Juni 2009 nr 4
Red Scarlet skrev 2009-05-13 14:02:14 följande:
Gaaah FY vad jobbigt för er... att båda ska missa sina barns bröllop bara för att de är själviska och tänker på hur "jobbigt" det är för dem. Borde man inte sätta sina barns bästa framför allt och vilja se dem i lyckliga situationer? Borde inte det gå före eventuell missämja, svartsjuka eller allmän obekvämhet?Usch så himla trist... men det är ju deras förlust, jag tycker att ni gör rätt som bjuder den sidan av släkten om ni känner att ni vill ha dem med. Så länge man inte gör det för att man 'måste' utan för att man verkligen vill ha dem där är det ju man själv som bestämmer vilka gäster man ska ha. Om några av de andra gästerna då väljer att tacka nej får de väl göra det..tråkigt bara när det är ens egna föräldrar
Mm vi har redan bjudit alla dessa personer. För att vi ville ha dom med, självklart. De e alla som sagt närastående till oss.
Ja vi får se vad som väntar. Antingen kommer inte mamman, eller så kommer hon... hon skulle t o m vara toastmadame med min mamma. Vi försöker göra henne delaktig o hon sitter närmast mig t ex. Men helt plötsligt, ställer hon ett ultimatum (!) På mail dessutom.
Vi får se vad som väntar. Tråkigt allt bara!