser men det är ju också dem som man kan skratta åt så här efteråt (typ inga byxor och flygbiljett). Har du börjat vänja dig vid att vara fru? Själv tyckte jag det lät jättekonstigt när min man i början nämnde "min fru" om mig. Who??!!

• Lapinette

Mlle M - jag kommer ihåg hur det var . Vart bodde ni på Rivieran och hur länge var ni där? Vi hade besök därifrån förra helgen och åter igen började jag längta tillbaka.

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna