• Ore

Livets stora och små frågor

Muggles: Trist med tant. Men på't igen bara

Nix, inga mjölkprodukter till frukosten (men det kändes litet fel att varken ha min onyttiga oboy eller mer nyttiga youghurt). Ska nog köpa litet proviva eller nåt att dricka till frukost... Eller ska jag satsa på gröt? Aaah, dessa oviktiga beslut

Lär väl få se på nästa besök hos BM om järnvärdet är bra eller inte...

Sidan 495 härnäst.

• Ore

Sid 497:

Haha, min man skulle också gärna vilja veta om mina symptom är äkta eller inte (han tyckte att jag överdrev litet med illamåendet, men efter att han sett mig rusa ut och spy så var han betydligt mer förstående...)

Blivande fru L: Jag satsar på järnrik mat. Var väldigt trött även söndagen och igår, så något är det tror jag...

• Ore

Puh, igenom alla sidorna...

Cicci: Namnen låter fina, alldeles oavsett vad ni väljer för tilltalsnamn. Jag röstar på Emelie, för att tjejen ska slippa stå i tullen i USA och nästan fräsa åt dem att det inte alls är olagligt att ha andra namn före förstanamnet (been there, done that...)

En liten söt historia: Min systerdotter (3 år) är jättefascinerad av att det finns en bebis i min mage, och min systers kille började säga att "det kanske är två, tre eller fem bebisar" varvid lilltjejen blir jätteupprörd och sa "nej, bara EN bebis" (och håller upp ett finger samtidigt). Han fortsatte retas "nej, det är säkert minst två". Detta gör att hon nu när som helst (t.ex. vid frukostbordet när jag är långt därifrån) kan säga till honom att "Det är bara EN bebis"... Undrar hur länge hon kommer ihåg detta?

• Ore

Oh, skatteåterbäring. Måste kolla mitt konto...

Wiihii, jag också! (Nästan 13000 kr... Shopping???)

• Ore

Koko: Antagligen... Det lustiga är att den kompisen jag reste med hade EXAKT likadant (andranamnet före första), och vi hade fyllt i alla uppgifter likadant (dvs med det namn som står först i passet som andranamn...)

Men när jag skulle igenom tullen så fick jag höra att det var olagligt att ha andranamnet före förnamnet!??

Angående lilltjejen så har jag ju sagt att det är en bebis, inte flera... Men att hon blev en så ivrig försvarare av detta faktum var oväntat, men hon är så jättesöt. Hon sprang omkring på helgens kalas och sa till alla att "det är EN bebis!"...

• Ore

Det verkar inte vara billigt att bli gravid, EA... Kan förstå poängen med att man går båda två, eftersom det kan vara "fel" på vem som helst av er. Men man kanske då ska gå en i taget ändå? Hjälper det om du går så är det ju onödigt att även maken lägger 4200 kr, om det räckt med hälften...

Hoppas på sol för morgondagen alltså (kan gentilt erbjuda mig att ta regnskurar åt mina trakter istället, för jag har inga speciella planer för morgondagen. Sova, läsa, röja, packa, och fundera litet inför torsdagens RUL.

Måste fråga NÄR på torsdagen Telis VUL är? (Otroligt viktigt att veta när man kan förvänta sig rapport )

I övrigt så ska jag snart iväg och rycka upp skogen som jag låtit växa på mina ben... Vaxning, hugaligen... Hoppas jag gillar det, för jag sponsrade syrran med en tusenlapp för apparaturen, mot att hon fixar mina ben med jämna mellanrum

• Ore

Vänner: Trist med minus, hoppas att det var att du testade för tidigt...

• Ore

Jamen jistanes, tror de att INGEN kan få tag på receptfria grejer från USA i den internationella värld vi lever i. Och att det därmed inte kan användas som grund för abort, om fostret är av "fel" kön...

• Ore

Nenne: GRATTIS! Och vilken supertrevlig överraskning av din man!

Lappis: Håller tummarna HÅRT för dina eskimåer!

Tinga: Härligt med viktuppgång för både Piff och Puff! Hoppas att näringslösningen gör att det blir ännu bättre (hoppas de gillar den!). Det går åt rätt håll, heja er!!!

FruLlan: Skönt att höra att du fått en psykologtid, men precis som du själv säger så borde du fått den tiden för länge sedan. KRAM!

Det drar ihop sig för BB för både Kängu och Frullan nu... Spännande!!!

Mitt RUL imorgon är 07:30, men gud nåde den som håller tummarna för mig. Alla tummar för Telis imorgon! (Tror mitt RUL går strålande ändå ) Även om de ringde och försökte boka om tiden nu i morses, mycket märkligt. Litet "Om vi kunde så ville de gärna boka om den, men kunde vi inte så fick vi ha kvar samma tid". Så då valde jag att ha kvar den, har ju planerat in en intensiv shoppingrunda efteråt innan jag återvänder till jobbet, och jag tror att maken har möten med jobbet också...

Låter inte som jag missade så mycket som tittade på friidrott istället för programmet om paret som var ofrivilligt barnlösa... Märkligt upplägg, om hon blev gravid av att vänstra...

• Ore

Jag virade toapapper runt testet så att det inte skulle bli blött på fel ställen... Alltså runt själva handtaget...

Måste nog också ta tag i jobbet nu

Svar på tråden Livets stora och små frågor