• viktualia

Tolvan har gjort det igen....

... dvs det är dags för inte mindre än 12:e tråden!

Bara att babbla vidare om högt och lågt. Stort och smått. Glädje och gråt. Och allt däremellan!

*kram på er*

• Svar på tråden Tolvan har gjort det igen....
  • MuffinsTönt

KRAAAM!!!!

Jag är säker på hon är i himlen och dricker champange med de andra.

Så tänker jag om min morbror iaf. Att han och morfar spelar poker med ett glas whisky i handen.

• viktualia

fniss fniss... mormor dricker nog inte skumpa... hon var inte så mycket för sådana finesser... men kaffe och en rejäl gräddetårtebit tror jag att hon äter som välkomstmat!

• MuffinsTönt

Ah, prinsesstårta är inte alls fel! Det ena utesluter inte det andre.

Hur känner du dig?

• viktualia

är ledsen men det är helt ok. får bra uppbackning från folk som kände henne...

• MuffinsTönt

Va bra att det är hanterbart. Jag var ju där förra året och det kommer igen så småningom. Jag vet inte om man "få" säga snart men det känns som ju förr desto bättre för oss och min mormor. Jag ser och känner att alla börjar ge upp. Det är svårt att se henne förlora mer och mer av sig själv. Läkarn misstänker nån propp i hjärnan.

Jag kan bara hoppas händer snabbt och smärtfritt när det väl sker.

Usch, hoppas detta inte får dig bli ännu mer ledsen Vickan. Kände jag behöver ventilera om mormor mellan varven så det inte blir massa tjat om grabben.

Kram på dig!!

• viktualia

Det är ingen fara Muffins!! Är du orolig för din mormor så får du gärna skriva om det!

Min sorg varken ökar eller minskar av sånt...

• Lady o Lufsen

Skickar en kram!

viktualia skrev 2009-03-29 14:41:50 följande:
    nu finns inte mormor på jorden längre... hon har det nog jättebra i himlen med morfar och alla vännerna....
  • anne på grönkulla

Jorå, visst får man önska att gamla människor som inte längre har ett fullvärdigt liv ska få somna in. Saknaden är förfärlig för oss som är kvar men för den som lämnar är det nog inte det sämsta som kan hända.

• MuffinsTönt

Ibland så vill jag verkligen att hon får ett slut på plågandet. Vi alla vill det. Hur kul är det att se en människa bli så sjuk som även är sin mamma/släkting. Det är jättehemsk! Hon själv är medveten om hennes situation och många ggr har hon velat gå vidare. Va gör man då? Kan ju inte ge henne en kniv!

Hoppas det slutar snabbt och smärtfritt.

Go natt allihopa! Hoppas du klarar dig hyfsat genom morgondan.

Svar på tråden Tolvan har gjort det igen....