-
Men den hjärtformade är ju med jättefinBoomtown skrev 2009-06-16 22:01:43 följande:Det är den med hjärtform. Den andra är min drömtårta, snyft.
-
Mitt hjärta 2008 skrev 2009-06-16 22:29:09 följande:
Efter 2 timmars tankeverksamhet är bordsplaceringen klar! Och hör och häpna, vi är jättenöjda! Vi blev inte ens osams.. haha!Härligt!! Bra jobbat -
Jo men så är det ju. Man vill ju att allt ska vara perfekt, men egentligen är det nog ingen av ens gäster som lägger märke till alla de där smådetaljerna som vi anser är superviktigaBoomtown skrev 2009-06-16 22:34:26 följande:Tack det värmde. Man får lätt storhetsvansinne med allt som hör bröllop till. Men det finns ju en verklighet också.
-
Med stor förväntan skrev 2009-06-17 08:33:18 följande:
Hjälp jag har panik! Vi ligger jättemycket efter med planeringen.Nämen vad jobbigt, vad är det ni har kvar att göra? Är det nåt som vi kan bidra med? Kan ni inte försöka delegera ut vissa saker till vänner å släkt, så att det inte blir så mycket för er? -
Jag håller på å skriver ihop vårt vigselprogram & det är verkligen inte det lättaste. Men fick lite hjälp av en tjej här på BT som skickade det som de hade haft under sin vigsel, så jag har bara ändrat lite på det. Vad tycker ni? Ska jag ändra nåt? Alla tips & idéer är välkomna
Vigselceremonin
Ingångsmusiken startar.
VF
Välkomna till Bjertorp slott i Kvänum.
Idag är det lördagen den 1:a augusti och året är 2009.
Ni har idag kommit hit för ni vill bekräfta er kärlek inför varandra och inför oss andra genom att gifta er. Ni vill bekräfta att ni för all framtid vill stå vid varandras sida och ge varandra stöd.
Jag heter XX och skall förrätta vigseln.
Musik Solosång ?Your the inspiration?
VF
Detta är en stor dag i ert liv, och vi som är här är glada att vi får vara med och dela denna betydelsefulla dag med er. Man lovar att tillsammans med någon annan dela all sin kärlek, glädje och sorg. Idag skall Sara och Payam ta detta steg.
Ni har bestämt er för att leva tillsammans, att leva tillsammans i förtroende och kärlek, att ta gemensamt ansvar för varandra. Att leva tillsammans är att utveckla varandra och att växa som människor, att hjälpa varandra i svåra tider och att lätta varandras bördor. Det är också att trösta varandra, ge varandra trygghet och att ge varandra glädje och njutning. Allt detta är lätt för er att göra tack vare den stora kärlek som finns mellan er.
Musik ?Everything i do?
VF
Genom att ge varandra äktenskapslöften visar Sara och Payam att de hör samman. Äktenskapet är en gemensam resa som bygger på tillit, respekt, ärlighet och förlåtelse.
Äktenskapets ändamål är enskildas väl och samhällets bestånd. Ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra.
Payam säg efter mig:
Jag älskar dig, nu och för alltid.
Jag lovar att vårda vår kärlek i alla våra dagar
Jag lovar att lita på dig och respektera dig
Jag lovar att skratta och gråta med dig
Jag är hos dig nu och vill så vara i livets alla skeden
Du får min tillit, min hängivenhet,
min ömhet och min kärlek.
Tar alltså Du Payam denna Sara till din hustru att älska henne i nöd och lust?
(Ja)
Sara säg efter mig:
Jag älskar dig, nu och för alltid.
Jag lovar att vårda vår kärlek i alla våra dagar
Jag lovar att lita på dig och respektera dig
Jag lovar att skratta och gråta med dig
Jag är hos dig nu och vill så vara i livets alla skeden
Du får min tillit, min hängivenhet,
min ömhet och min kärlek
Tar alltså Du Sara denna Payam till din man att älska honom i nöd och lust?
(Ja)
Nu är det tid för Sara och Payam att växla ringar.
Jag förklarar er nu för äkta makar.
Glöm aldrig det löfte om trohet för livet som ni nu har avlagt.
Lev med varandra i inbördes aktning, kärlek och förtroende, och besinna ert ansvar mot kommande släkten. Må endräkt och lycka alltid råda i ert äktenskap och i ert hem.
PUSS!
Musik Duett ?Tonight i celebrate my love for you?
VF
Läser något
Utgångsmusik
Sorry att det blev långt. -
Japp det gör viandbeyond skrev 2009-06-17 10:36:52 följande:Sara: Ni gifter er väl borgligt om jag minns rätt? Jättefint program
Tycker du det? Inget som ska ändra? -
Tackandbeyond skrev 2009-06-17 10:42:14 följande:Ja absolut, har noll koll på vad som "måste vara med" i en borglig vigsel men tycker det var fina saker ni får sagda Vad har ni för ingångsmusik och utgångsmusik?
Det har vi inte bestäm ännu...men det kanske bara blir nåt pianostycke eller nåt sånt, vad ska ni ha?
Nu har jag kommit hem från mitt viktväktarmöte, så den här veckan har jag gått ner 1 kg Känner mig helnöjd. -
lönnsjö skrev 2009-06-17 11:17:54 följande:Åh nej!! Ännu en sak som måste göras: vigselprogram. Attans det har jag helt glömt...måste man göra det själv? Fast det är ju fint om trycksakerna går i samma tema...Håller på med festprogrammen, får inte alls till det. Datan gör inte som jag villNä men det är ju inget måste. Vi ska nog inte trycka det till gästerna utan det är det som vi ska ge till vigselförrtättaren
Det låter spännande. Har ingen aning om hur det smakar. Vad ska ni mer ha i drinken?
Men det är ju supersvårt med festprogrammet, så jag har lämnat över det till m2b -
Tack Jag har fått det utav en tjej här på BT. Sen har jag bara lagt dit våra namn & vilken musik vi ska haBoomtown skrev 2009-06-17 14:23:49 följande:Sarapayam:Det lät ju jättefint, ert vigselprogram. Har du skrivit ihop det själv? Fint med mycket musik också.
-
Glad sommar tjejer