Varför ska det vara så tråkigt väder hela tiden! Här har vi varit korkade nog att ladda upp med uppblåsbar plaskpool, soldräkt och badbyxor, simbadring och jag vet inte allt men inte lär vi komma iväg till stranden en endaste dag den här sommaren i alla fall vad det verkar. Förra sommaren tror jag att vi var på stranden en endaste dag, då tyckte vi att det var trist att det var så kallt men i år verkar det inte ens bli en varm dag. Det var väl de där dagarna i våras, det var väl allt tycks det, suck. Jaja, det regnar inte i alla fall och maken och pappa håller på och bygger på huset så för deras del är det väl bra.
Lillkissarna ligger på samma stol och sover, de är så söta! Oskar, som vi ju hade ett antal veckor själv innan Elsa kom, verkar inte riktigt lika beroende av henne som hon är av honom, hon har ju aldrig varit själv, men söta är de! Fast de tycker fortfarande att det är lite läskigt att gå ut, de leker i trappen när ytterdörren är öppen och kanske, kanske att de smyger runt lite på innergården också, sedan får det vara bra! Mina föräldrars katt kommer in och äter någon gång vid tio på kvällen, sedan vill hon ut igen men det får hon inte. Någon gång vid fyra på morgonen börjar hon däremot bli så olidlig att hon får gå ut och sedan är hon borta till kvällen igen. Undrar vad hon gör hela dagarna.