Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

jag gick ju ner 5 kilo på 10 dagar med cb, så körde jag vv med efter nu så sen i januari 11 kg.
    nu ska jag ta ett race med -5 på cb igen.

SaraPayam skrev 2009-04-22 13:46:58 följande:
    Det är ju jättebra, hur mycket har du gått ner hittills? Jag funderar med på det...men vill helst inte, så kommer vänta ett par veckor till, så får vi se hur jag ska göra sen. Har ialla fall kommit igång med träning...vilket känns skönt, men får dock inte träna på 5 dar nu...så att mina sår hinner läka, så får nöja mig med promenader...
  • MilosMamma

haha jag har 15 kvar.
    men jag är på G iaf =)
    moroten är att min klänningen är för liten som den är nu så jag MÅSTE ner till augusti.

augustibrud2009 skrev 2009-04-23 14:48:12 följande:
    Va duktig du är =)! Grattis!
  • MilosMamma

ja, men de e surt, har aldrig kämpat mot vikten såhär förut.
    Så det kanske låter ytligt men jag vet i sjutton om det blir fler biologiska barn, att gå upp 40 kilo o sen inte rasa av allt efter förlossningen är inget kul.

SaraPayam skrev 2009-04-23 15:37:15 följande:
    Vad duktig du är
  • MilosMamma

jo, fast å andra sidan blir man ju sjuuukt hungrig som gravid, har man sen totalt vattenfyllda ben o väger över 100 orkar man liksom inte gå på promenad, bara ligga i soffan o äta, helt sjukt.
    Så jag riskerar inte att bli en soffpotatis en gång till, 1 barn räcker gott o väl.

SaraPayam skrev 2009-04-23 16:34:43 följande:
    Nä det förstår jag verkligen att det inte är, men nästa gång vet du ju att du har lätt å gå upp undergraviditeten, å då kan man ju kanske tänka sig vad man stoppar i sig å så.Jag har ju inget sånt å skylla på Mitt kom ju pga att jag slutade tvälingssimma när jag va 12...sen dess har det sittit fat...
  • MilosMamma

Hej hopp
    ja la in en bild i galleriet.
    I julas var jag brunett, bilden på när jag är blond är tagen idag, lite skillnad syns de väl? de e ju ca 11 kg.

• MilosMamma

ja så -10-15 till så blir det perfa. ansiktet är helt okej men magen är ju den som e stor. o röven =) haha

MammaMiaa skrev 2009-04-24 18:39:26 följande:
    Det är en klar skillnad. 11kg är inte illa jag skulle också behöva gå ner ett par kilo.
    Men just nu har jag kommit in i en period som jag är super sugen på gräddbullar. Det är inte bara en utan 4-5 st är inget ovanligt.
    Du är ju super snygg brud. De är bra jobbat.  
  • MilosMamma

Tack, ja visst är den snygg =)

lönnsjö skrev 2009-04-24 23:35:24 följande:
    Milosmamma: Skitbra jobbat med vikten!! Grattis till -11 kg Nu blev jag inspirerad till att kämpa vidare. Jättefin klänning också i ditt galleri
  • MilosMamma

Hej.

Innehållet i vårat vigselprogram blir först en liten välkommstext
    sen meny och så.
    Kalorilista
    lite sånger -korta o enkla
    Ett par utdrag från ett par mejl som jag o M skickade till varandra i början.
    ett "vem är du mest lik quiz"
    Roliga regler
    Hur vi träffades
    ordlista svensk/engelsk
    Bruden om brudgum och tvärtom. Skrev några frågor vad jag trodde magnus gilla osv och han svara, smama sak me mej så ser man hur mycket man vet om varandra typ.
    och sen lite allmän info.

Bordsdekoreringen är klar, eller jag har handlat allt vi behöver.
    Vi komemr ha ett honnörsbord med oss brudpar o sen våra tärnor och bestyman vid det, sen kommer vi ha grupper ist.
    Bordsplaceringhen är klar (om vi räknar med att alla kommer, den är lätt att flytta på annara), den ska vi ha i en stor silverfärgadram jag köpr på ett bord ist för o ha det iu festhäftet.

Självklart kan du göra tyllpåsar själv, i vilket tyg du vill =)
    det är ju bara knyta ett band runt, smidigt och enkelt.

Det är bara fråga mer. Jag har typ allt klart =)

När2blir1 skrev 2009-04-27 08:16:10 följande:
    Bra jobbat med vikten! Har en fråga till er som kommit långt i planeringen.Är det någon vänlig själv som vill hjälpa mig med festprogram och vigselprogram.. har ingen aning om vad man ska ha för innehåll och psalmer å så. Jag får bara panik när jag tänker på det.. :-SOch hur har ni tänkt bordsdekoreringen?Jag vet att sånt e tidigt att tänka på kanske men jag har så svårt med sånt.Jag hade tänkt att göra såna tyllpåsar själv för ris å godis.Och tänkte samtidigt kolla med er som e duktiga och pyssliga om det bara räcker att klippa en rund tygbit och sen binda bandet runtom lös eller om man kanske ska trä den igenom hela biten runt om.. hehe om ni fattar vad jag menar.USch jag har så många frågor och tankar och ingen direkt att bolla med.. m2b han e lika novis som jag och tärnan har jag inte haft tid att träffa på jättelänge.Ursäkta för mitt långa inlägg.. å jag som typ aldrig skriver här.. hoppas någon vill hjälpa mig..:-P
  • MilosMamma

Hello, välkommen mailan =)

Idag handlade vi m2b s kläder, han vart så jävla sjukt snygg så jag ville nästan slita av han kläderna i butiken

så skönt o kunna bocka av en sak till på listan.

det vart en kritsträcksrandig kostym, fast inte så skarpa ränder, svart väst o vit skjorta o svart slips =)

• MilosMamma

Dressman åh skiiiiitsnygga kostymer för endast 1200 spänn
    massa olika modeller.
    M2b tog en ungdomligare modell som är lite mer åtsittande och lite mer figursydd, SÅ snyggt =)

SaraPayam skrev 2009-04-27 22:21:02 följande:
    HahahahahaSnyggt!! Vad kul att ni har fixat kläder, det ska vi göra imon, vi har ju en riktig bröllopsvecka framför oss.Imon ska vi på stan å fixa kläder till m2b, sen ska vi leta skor & klippa oss.På torsdag åker vi till slottet å provsmakar menyn, sen dagen efter ska vi provsmaka tårtor & efter det ska jag träffa frisören
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2