Boomtown skrev 2009-06-27 23:00:26 följande:
Har ni lagt upp hur ni vill ha vigseln? Jag håller på för fullt att välja låtar. Skitsvårt, speciellt som jag och gubben inte har samma smak. Någon mer som ska gifta sig borgligt?
vi gifter ju oss borgligt, å vi har bestämt oss för hur vigseln ska se ut. La in det här förra veckan, men det va så här;
Vigselceremonin
Ingångsmusiken startar.
VF
Välkomna till Bjertorp slott.
Idag är det lördagen den 1:a augusti och året är 2009.
Ni har idag kommit hit för ni vill bekräfta er kärlek inför varandra och inför oss andra genom att gifta er. Ni vill bekräfta att ni för all framtid vill stå vid varandras sida och ge varandra stöd.
Jag heter XX och skall förrätta vigseln.
Musik Solosång ?Your the inspiration?
VF
Detta är en stor dag i ert liv, och vi som är här är glada att vi får vara med och dela denna betydelsefulla dag med er. Man lovar att tillsammans med någon annan dela all sin kärlek, glädje och sorg. Idag skall Sara och Payam ta detta steg.
Ni har bestämt er för att leva tillsammans, att leva tillsammans i förtroende och kärlek, att ta gemensamt ansvar för varandra. Att leva tillsammans är att utveckla varandra och att växa som människor, att hjälpa varandra i svåra tider och att lätta varandras bördor. Det är också att trösta varandra, ge varandra trygghet och att ge varandra glädje och njutning. Allt detta är lätt för er att göra tack vare den stora kärlek som finns mellan er.
Musik ?Everything i do?
VF
Genom att ge varandra äktenskapslöften visar Sara och Payam att de hör samman. Äktenskapet är en gemensam resa som bygger på tillit, respekt, ärlighet och förlåtelse.
Äktenskapets ändamål är enskildas väl och samhällets bestånd. Ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra.
XX säg efter mig:
Jag älskar dig, nu och för alltid.
Jag lovar att vårda vår kärlek i alla våra dagar
Jag lovar att lita på dig och respektera dig
Jag lovar att skratta och gråta med dig
Jag är hos dig nu och vill så vara i livets alla skeden
Du får min tillit, min hängivenhet,
min ömhet och min kärlek.
Tar alltså Du XX denna XX till din hustru att älska henne i nöd och lust?
(Ja)
XX säg efter mig:
Jag älskar dig, nu och för alltid.
Jag lovar att vårda vår kärlek i alla våra dagar
Jag lovar att lita på dig och respektera dig
Jag lovar att skratta och gråta med dig
Jag är hos dig nu och vill så vara i livets alla skeden
Du får min tillit, min hängivenhet,
min ömhet och min kärlek
Tar alltså Du XX denna XX till din man att älska honom i nöd och lust?
(Ja)
Nu är det tid för XX och XX att växla ringar.
Jag förklarar er nu för äkta makar.
Glöm aldrig det löfte om trohet för livet som ni nu har avlagt.
Lev med varandra i inbördes aktning, kärlek och förtroende, och besinna ert ansvar mot kommande släkten. Må endräkt och lycka alltid råda i ert äktenskap och i ert hem.
PUSS!
Musik Duett ?Tonight i celebrate my love for you?
VF
Läser något
Utgångsmusik
Vi har gjort lite förändringar nu, så nu är vi supernljda
Ska bara bestämma in & ut musik.
Sorry att det blev långt.