• Ore

Livets stora och små frågor

Vår nykomling Passionsblomman väntar på BIM nu i midsommar efter inseminering, så det är ju värt litet tumhållning...

Annars är det väl nyfödingarna Roffe och lill-Kängu som vi väntar ivrigt på. Hänger inte riktigt med i muggles, EA, Snailys och Vänners cykler... Vänner fick väl tantbesök helt nyligen dock. Vilka är det mer som jobbar på det? Blivande Fru L förstås, med makens mirakulösa simmaråterhämtning... Hmm, sen minns inte jag mer...

• Ore

Låter som att EA:s make kan se fram emot en väldigt initiativtagande fru senare, alltså

• Ore

Grr, mitt inlägg försvann...

Kängu: Slempropp - låter spännande! Håller tummarna.

Snaily: Korvhämtning, häftigt! Förstår att ni ser fram emot parveln...

Vickan: Håller tummarna (och hoppas att inte behöva släppa dem förrän du är i v 13 eller så...)

I övrigt noterar jag att det har ansats tokbuskar till höger och vänster. Håller med om att sprinklereffekten ökar, men borde nog ändå ta tag i min medan jag ff kan se den...

Övrig på egofronten: Är på väg mot vad som ser ut att bli en dunderförkylning, eftersom jag fjäskat in mig hos kollegorna med jordgubbstårta hoppas jag dock kunna jobba halvdag idag... Å andra sidan ska jag då in till den lilla staden i närheten där badrumsplaneraren finns, och kolla vart eluttag m.m. ska sättas...

Fick nyss mail från en god vän (den tjej som jag vet har gett sig in på plusjakt, och som jag visste skulle bli litet besviken när jag berättade om min graviditet). Hon är nu gravid, BF cirka 6 veckor efter mig. Kul att vi får jämngamla barn

• Ore

Hmm, intern miss i kommunikationen i Falun, Nenne...?

Resecravings har jag också, skulle gärna komma iväg någonstans (har nog ingen särskild plats i åtanke, men Grekland lät bra...). Men men, det får bli ett annat år. Just nu kan jag tänka mig att ställa en solstol och ett parasoll vid husbygget, och njuta av min älskade mans insatser. Han är faktiskt hur söt som helst, som vill lägga på ett extra kol för att vi ska ha hunnit flytta in innan bebis kommer...

Gaah, tokförkyld men någon klantmupp till båtägare kan inte låsa en jäkla bom på rätt sätt, så vi fick använda universalnyckeln bultsax för att få upp deras lås, så att vår lastbil med kemikalier inte behövde stå och vänta. AMATÖRER! Misstänker dock att de kan bli rejält ilska om jag låter det uppklippta låset vara till på måndag, och ännu argare om jag låser med ett annat lås så att de inte kommer in i helgen... Suck...

• Ore

Passionsblomman: Trist med minus! Ta dig en nubbe du, med gott samvete! Men man hoppas ju litet att det var för tidigt att testa...

STORT GRATTIS till Roffes födsel, Frullan. Är det bekräftat att det blev en liten pojk, eller? Koko kan ju ha använt "arbetsnamnet" ändå... Väntar på att höra hela förlossningshistorian, när Frullan orkar!

Izzie: Uuuuusch vad otäckt med feberkramper på det sättet. Aldrig hört talas om det, men vilken panik jag skulle fått... *Ryser*. Tur att allt gick bra!

BS: Vilken liten busig rackarkatt ni fått tag på... Har ni någon leksak kissen gillar, som sysselsättning? Så kanske det blir mindre tid över för ofog... Kan också rekommendera blomspruta, men också säga att katter kan lära sig vad de inte får göra när någon ser. Vad de gör när ingen ser dem är en annan femma...

Telis: Jag hoppas och tror att du kommer må bättre i augusti! Illamåendet brukar för de flesta gå över efter vecka 12 ungefär, jag blev markant mindre illamående i vecka 13 och i vecka 14 var det bara någon dag jag mådde litet illa och vecka 15 var superbra! Så förhoppningsvis så blir det så även för dig, och er semesterresa kommer bli superbra! Fast det är ju såklart tråkigt att du inte känner för den just nu, förväntningarna inför en resa är ju också väldigt trevliga att ha...

Nej, nu har jag nog vilat tillräckligt (låg däckad i förkylning och feber igår) och ska ta itu med den städning jag skulle gjort igår, så att vi kan ha litet mysigt midsommarfirande på tumanhand här ikväll.

Ha en fortsatt trevlig midsommar!

• Ore

Aaahh, äntligen har min älskade make lyckas fixa internet. Har varit stendött i två dagar nu, och jag skulle surfat runt och kollat massa grejer. Suck..

Hur som helst: GRATTIS till Vickan! Håller tummarna stenhårt för att lillpyret ska hålla sig kvar den här gången!!!

*Undrar hur det går för lappis*, håller tummarna där med!

Skönt att det inte var hjärnskakning som Livia fått, det lät annars litet så... Hoppas hon kryar på sig snart!

Har förresten fått höra att vår bebis ska få en kusin i februari, makens bror med blivande fru ska få en tvåa. Kul att de blir jämngamla, men ändå inte födda samma år (antagligen inte student m.m. samtidigt )

• Ore

Jag håller med Telis: Nenne, det SKA fungera igen, det bara är så!!!

Lappis: Fortsätter hålla tummarna! När är testdag?

PB: KRAM!

BS: Stackare, hoppas att illamåendet snart går över!

Annars inget nytt under solen, direkt... Hoppas kunna sluta tidigt idag, för en shoppingrunda. Har ett uppdämt shoppingbehov, inser jag, mycket som hamnade på "måste köpa"-listan...

AM: Hade du gjort en lista av plockmaten för bebyvernissaget? Om du gjorde det så får du väldigt gärna maila den till mig. Plockmat är min ide för picknickmat till möhippa i helgen, och jag kan behöva litet idéer.

• Ore

AM: Tusen tack för listan!!!

Lappis: Hoppas också att dina föraningar om tant är fel, och att kärringf*n håller sig borta från dig för låååång tid framöver...

Telis: Hoppas och tror att illamåendet kommer ge med sig ganska snart, och att du då kommer börja se fram emot resan igen

muggles: Trevligt med böj, kvällsaktiviteter av det svettiga slaget i värmen alltså?

Kängu, ja... Lyser med sin frånvaro, hmmm...

Snaily: Har ingen erfarenhet med hundvalpar, men jag tror att en av fördelarna med en bebis är att de föds utan tänder och att det är lätt att sätta på dem en blöja

• Ore

Jaha ja, då var klockan mycket och inte blev det någon halvdag för mig inte... En tidigare kollega kom och hälsade på, förhoppningsvis blir killen i fråga kollega till mig snart igen - därav besöket Så jag ska inte klaga.

Dessutom kompenserade jag med att nätshoppa istället.

Hur gravid tror ni man kan vara i denna?
    www.bubbleroom.se/produkt/rules-by-mary/10781/tanya-wine-red-silk-dress.aspx

Egentligen tycker jag att den är litet dyr för att köpa som "gravidklänning", men å andra sidan vill jag ju ha en klänning i festligare tyg. Ska på bröllop snart, och jag levde på hoppet om att någon av mina klänningar hemma skulle funka att ha. Men inte... Egentligen är klädseln valfri, så jag skulle kunna köpa någon blommig bomullsklänning eller vad 17 som helst, men eftersom maken ska vara marskalk och klä sig i hyrd stass (frock coat, tror jag) så vill jag vara litet snyggare klädd...

Men den skulle även vara perfekt för nästa bröllop jag är bjuden på, då jag är mitt i åttonde månaden... Så funkar den även då så är den ju nästan ett kap... Ååååh, vilken beslutsångest jag fick nu...

• Ore

BS: Irriterande! Kan inte folk med stoooora bilar lära sig att de MÅSTE parkera ordentligt...

Tack för input om klänning! Brukar kunna ha XS på klänningar av den här typen, denna fanns bara i stl S, så jag hoppas att den ska funka. Annars får jag väl försöka fixa det hjälpligt för det första bröllopet (om knappt 3 veckor), och hoppas att den blir perfekt i storlek till det andra bröllopet (början på oktober, 6 veckor innan BF)

Den funkar ju säkert nu i alla fall, men visst är det som AM säger inte säkert att den funkar när magen blivit större (funderade också över risken att den blir väldigt kort framtill...) I värsta fall får jag kanske ge mig på litet symaskinseskapader, på något vis, även om jag då riskerar att göra den till en inbiten gravidklänning, så den blir för lång framtill om man inte är gravid...

Eller så ska jag leta vidare... Fortfarande litet beslutsångest

Svar på tråden Livets stora och små frågor