Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Livets stora och små frågor

Ååå, vad tråkigt! Vad hände?

Lapinette skrev 2009-06-24 09:54:40 följande:
    ps - jag hade också en vän som jag varit kompis med i lekis. Vi gick sedan i samma klass i 12 år men för 4-5 år sedan bad jag henne "dra åt skogen" och sen dess har vi inte hörts. Jag tänker på henne ibland.
  • passionsblomman

Lappis, hm, jag förstår. Det där med arbete och ledarskap och att ha andra relationer utöver det, kan vara riktigt knepigt...

Det som är lite extra kul med min väninna är att trots att jag flyttade upp till norra Sverige när jag var tio, så höll vi kontakten, mer eller mindre sporadiskt, men dock, och skrev brev och hälsade på någon gång under åren.
    I 20-årsåldern återknöt vi mer ordentligt och när jag flyttade till sthlm började vi umgås mycket.

Det var otroligt coolt att lära känna varandra lite på nytt och upptäcka attvi fortfarande hade det där vi hittade som små, trots att vi INTE följts åt genom hela skoltiden på nära håll.

Hon är en mycket viktig person i mitt liv.

• passionsblomman

Åh fy faaaaan vad vansinnig jag sitter och blir när jag läser det här! Fan, jag grinar av ursinne. Vilket JÄVLA satans genomkorkad prakttarsle och ärke-AS!!!

Ore skrev 2009-07-02 10:44:47 följande:
    BS: Oskar och Elsa låter fint, tycker jag muggles: om ni nu måste spotta, så är det ju bra om ni passar på att spotta på någon som gjort sig förtjänt av det Apropå sommar och solsken, så värkte det i mig när jag hälsade på syskonbarnen igår. Småtjejerna hade varit hos sin pappa en vecka. I grova drag är han placerad en bit under amöbastadiet, i mina ögon... Men han är ju tjejernas pappa, och enligt överenskommelsen som min syster motsätter sig men ändå måste gå med på, så skulle de vara hos honom hela förra veckan. Han lämnar tillbaka två kraftigt solbrända barn, minsta tjejen (3 år) hade inte bara flagande hud utan även spridda gulaktiga sårskorpor på axlarna. Rester av blåsor, gissar jag. Stackars, stackars liten!!! (Jo, han hade fått en rejäl utskällning av min syster och lär nog förhoppningsvis aldrig göra om misstaget att vara ute med barnen i solen så länge, utan att smörja dem med faktor 30 - ofta)
  • passionsblomman

Vickan: så kass som jag själv mår i denna värmen, helt utan graviditet-bara med hormonsvallet och tröttheten av de pillren, gör att jag stått nere i sjön och sagt till grannen "fy faaaan vad synd om alla som är gravida just nu" hon är barnmorska och hon håller med mig.

Det ÄR förfärligt synd om dig och alla andra illamåendre just nu och det TROTS att du bär på en liten guldklimp.

Så det så!

Svar på tråden Livets stora och små frågor