Juni 2010
Kom igen nu alla brudar som ska gifta sig i juni nästa år! Vi kan väl samlas här och pratas och diskuteras och tipsas?? :)
Vårt (preliminära) datum är 12 juni 2010, vilket är ert?
Kom igen nu alla brudar som ska gifta sig i juni nästa år! Vi kan väl samlas här och pratas och diskuteras och tipsas?? :)
Vårt (preliminära) datum är 12 juni 2010, vilket är ert?
Grattis Melonbuske, vilken underbar nyhet
Ser att det är många som har tillkommit i "vårat" gäng nu, vad kul.
För våran del går det helt okej just nu, vi var barnlediga förra veckan, så jag och fästmannen åkte en sväng ner till byns kyrka och tittade oss omkring. Väldigt vacker kyrka och antagligen är det även den kyrkan vi kommer gifta oss i. Hur går det för er andra? Är bröllopsklänningen inhandlad, festhäftena påbörjade och "toakorgen" fixad? Eller väntar ni en stund till?
Hehe, nja toakorgen får nog vänta en stund till;) Just nu tycker jag att planeringen går lite segt fram men vi kan inte ta itu med så mycket förrän vi bestämt oss vilken lokal vi ska vara i och nu har vi t.o.m börjat fundera på att byta ort. Men, idag är det bröllopsvisning på radisson hotel, och då kan jag ju inte låta bli att gå på den så klart:) Ska dra med sambon också! Hoppas man får lite inspiration av klänningarna som visas!
vi har inte kommit speciellt långt med planeringarna då vi helst av allt vill boka kyrka och lokal först. Eftersom vi bor uppe i norr och kyrkan vi har planer på att gifta oss i (min hemstad) finns i sthlms trakten, Och min sambo har inte vart inne i kyrkan än så vi väntar tills i maj/juni då vi vart nere på bröllop. :) Men jag vill boka NU! :)
Ujuj!
Jag skulle nog kunna gifta mig i sommar så långt som jag planerat (nää egentligen inte men ni vet...)
Ikväll har jag fått ordning på mallen till inbjudan och informationbladet som följer med. Vi har även en kontakt på papper som vi ska besöka.
Lokalen är bokad och festen ingår.
ringen vet vi nästan hur den ska se ut, har betämt mig för blommor, håret är på utväxt och klänningen nästan bestämd...
Vet inte vad jag ska göra med resten av tiden nu ;)
(eller inte)
puh!
Vad skönt! Jag och min sambo fick bårda tillbaka en hel del på skatten så nu är hela budgeten fixad. Det är skönt att slippa oroa sig för pengar tycker jag.
Har preliminärbokat en lokal och i helgen kommer min mamma uppp från stockholm och jag har mailat herren som har hand om visning av lokalen så vi ska förhoppningsvis åka dit på fredag och kolla. Är så glad att mamma kommer upp och tittar med oss. Även min syster som ska vara tärna kommer så jag ska försöka få med dem och kolla på brudklänningar med mig =)
Har även fått näbbklänningen som min bonusdotter skall ha i kyrkan. Den skall sys om lite men den är så fin! Finns bild på den i mitt galleri =)
Glad påsk på er alla junibrudar =)
Kisseh: Skönt att ha ekonomin för bröllopet fixad, ett orosmoment mindre! Vi har egentligen också tillräckligt med pengar i dagsläget, men det är mest min sambo som har sparat (jag är student) så jag ska jobba häcken av mig i sommar så jag också känner att jag bidrar:)
Jättesöt klänning!
Glad påsk till er alla!
Hejsan alla juni 2010-brudar!
Är det någon mer än jag (och Kronprinsessan) som gifter sig 19e..?
Någon mer som ska/vill vigas utomhus?
*nyfiken*
I fredags var vi och kollade på lokalen som vi hade preliminärbokat och den såg jättebra ut så nu har vi spikat den :) Mannen som arbetar där är så otroligt hjälpsam och trevlig så det känns jättebra!
Har alla haft en trevlig påsk?
AlvaStar: jajamen, här har du ett par till. Är dock glad att vi gick ut med datumet innan vickan gjorde det ;)