Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-05-07 22:14:57 följande:

Jag börjar med VV på måndag Så vi kan peppa och stötta varann till max! Nu jäklar ska jag gå ner 5-6 kilo! Hur mycket vill du ner innan bröllopet?
    Ååå vad bra att du ska börja med, det blir ju mycket lättare när man har nån å vända sig till om det blir jobbigt & även är det ju roligare å ha nån å dela recept med osv

Jag vill helst gå ner 10, men går jag ner 7 innan bröllopet så är jag jättenöjd
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-05-07 23:24:43 följande:
    åh e så besviken på mej själv skulle kört ren kur hela veckan o gå ner till 80 till helgen tänkte jag, eller hur, väger ju 84 nu. fan va sur jag blir.Men men satsar på 80 nästa helg ist.
    Förstår att du blir besviken, men det är bara å ta nya tag igen Du kommer att klara det här!!
  • SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-05-08 08:10:38 följande:
    Tackar tackar!D här me vikt då!: Va härligt å höra att man inte e själv som kämpar mot kilona. Har själv innan hängt me VV och det funkade jätte bra tills ja va nöjd me vikten och slutade räkna points. Då helt plötsligt från ingenstans hade ja helt plötsligt gått upp 10kg. Denna gången efter min graviditet försöker ja me nåt nytt:GI.
    Känner igen det där, det är ju så svårt å hålla vikten, av nån konstig anledning..men jag tror ändå att vv är bra å även GI, det är ju inte banting i samma utmärkelse som nutrilette, mfl.
    Jag va inne på å börja med cambridge, men fy tänk å inte få tugga på flera veckor, det skulle jag aldrig klara
  • SaraPayam
    Hubba skrev 2009-05-09 23:40:22 följande:
    Hurra!!! Jag har vunnit flygbiljetter till Paris på jobbet... Så nu kan jag och m2b åka på en mini bröllopsresa utan barnen efter den ordinarie bröllopsresan som barnen ska följa med på...
    Åå grattis vad kul för er
  • SaraPayam

bride 2be skrev 2009-05-10 10:26:56 följande:

Pust nu börjar en hel del falla på plats!Kyrkan bokad sen länge, men vet inte om vi fått den präst vi önskat än.Solst i kyrkan fixad (sambon moster), ska bara tala med kantorn så hon kan öva.Lokal bokadTransport (buss) fixad igår för det är långa avstånd mellan hotell-kyrka-festlokal. Catering bokad men menyn är inte helt 100 spikad än.Tårtan bokad men lite pysselkvar hur den ska se ut kvar plus smak klart.Tärnkläningar håller på att sys upp Min kläning är fixad sen länge och ska sys in den 30/6Vigselringen håller juveleraren på med, var där i fredags och nästa fre ska vi dit igen för att hon hade inte mycket att visa men det var ju en chansning från oss att åka så ska bli kul att se lite mera nästa fre. Blommor till borden är fixat att en vän gör, brudbukett ska bokas nästa gång vi är i stan där vi ska gifta oss (bor inte där). Ljusstakar till alla borden är inköpta, plus ljusServetter är fixat.Bröllopsresan till Vietnamn är bokad Kostym till blivande maken är fixad och skor mm så nu är han med klar. Jag har slöja, väska mm så jag saknar bara strumpbyxor nu. Band är bokat med, så glad talade med dem för en vecka sen och de lovade att öva in en låt vi ska ha som bröllopsvals kanon (vi ska till och med ha den låt titlen i ringarna så det känndes viktigt) Frisör är med bokad nuSå nu är det menst det praktiska kvar att kolla över och boka nya möten med alla för att stämma av in för den stora dagen. Sen att fixa vigselprogram och festhäfte mm Inbjudningarna har varit ute länge nu, osa är den 1/6 men av 100 har bara 30 anmält sig än så får hoppas att fler anmäler sig under de närmaste veckorna nu! Har säkert glömt något nu man har ju så mycket i huvudet när det gäller det här men inte länge kvar nu! 1/8 är det vår tur
    Ni har ju med fixat nästan allt, visst känns det skönt. Vi gifter oss med den 1/8 Nu känns det riktigt nära
  • SaraPayam
    BrideToBe09 skrev 2009-05-10 15:21:07 följande:
    V har äntligen bestämt vart vi ska åka på bröllopsresa. Det kommer bara bl jag och blivande maken (dottern lämnar vi hemma). I början av oktober (troligen) kommer vi att åka ner till Tanzania på tältsafari i Serengeti. Ett äventyr som avslutas med några lata dagar på Zanzibar. Ska bli UNDERBART!!!Igår var vi på Herrgården och planerade lite tillsammans med dem. Känns kanonbra nu. Vi kommer att gifta oss i deras lilla otroligt häftiga vinkällare. Med levande ljus överallt, på whiskeytunnor osv. Efter vigseln blir det brudskål och snittar på deras stora terass med utsikt över parken och vattnet. Sen blir det ett glapp på ett par timmar då gästerna får göra ltie vad de vill (de flesta sover kvar, och det fnns dessutom massor av aktiviteter på Herrgården) medan vi fotograferas. Vi träffas gen kl 19 för middag nere i valvet. Levande ljus där med.Kommer att bli underbart! Vi har också bokat ett stort rum med öppen spis dit vi också kommer få jordgubbar, choklad och champagne.
    Åååå Zanzibar ska ju bara helt underbart. Vi hade med tankar på å åka dit, men det gick inte i augusti..tyvärr. Så får ta det vi ett annat tillfälle
  • SaraPayam

Milosmamma: Så tror jag att det är för oss alla. Man orkar ju inte hålla på å planera hela tiden, samtidigt som vill man ju ha lite distans till bröllopet, så att man inte blir besviken på den stora dagen

Makupala: Vi har mest små detaljer kvar, så som skor, tiara, underkläder osv...annars är vi nog klara Tycker att du ska sätta dig ner å göra en egen checklista, för den som finns här på bröllopstorget blir man lite smått förvirrad av

• SaraPayam
    makupala skrev 2009-05-11 09:27:45 följande:
    hur mycket har ni kvar att göra inför den stora dagen? känns som om jag har alldeles för mycket kvar.. trots att jag gjort en massa.. börjar känna mig lite orolig.. någon som har en bra checklista att gå efter?
    [/citat]
    Lischen skrev 2009-05-11 10:15:32 följande:
    [citat]
    Jag känner mig likadant! Jag är helt lost... vad ska jag göra härnäst, vad har jag glömt?!? Jag är rädd för att det kommer att ramla över mig när som helst. Puh...
    Tjejer, ni kan gå in på min presentation å kopiera den, så kan ni ju stryka det som inte är aktuellt för er å lägga till det som jag inte har med osv...om ni vill förståss
  • SaraPayam
    annmka skrev 2009-05-11 10:56:45 följande:
    ååå idag postade jag inbjudningarna:) !!! Pirrigt värre:) ( lite sent, men den som väntar på nåt gott..;))
    Ååå vad kul Har du några bilder på inbjudningarna?
  • SaraPayam
    MammaMiaa skrev 2009-05-11 11:03:51 följande:
    SaraPayam. Jag kopierade din text på din presentation. Så att du vet. Jag kan inte förstå om 89 dagar gifter jag mig. Det känns som det är mycket kvar att fixa.
    Hahaha det är lugnt, sa ju till de andra tjejerna att de fick det, å det inkluderar ju er andra med
    Ja med visst går det fort nu...känns som om veckorna springer iväg...
    Vad är det ni har kvar å göra? Vi kanske kan hjälpa till, eller komma med förslag osv
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2