• melonbuske

Juni 2010

Kom igen nu alla brudar som ska gifta sig i juni nästa år! Vi kan väl samlas här och pratas och diskuteras och tipsas?? :)

Vårt (preliminära) datum är 12 juni 2010, vilket är ert?

• Svar på tråden Juni 2010
  • AlvaStar
    Skogshuggarbrud skrev 2009-05-04 12:35:49 följande:
    Hejsan alla juni-brudar! Nu hittade jag äntligen en tråd som passar oss! Vi har preliminärt sagt att vi ska spika den 19 juni 2010. Har redan ringt både kyrka och resturang där vi vill ha festen och sagt till om detta datum! Längtar så otroligt mycket. Känns dock som vissa har planerat hur mycket som helst, medans jag bara spånat runt och har lite funderingar kring det hela. Känner igen pengaproblemet som vissa nämner. Köpte hus i september förra året och gubben min har fortfarande många projekt på g som han vill göra, samt att jag försöker att ta mitt körkort som jag skjutit upp jättelänge nu. Usch, bara en massa utgifter överallt. Samtidigt måste man helst ha en budget till huset okså ifall nått skulle gå sönder.Sen känns de fortfarande som att lågkonjukturen spelar stor roll inom jobb-marknaden. Får hoppas på att man får behålla jobbet, så de kan bli ett bröllop som man vill ha.Många utav er som funderat på att köpa kläder, skor m.m. begangnat?Har en fråga till er alla! Antalet tärnor och marskalk, måste det vara samma antal? Är inne på att fråga 2 st till att vara tärnor. Ska man då ha 2 stycken marskalker med?Mvh Skogshuggarbrud
    Hej! Vi har ska också gifta oss 19e juni 2010 Vi har också köpt hus förra året (i juli) o håller på att rusta. Jag har också "problemet" med att jag vill ha två tärnor... Känner verkligen igen mig!
    Vi löser det nog så att han också har två marskalkar så att inte en av mina tärnor behöver gå in o ut ensam Men man måste inte ha det så, jag har varit på bröllop där de haft tre tärnor, en näbb o ingen marskalk. Det är nog en fråga om tycke o smak

Hoppas det löser sig på något bra sätt!
  • Ellabay
    Sussii skrev 2009-05-03 22:50:26 följande:
    hej på er alla juni brudar 2010 :D har skuggat igenom sidorna och har upptäckt att 5 juni är populärt bland många då många av er ska gifta er då! :DROLIGT :D:D:DSjälv så har vi spikat 26 juni 2010 :Dhar ni kommit nån vart i planeringen? :D
    Hej! Vi ska gifta oss den 25 juni! Ser ut som många ska gifta sig samma dag som viktoria och daniel. :)

Vi letar lokaler för fullt och ska strax åka ner till södertälje på bröllop så då kollar vi runt medans vi väl är nere. :)
    Bröllopsklänning har jag börjat kolla nu. blir en klänning från littlecoral.com. Min granne beställde därifrån och är supernöjd. Hennes klänning var sååå vacker!!
  • Bluebride

vilket märke har er klänning? min e en bonny

• Skogshuggarbrud

Wiie! Har suttit och skrivit ihop inbjudningarna nu. Fick dem ganska bra faktiskt. Tänkte jag skulle göra dem helt själv, i förhoppning om att komma undan lite billigare. Dock vill jag då göra vigselprogram och festhäftena också, vilket kommer bli lite klurigare.
    Känns dock som att det är gott om tid fortfarande. Längtar nått otroligt tills vi ska berätta det för famlijen. Blir nästa vecka på lördagen, bara 12 dagar kvar!

• Sussii

Vad kul jag jag gör egna inbjudningskort köper bara matrial från panduro blir mycekt billigare än beställa färdiga. (bild finns)
    spännande med att berätta snart :D

Skogshuggarbrud skrev 2009-05-05 18:46:28 följande:
    Wiie! Har suttit och skrivit ihop inbjudningarna nu. Fick dem ganska bra faktiskt. Tänkte jag skulle göra dem helt själv, i förhoppning om att komma undan lite billigare. Dock vill jag då göra vigselprogram och festhäftena också, vilket kommer bli lite klurigare. Känns dock som att det är gott om tid fortfarande. Längtar nått otroligt tills vi ska berätta det för famlijen. Blir nästa vecka på lördagen, bara 12 dagar kvar!
  • Sussii

Ja verkar som många gör det. jasså dagen inna mig då. visste inte att de hade vigslar mitt i veckorna. :D

spännande, jag har redan hittat min klänning och skall beställa den snart så fort jag har gjort en ordentlig måttning. :D lokal kvar att boka annars har vi kommit bra bit på vägen med en del små saker iaf :D

Ellabay skrev 2009-05-04 19:16:17 följande:
    Hej! Vi ska gifta oss den 25 juni! Ser ut som många ska gifta sig samma dag som viktoria och daniel. :)Vi letar lokaler för fullt och ska strax åka ner till södertälje på bröllop så då kollar vi runt medans vi väl är nere. :)Bröllopsklänning har jag börjat kolla nu. blir en klänning från littlecoral.com. Min granne beställde därifrån och är supernöjd. Hennes klänning var sååå vacker!!
  • Ellabay
    Sussii skrev 2009-05-05 20:25:39 följande:
    Ja verkar som många gör det. jasså dagen inna mig då. visste inte att de hade vigslar mitt i veckorna. :Dspännande, jag har redan hittat min klänning och skall beställa den snart så fort jag har gjort en ordentlig måttning. :D lokal kvar att boka annars har vi kommit bra bit på vägen med en del små saker iaf :D
    Mitt i veckorna? det är en fredag. :D och midsommarafton också..
  • April 99

vad mycket som hade hänt här inne då...roligt!
    välkomna ni nya! :)

skogshuggarbrud-har också precis köpt hus(flyttade in i september förra året) så utgifter finns det gott om + en liten son som behöver kläder o.s.v. oberoende av inkomster :) är också på spånar stadiet, funderar mest på vart vi ska ha vigseln så vi kan boka det + inbjudningskorten som jag tänkt göra själv, har ju ett år på mig så...klänning m.m. har jag funderat kan tänkas bli begagnat. kikar ibland in på blocket. för mig känns det bara viktigt att jag får en klänning som jag tycker är fin och som jag känner mig vacker i, sen om den är ny el beganat spelar minder roll.
    kan inte heller välja bara en tärna(om det nu blir brudfölje) utan dte måste vara två i så fall och ahr också funderat på det där med lika många tärnor som marshalker...

sitter nu och väntar ut att lunchtiden på stället jag ska fråga om vi akn gifta oss på ska gå ut så ajg akn få mer klarhet i om dte är där det blir eller om vi måste hitta något annat...*nervös* vet inte vart vi ska ha det annars..önska mig lycka till!

• Bluebride

när är det pingst nästa år?

• Skogshuggarbrud

Lycka till April99!

Svar på tråden Juni 2010