Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Lövnäs skrev 2009-05-15 12:58:00 följande:
    Skriver inte så mycket här, men läser desto mer.Idag har vi fått hämta smakprov på tårtan. O har precis provsmakat. Den var jättegod, så den ska vi absolut ha. Men ska prova bit nr 2 imorgon för att ta reda på om vi vill ha en helt färsk eller en som är 1 dag "gammal".Tänk, idag är det bara 3 månader kvar tills det är dags för att bli fru. Längtar!
    Vad är det för tårta?? Moussé eller vanligt tårta??
  • SaraPayam
    Foxxy skrev 2009-05-13 15:49:49 följande:
    Fick svar med posten idag.. hindersprövning ok.. på samma lapp stod att anmälan om namnbyte mottagits el dyl.. antar att de är det enda svaret man får... men träder namnbytet i kraft automatiskt efter vigseln eller hur gör man?
    Jag rinde å kollade upp det där med om namnbytet sker automatiskt eller hur det egentligen går till. De sa attnamnbytet sker när vigselförrättaren skickar in intyget om att vi är gifta. Så pappret ligger hos dem å väntar till dess
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-15 13:38:51 följande:
    SaraPayam skrev 2009-05-15 13:21:40 följande:
    Så bra då är det bara att skicka in papprena då =)! Börjar kännas lite pirrigt ;P
    Japp. Kändes så skönt å få svar på det, för man går ju å funderar hela tiden...
    Ska ringa å prata med vår vigselförrättare på måndag med..för å få svar på mina andra frågor
  • SaraPayam
    Lövnäs skrev 2009-05-15 15:52:55 följande:
    SaraPayam skrev 2009-05-15 13:10:57 följande:
    Tårtan innehåller "sockerkaksbotten", chokladmousse, jordgubbsgrädde, färska jordgubbar, vanlig vispgrädde o så vit marsipan som "täcke".
    Det låter jättegott. Vi består av chokladbotten, mjölkchokladmousse, chokladmousse och chokladspegel. Den är supergod Sen ska den dekoreras med choklad & jordgubbar & istället för ett brudpar ska vi ha jättefina hjärtan av vitchoklad
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-05-17 09:43:19 följande:

Mycket fint  Själv ska jag ha ett briljanthjärta, inte så stort, med en kedja i vitguld. Vill ha ngt liknande i öronen, gärna ngt som hänger men inte för stort...har letat överallt men hittar inget jag tycker om. Någon som har ett tips? Har pratat med guldsmeden om att göra egen design men jag tyckte det kostade lite väl mycket. Vill ha ett bra substitut.
    Det låter jättefint Jag kan inte komma fram till vilket halsband jag ska ha...min farmor gick bort för ett tag sen, så jag funderar på om jag ska ha hennes pärlhalsband...för jag har ett par öronhängen med sötvattenpärlor som jag har av henne, så det skulle vara lite kul å ha halsbandet med...men jag vet inte...är inte så förtjust i pärlor....
    Hmm har du kollat på guldfynd å så??
  • SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-05-15 22:49:35 följande:
    Mmmmm gu så gott d låter! Vi har inte kommit överens om vilken sorts tårta vi ska ha. Hade själv sett framförmig en vit romantisk "princesstårta" me vit marsipan, men d ville inte m2b. Han vlle hellre ha en riktig gräddtårta. *suck* Men vi kommer nog på någon kompromiss. Igår skickade vi in hindersprövningen Blev lite nervös ett tag för någon här på BT har srivit att det bara har 3 månaders giltighetstid, men när jag kollade på skatteverkets sida så stod d 4 månader! Lättnandens suck! Inte mkt kvar å fixa nu: m2b : s kläder, skor, dukar, servetter, mat å dricka. Sen e allt färdigt
    Hahaha, ja du det är inte lätt, ni får väl kompromissa Det får väl bli en gräddtårta med marsipan Vad spännande..vi ska skicka in vårt vigselintyg, till vigselförrättaren idag, det känns med lite pirrigt
  • SaraPayam
    Foxxy skrev 2009-05-18 11:03:58 följande:
    går ju inte att klicka på den länken men smycken alla pratar om
    Inte, vad konstigt...jag kunde ju se den innan...men gå in på www.novaparldesign.se så hittar du en massa smycken där...det finns även några set...
  • SaraPayam
    makupala skrev 2009-05-18 19:45:47 följande:
    hej tjejer!hoppas allt är bra med er!tänkte höra, när skickar ni ut inbjudningarna?Kram
    Vi skickade våra för ett par månader sen Men vi gjorde det enbart för att det är semestertider & för att vi har så många gäster som kommer från andra länder, så att de ska hinna planera sin resa hit. Annars hade vi säkert skickat dem nu nån gång
  • SaraPayam
    20090801 skrev 2009-05-18 20:11:17 följande:
    Idag har jag lämnat in våra förlovningsringar för putsning samt isättning av två prinsesslipade diamanter i min och ingravering av vigseldatum i hans. På vägen hem köpte jag även stärkelse till min (svärmors) virkade krona. Imorgon blir det träff med frisör, make up artist och sömmerska samt inköp av underkläder. Kommer även passa på att luncha med min tärna när jag ändå är på plats. Vigselprogrammen är nu beställda och vi har börjat skissa på bordsplaceringen. Nu börjar det bli pirrigt värre, allt är så verkligt nu och jag och J är som nyförälskade.
    Hehehe vad härligt det låter Så känner vi med, tänk hur dte kommer bli efter bröllopet Hehehe
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2