Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Livets stora och små frågor

Inne och vinkar.

Grattis A.M. till Hektor!!! Och vilken liten goding han verkar vara!

Grattis BS till plus!!! Kommer den lite tidigare får du din 09:a trots allt!

Grattis Frejis till fint RUL och en tjej!!! Blev SÅ glad över detta!

Kram Mugglan om det är som du tror! (För tanten hade väl inte sjungit ut än?)

Cicci, Nu kniiiper du några dagar till så den lill* hinner bli helt färdigbakad!

Och förlåt att jag inte hunnit in och skrivit på ett tag. Har varit bortrest mycket och haft fullt upp.

Tinga,
    Jag umgås mycket med tvillingar (4 par i "innersta kretsen" så att säga) och ett par av de kom i vecka 31. Väldigt tidigt för att vara år 1976. För tjejen (min kompis) löpte allt på fint, men hennes tvillingbror låg tydligen helt stilla under sitt halva första levnadsår pga detta. Sprattlade inte ens alls. Men sen kom även han ikapp och nu i vuxen ålder är han väldigt atletisk och sportig. Vet inte om detta var så pass sen födsel så att deras lungor var färdigutvecklade vid födseln, men de hade iaf inte haft några nackdelar alls sen jämfört med andra barn. Inga inlärningssvårigheter eller så heller. (Gick på Chalmers sen ) Ville bara berätta det. Och hoppas att det går bättre med maten nu, har tyvärr missat mycket av det senaste ni skrivit.

Nu ska jag kolla på Så ska det låta! Det kan man ju kolla på nu när det är en BRA programledare!

KRAM till alla!

• Vännerfan

Hej Izzie! Krya på dig! Själv mår jag någorlunda. Var hemma sjuk ifrån jobbet igår och är bara lite bättre idag. Nu har det utkristalliserat sig till att vara en vanlig förkylning, så det är ingen fara.
    Gällande Mugglan är det säkert jag som missat nåt. Trodde hon bara sett spottings.

Just ja! Jag vill också gärna se bilder både av Tingas och Piggans hus! Och glömde gratta dig till det Tinga! Ni har ju min mail båda två!

Och ha så jättekul på båda era träffar i helgen! Tur att jag inte planerat att komma, nu när jag är sjuk. Hade varit ännu tråkigare att missa det om man varit inställd på att komma.

Nu ska jag ta upp mina orkidéer ur badet!

Tjing!

• Vännerfan

Frejan, Inte svarat på vad? Nåt gammalt mail om inredning eller? I så fall är det överspelat och det gjorde inget alls att du inte hann svara. Bilder kommer vad det lider... Och säkert fler frågor så småningom också.

• Vännerfan

WHAT!???

Här sätter man sig hostande och snörvlande vid frukostbordet efter att ha lämnat sonen på dagis för en stunds lugn och ro. Och då PLING! Ett mess från Mugglan om att Telis har plussat!!!!!! GRATTIS tjejen! Det har nog aldrig tagit så lång tid att få igång datorn. Skit samma att jag är döhungrig. Är så GLAD för er skull!!!! Så häftigt! Det funkade!!!

Alla smajlisar i Världen från mig!

• Vännerfan

Och tack för mess Mugglan! Tror också att Lappis vill ha mess och Telis har nog hennes nr!

• Vännerfan

Hemlig,
    Tror inte psykologin kan göra så den blir en hel vecka sen, men visst kan psyket spela in och göra den lite sen. Det är många här inne som fått konstigare cykler efter att de började försöka bli gravida.

NU måste jag äta frukost! Med ett stort leende på läpparna!

• Vännerfan

Telis, Det är statistiskt sett fler som INTE mår illa än de som gör det. Lustigt nog, då man så ofta hör om gravida som mår illa. Själv mådde jag illa v6-v.13 ungefär.

• Vännerfan

Ha ha, egen gyn-undersökning Cicci! Kan just se den framför mig! Ja, hoppas vi ses snart! Snackade lite med T igår och kunde ge henne den senaste uppdateringen ang. din bebbe(att lite av slemmisen nog gått)! Vi tyckte båda att det var väldigt spännande! Du messar väl när den är ute ifall jag är på jobbet då??!

För övrigt hade vi aldrig klarat oss utan vår babywatch. Men det är ju en sak som går jättesnabbt att köpa när man väl behöver den.

• Vännerfan

Cicci igen,

För mig började det med svaga värkar. Men det tog 2-3 st innan jag fattade att det var det som det var.

• Vännerfan

Babysitter är VERKLIGEN kanon! Jag minns att vi frågade varje gång vi var på bvc i början om NÄR vi kunde sätta ner honom i den. När, när, när? Vilken lättnad när han var 3 veckor och vi fick börja! Hade någonstans att göra av honom där han inte blev ledsen! Men om vi får en till ska vi köpa en ny (lånade den förra), en Babybjörn som man kan ha redan från dag 1 (tror jag).

Svar på tråden Livets stora och små frågor