• melonbuske

Juni 2010

Kom igen nu alla brudar som ska gifta sig i juni nästa år! Vi kan väl samlas här och pratas och diskuteras och tipsas?? :)

Vårt (preliminära) datum är 12 juni 2010, vilket är ert?

• Svar på tråden Juni 2010
  • April 99

vår son kommer vara drygt 2 ½ år när vi gifter oss. Vi kommer inte ha bordsplacering, så för oss är dte inga problem, emn inte är det väl konstigt om hon sitter hos er, är ju mest naturligt tycker jag. Sen är det väl olika hur etikettföljande o så mn har, vi ska ju ha enkelt så...

• April 99

asil78- vi ska ju ha vitt, grönt och lite svart på inbjudningskorten,med grönt sidenband.
    Buketten har jag tänk mig med vita blommor och kanske några grönaktiga och mycket gröna blad å så...ev vitt sidenband om.
    sen så vita dukar och tallrikar o så med kvistar med gröna blad som blom dekoration, kanske ljus i grönt el vitt, använda det gröna sidenbandet som ex. "servetringar" alt. göra egna av gröna pärlor, knyta gröna och vita sidenband om vattenkaraffer och uppläggningsfat o så (ska ha buffé), använda mig av gröna löpare på de vita dukarna. Typ så...haha vad man har tänkt iallafall...

• Asil78

April 99- Kul att höra hur du ska göra!! Låter som att det kommer bli jättesnyggt med de färgerna!
    Kul att få pyssla lite med bordsdekorationerna också :)

Tyvärr kommer jag nog inte kunna ordna så mycket med det själv eftersom vi ska ha vigsel och fest på ett ställe som ordnar med allt. Fast å andra sidan är det väl bara att lita på att de kan sitt jobb och gör sitt bästa :)

• Ellabay

vårt färgtema ska gå i vitt vinrött och lite små detaljer av silver. Vi bestämmde oss på en gång och färgerna känns klockrena! Så vackert tillsammans!

• April 99

Ellabay-vitt vinrött o silver är alltid fint tillsammans!

Asil78-tror absolut att de vet vad de gör och det kommer nog bli strålande vackert!

• Ellabay

Oooooooooh, nu har vi börjat ångra oss angående kyrkan och att gifta oss i södetälje (min hemstad)
    Vi bor i umeå och vi börjar känna att umeå känns mer rätt.
    Vet inte riktigt vad jag ska göra då vi redan bokat kyrkan och gått ut med att vi ska gifta oss i södertälje.
    Bokar vi om kommer folk fråga varför och kanske vissa tom inte har möjlighet att ta sig upp hit. Men man måste följa sin magkänsla ellerhur? Det är ju trots allt vi som gifter oss och inte våra gäster. Min sambos släkt är ju från norrland så dom kommer lätt men medans min mormor o morfar bor på gotland och mina morbröder bor i tälje. Kollade gästlistan och kom fram till att ungefär 10 personer av alla är jag osäkra på om de skulle ta sig upp hit. :S

Virrigt inlägg jag vet. Klockan är ju ganska sent och jag är sömnlös.

• April 99

ellabay-det är svårt med vart man ska vara, jag vet. Vi kommer från två städer 50 mil ifrån varandra och bor i en annan stad 50 resp 90 mil ifrån våra hemstäder (någon som hänger med?)släkt o vänner utspridda. Vi kommer gifta oss i vår nuvarande kommun, känns smidigast o mest rättvist på något sätt. kommer kanske tappa gäster, men det gör vi oavsett vart vi är så gör det som känns rätt för er!

alla ni som tänkt slå till den 5:e juni nästa år...hur var vädret hos er i år? Vi hade mulet, kallt med vissa dugg inslag...kändes lite trist, vi ska dessutom giftya oss utomhus och jag gick i fleecetröja iår...känns som att lite snygga,varma saker att dra över klänningen är ett måste. förslag?

• P3E

Hej allihopa!

Här är en till som planerar bröllop i juni nästa år, preliminärt datum är 19/6.
    Har precis börjat planera vi bestämde oss för att gifta oss för 2 veckor sen då vi firade 5 år tillsammans.

Väntar nu förväntansfullt på att våra förlovningsringar ska bli klara handsmida efter egen design. Förlovning blir det på midsommarafton 19/6 precis ett år före planerat bröllop.

Kommer nog att hänga här på BT en del, kul att se hur andra tänker ordna sin stora dag.

Kramar P3E

• Essapessa81

Hej va kul!!! V bestämde oss för 2 veckor sen också, och de är de ända jag kan tänka på just nu, va var snabbt överens om att färgerna skulle gå i Vinrött/silver/vitt.. Där med 1 år efter förlovning sprack för oss hi hi vi har varit tillsammans i 7 år och förlovade i 5..=)... Ja kommer nog också trakassera bröllopstorget en heldel, en helt fantastisk sida men många bra tips och råd..=)

Vi höres nog igen..=)

//Essapessa81

P3E skrev 2009-06-07 15:04:37 följande:
    Hej allihopa!Här är en till som planerar bröllop i juni nästa år, preliminärt datum är 19/6. Har precis börjat planera vi bestämde oss för att gifta oss för 2 veckor sen då vi firade 5 år tillsammans. Väntar nu förväntansfullt på att våra förlovningsringar ska bli klara handsmida efter egen design. Förlovning blir det på midsommarafton 19/6 precis ett år före planerat bröllop.Kommer nog att hänga här på BT en del, kul att se hur andra tänker ordna sin stora dag. Kramar P3E
  • Essapessa81

Hoppas vi kan vara med på ett hörn i i din tråd, vi ska gifta oss 30/5-2010 Nästan Juni..=)

melonbuske skrev 2009-03-18 12:14:13 följande:
    Kom igen nu alla brudar som ska gifta sig i juni nästa år! Vi kan väl samlas här och pratas och diskuteras och tipsas?? :)Vårt (preliminära) datum är 12 juni 2010, vilket är ert?
  • krutt

Åh äntligen kan jag gå med i denna gruppen. Har precis berättat för mina föräldrar och min m2b pappa. Bröllopet står den 26 juni 2010 :)

• vixi82

Hejsan hoppsan!2010-06-19 blir vårt datum.Lite häftigt att gifta sej samma dag som kronprinsessan o Daniel....här blir det viktoria o Lars(även han heter ju Daniel fast i mellannamn).....:)måste bara tillägga att det är kronprinsessan som härmat oss inte tvärtom...vi var flera veckor tidare med att bestämma:)Hursomhelst.Kyrka e bokad o festlokal e preliminärbokad...trubadur ska vi återkomma med besked innan juli...så det är en bit på vägen:)

• Bettertogether

Hej Tjejer!

Jag hoppar också in i denhär tråden! Har länge suttit i augusti 2010-tråden, eftersom vi haft det som datum ett bra tag. Men nu har vi bestämt oss för att gifta oss i Juni istället, när björkana fortfarande är unga och det finns mycket material att använda i naturen. ^^ Men det som fick oss att ändra oss var ändå när vi var på bröllop igår, i lokalen som vi också ska ha som festlokal och fick uppleva hur varmt det blir där redan i juni fast det är kallt ute (hur kunde det då inte vara i augusti!!!!).

• mia mi

Hej på er!
    Vårt datum blir nog oxå den 19 juni:). Hänger lite på om vi hittar någon lokal och om den är ledig. Idag har vi varit och tittat på en liten, jättemysig kyrka på en ö. Så fint!
    Får nu kolla upp om den är ledig och om vi får fixa lite själva.
    Vi har två kompisar som gärna ville spela på bröllopet även om de oxå ska vara gäster..
    Längre än så har vi inte kommit i vår planering;)

• April 99

var skoj med så många nya:)

essapessa81-håller med om att det där med 1 årig förlovning har spruckigt sen länge. Sambon friade på 10 årsdagen(då förlovade i drygt 9 år), men men...mina föräldrar var förlovade i 20 år innan de slog till så 10 är ju inte sååå farligt haha...

• Epona

Får jag vara med här?
    Vi har planer på att gifta oss den 12 juni 2010 om allt faller på plats med ekonomi etc.
    Hänger gärna med i era planeringar och ställer 10230432 frågor själv också :)

Svar på tråden Juni 2010