Livets stora och små frågor
AM.
Blir det med eller utan tokbuske då??
(Jag gissar utan.)
AM.
Blir det med eller utan tokbuske då??
(Jag gissar utan.)
Håller alla tummar för Nenne nu!!!
Telis, Har för mig att 1/3 mår illa. 2/3 gör alltså inte det. Hoppas du slipper!
Håller på och läsa ikapp.
Ställa kryddorna i bostavsordning, åh Cicci, det fick mig att gapskratta!!! Nu har du verkligen tråkigt! Sen blir jag sugen på förlossning nu också av allt ert prat!
Grattis till vändning, Frullan!
Stort grattis till FEMTON
...ägg, Nenne!!!
Frejis, Är så himla orolig för dig vännen! Jag hoppas SÅ att det onda ska försvinna och att pyret ska få stanna så länge det bara är möjligt! Kram!!
Nenne, Följer dig med spänning och håller tummarna! Jag hade också brunt i trosan strax efter att jag plussade. Jag säger inget mer än så.
Telis, Följer såklart även dig och var riktigt orolig där ett tag och höll tummarna här borta i hemlighet. Men skönt att det avtog snabbt!! Håller tummarna för ditt VUL nu!
Lappis, Hoppas SÅ att du kan få hänga på plusvågen nu!! Det där med ?hatched XYZ? verkade ju väldigt intressant! Är det något du kommer kunna få prova tror du? För allt fram till fästandet går ju så bra för er.
Page, Kul att se dig här igen!!
Koko, Hade inte ni kollat kön redan eller är det jag som missuppfattat nåt? Här är förresten ytteligare en ko på grönbete. Tycker husköpet är det bästa projekt jag och maken gett oss på (jag räknar inte Prinsen som ett projekt ). Så härligt med trädgård och stor uteplats och garage, ja hela grejen!
Kängu, jag tyckte du såg bekant ut från galleriet! Men det kanske var som Nenne skrev att du var lik någon sångare eller nåt. För du känner väl inte igen mig?
A.M. Vilken fin son du har (kollade galleriet). Och nu menar jag faktiskt inte din söta, goa lille Hektor utan din stora pojke! Han var lik dig!
Piggan, Om du har lust får du gärna maila mig bilder på ert hus! Jag är nyfiken och missade när du skickade ut för ett (bra) tag sen! Vad skönt att dagmamman verkade så bra också!!
Mugglan, Lät som en skön helg i Grythyttan! Vi har ju rätt lätt att få barnvakt men en hel helg med övernattning känns tyvärr som i det mastigaste laget då svärmor ofta jobbar på helgen (inom vården). Så jag är lite avis på era barnvaktsmöjligheter, det är ju verkligen guld värt!
Frullan, Bara för att man själv vet vad problemet är så betyder inte det att en psykolog kan hjälpa. Jag tänkte liknanade för många år sedan och struntade i att söka hjälp för jag var fast övertygad om att ingen kunde hjälpa. Nu inser jag att jag hade helt fel och slösade bort 20 månader av mitt liv på att må skit. Är det nåt jag ångrar i mitt liv så är det just att jag inte gjorde det kan jag säga. Men jag tror inte du lyssnar på vad jag har att säga ändå...
Sweet, Hoppas din make mår bättre idag! Inte så lätt sits, men jag tycker Tingas tips att skriva ner utgifterna var bra, för oftast går en del pengar till sånt man inte tänker på.
Kram till alla andra!! Jag följer er så gott jag kan, men hinner inte skriva så ofta. Nu sitter jag här på nåder känns det som. Maken har varit hemma med Prinsen idag (studiedag) och vill umgås och prata nu.
Tjing!
Lite ego också: Vi skulle börja med lite syskonförsök denna månaden (=förra veckan) hade vi tänkt, men sen fick vi båda lite kalla fötter och sa att vi skulle vänta till nästa. Bl.a. kände inte jag mig tillräckligt i form fysiskt då jag slarvat med träningen på sistone och vi har ju ingen brådska. Men vi hann ändå med några gånger oskyddat innan och kom fram till att det redan kunde tagit sig. (Vilket förstås är helt ok i så fall.) Men då måste simmarna överlevt i några dagar. Så denna månaden blir det lite ?blir det så blir det?. Eller snarare ?blev det så blev det?. Har så oregelbundna cykler, så jag vet inte när BIM är, men tar man medelvärde på de 3 senaste cyklerna blir det på tisdag tror jag.
Åh, nu kom jag äntligen in igen! Men nu har Nenne darling försvunnit igen. Åh, vad ledsen jag blir om det är som du tror! Men jag tänker spara tårarna tills du vet säkert!
Stor, stor kraaaam iaf!
Kängu, ok. Du kan ju vara lik någon jag känner eller så.
Nu väntar trista men nödvändiga Plankan-övningar och sen måste jag gå igenom en presentation jag ska hålla imorgon. Fick innehållet sent i eftermiddags, så jag kan det verkligen inte.
Kram igen och god natt! Vilken piss-avslutning det blev på den här kvällen! Kram igen Nenne!
Izzie, Hej tjejen! Alltid kul att läsa dina trevliga, välformulerade inlägg! Prinsen är 2 år och en månad (snart).
Lappis, Vinkar tillbaka!
Nenne, Jaha, progget kan göra det brunt. Och det var ju FAN att det inte blev några till frysen heller!!!
Fy vad orättvist livet är!!!!!
Koko, Aha, det var en gissning. Jag mindes bara en mening som löd ungefär ?Conny ska få en lillebror. Jag är överlycklig?. (Fast jag förstår att du skrivit likadant om han skulle få en lillasyster såklart.)
Cicci, Kul med inlägg från dig! Och vad skönt att allt går så bra! (Fast jag hade inte trott nåt annat. ) Hoppas du kommer ner hit snart så jag kan få gosa bebis. Tack för tumhållning! Vi får se vad spattig cykel med olika långa lutealfaser kan ha med sig i bagaget denna gången.
Vilket påminner mig att jag nog glömde fråga Tinga om hennes cykler. Är de fortsatt regelbundna? För du hade väl ett par som var samma antal dagar för några månader sen?
Telis, Stackare som har migrän! Nu var ju planen hela tiden för oss att börja med syskonförsök ungefär nu, men jag blev extra taggad att börja försöka när jag fick 3 täta migränanfall för några veckor sedan. (Och mina varar alltid ca 4 dygn). För jag hade ingen migrän alls under graviditet, amning eller ett år efter det, men nu är den tillbaka. Tänkte också på detta med vad man tar för tabletter då. Mig veterligen finns inga, men jag kan kolla med min läkar-väninna som är specialicerad på... vad det nu heter. Migrän och andra hjärngrejer. Neurolog heter det! Hon sa också att det vanligaste är att migrän uteblir under graviditet, men det är först typ 3 mån in i graviditeten, så jag hoppas det kommer gälla dig! Alvedon som Ore skrev om funkar inte på migrän. Om det funkar är det inte migrän man har. (Som jag fattat det, man ställer det som kontrollfråga när man ställer diagnosen.)
Snaily, Vad skönt att utredning startat och jag förstår om det känns skönt med en paus också.
Så. Nu ska vi se om jag äntligen kan få BT att samarbeta så jag får iväg detta.