Livets stora och små frågor
Lappis - spännande med förväntad långtidsodling. Med tanke på det kalla väder vi har fått nu känns det passande med eskimåer. Håller som vanligt alla tummar för dig!
Nenne - skönt att höra att du trots allt mår bra.
Muggles - attans tant till att inte fatta när hon är ovälkommen. Tråkigt när cykeln konstrar också, men mönstret blir kanske klarare om du utgår från att den är några dagar kortare än tidigare.
EA - vad spännande att du också börjat med akupunktur. Nästa gång vet du iallafall någorlunda vad du kan förvänta dig, i form av smärta och liknande. Hoppas innerligt att det gör susen!
Vänner - trist med minus, men det finns ju chans till plus så länge tanten inte dykt upp.
Mycket hundprat var det här; vi hade hund när jag växte upp, men jag har aldrig i vuxen ålder känt någon längtan efter att ha en egen, kanske för att vi reser så mycket och att det mest skulle bli besvärligt då. Men jag hoppas att mina föräldrar skaffar en ny hund om några år, när de blivit pensionärer, så kan man få lite hundmys ibland, utan att ha hela ansvaret.
FruLlan - du frågade hur det går med ätandet här och jag får säga att det faktiskt går hyfsat nu. Puff krånglade lite förra veckan, men de senaste dagarna har det gått bättre igen. Piff kör på med sitt vällingätande, men dock i lite större mängd och utan ilskeutbrott. Vi provade med gröt igår, för det var hans favorit tidigare, men det lilla jag lyckades få in i munnen puttade han raskt ut med tungan igen.
Idag var vi på neo igen, för uppföljning av besöket för två veckor. Både Piff & Puff hade gått upp ca 200 g vardera och det tyckte doktorn var bra. (Vi föräldrar tyckte också det. ) Dock är de ju smala i förhållande till sin längd, så för att försöka få lite extra skjuts på vikten ska de nu få näringslösning istället för välling, fast inte i sond, utan de får äta på flaska. Det tycker vi känns jättebra, för näringslösningen har nästan dubbelt energiinnehåll mot vällingen och så är vi såklart jätteglada för att det inte blir sond i detta läget åtminstone.