Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
Vad lugnt det varit här inne. Hur mås det?
Gemma, du frågade om helgen. Den gick i vårstädningens tecken. Jag tvättade fönster, planterade balkongblommor, städade och besökte både Bauhaus och Hornbach för att köpa golv till balkongen. Nu är det skinande blankt och balkongen behöver bara få sitt bord + stolar utsatta så är det dags för frukostar där igen.
Valborg firade vi hos min bror ute på "ön". Det blev lite goda tilltugg och ett italienskt vin som förrätt. Satt ute på deras stora altan men när det var dags för grillat lamm gick vi in för det var inte värst varmt. Tog en promenad ned till majbrasan och tittade på en stackars sork som fick sitt hem uppeldat. Han/hon var så stressad och sprang fram och tillbaka mellan barnen som jagade den. Stackars liten! Annars var kvällens upplevelse när vi skulle åka kommunalt hem tillsammans med alla fulla 18-åringar som skulle vidare in mot stan. Kände mig verkligen som en pensionär som satt längst fram i bussen och höll krampaktigt i handväska och make.
Lördagen tog vi ledigt från allt skrubbande och fejande och drog ut till landet. Satt i varsin solstol och lyssnade på fåglarna, badade i badtunnan och inväntade min mamma + sambo som varit en vända in till Stockholm. Grillade och satt ute på terrassen på kvällen. Superhärligt! Får sån frid i själen när jag kommer ut dit.
Nu är det vanlig arbetsvecka igen och det firade jag och maken genom att äta japanskt och dricka lite Pinot Grigio igår kväll. Skulle ha pumpat och ätit middag med väninna men det blev i vanlig ordning inställt. Vissa väninnor (med små barn) är helt omöjliga att träffa. Det händer alltid något som gör att hon måste ställa in. Jag vet att hon vill ses men vi får aldrig till det.