Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Livets stora och små frågor

Haha!

Så är det ju man känner!
    Alla klämkäcka råd som folk ger för att de är så rädda för "dåliga känslor" att de genast måste laga en så man blir glad och går att vara med igen...

Nä, han ÄR lite trög på att fatta det där. Och jag blir ilsken när han inte fattar utan att jag måste förklara allting, och då är det redan försent för då blir han arg för att jag låter arg...jadajada...

Fast däremellan pratar vi som normala människor.

muggles skrev 2009-06-22 14:59:24 följande:
    passion: fattar han inte om du säger till honom att "när jag blir sådär så vill jag ha en kram"? Haha, när min man var deppig i våras efter pappaledigheten (han kom tillbaka sugen på att jobba men fick inte uppdrag med en gång - han är konsult), då gick jag igång och kom med en massa råd och ville hjälpa. Då sa han till mig: "jag vill inte ha råd, jag vill bara ösa ur mig!" PRECIS så som jag har känt med många killar!!! Ha, det var skitbra, för det fick mig verkligen att tänka till.
  • passionsblomman

Okej, så sammanfattnigsvis:
    antingen är en man en bortklemad morsgris...

...eller så är han bög...

Det var faktiskt ganska roligt.

• passionsblomman

Jag kunde inte låta bli att svara i den där tråden där man skulle tänka positivt...(inlägg i08 är det hon skriver det i) Nu visar det sig att hon visst säger sig jobba med infertilitetsbehandling...har de ni mött sagt åt er att tänka positivt?

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m3444045-11.html

Nu har jag NATURLIGTVIS tagit det på fel sätt men jag svarade visst igen...
    Jag borde kanske ignorera bara.

Mensvärk som fasen idag.

• passionsblomman

Just det!

Lapinette skrev 2009-06-23 14:39:50 följande:
    passionsblomman - har mest mött folk/doktorer som säger "lev som vanligt" och typ "det finns INGET du kan göra utan det är sammansättningen av embryot som avgör om den vill växa eller ej".
  • passionsblomman

Jooo, det har bara varit äckelfärgad liten ynka flytning igår, men idag är det fullt ös och jätteömt i hela magen och ryggen, så nu kom den, tanten. Dag 31 vilket är tidigt i min värld. Att den kom redan dag 27 sist var helt utanför det vanliga. Så cykeln verkar ha blivit kortare av hormonerna, vilke delvis var syftet med dem, då jag verkligen är glad om chanserna blir lite fler än med min vanliga cykel.

muggles skrev 2009-06-23 14:41:30 följande:
    Hmmm... fick jag iväg inlägget förut??? Förvirrat!Passion: har du fortfarande inte fått tant? Är den inte lite sen?Lappis: temphöjning! Say no more...Själv jobbar jag hemma idag, har vabbat halvdag. Nu sitter jag och smyger inne i gästrummet (det "kinesiska" AM ) sedan Moa har vaknat. Inser hon inte att jag är här så går det bra.Men det är så gott väder ute så jag vill inte jobba alls!!! Ha, nu är ÄL över så nu börjar den lååånga väntan på spottings, blärk och tråk.
  • passionsblomman

Jag trodde väl att jag inte skulle vara ensam i den här tråden om att inte gilla det rådet..

Inte kunde jag låta bli att svara heller. Typiskt mig.

• passionsblomman

Tack! Kände efteråt att"nej nu överreagerade jag väl bara för att jag själv deppar just nu.."
    Men den där positiv-grejen är så ONÖDIG.

_koko_ skrev 2009-06-23 14:55:49 följande:
    blomman - Jag tycker att du svarade bra. Själv skulle jag bara bli så upprörd att jag skulle skriva något elakt om jag försökte svara så det är nog bäst att låta bli.
  • passionsblomman

Hihi, nä, så vissa klämkäcka i bekantskapskretsen-gärna med 2-3 barn, undviker jag medvetet just nu...

Man vill ju inte hamna i fängelse för mprdförsök menar jag.
    Set är svårt att få permissioner för inseminarium där har jag fått för mig, nämligen.

Svar på tråden Livets stora och små frågor