• Lapinette

Livets stora och små frågor

Min make fick ju kommentaren fin, fina simmare när han lämnade ett prov på SH efter en vecka i Grekland och med minst en halv flaska vin varje kväll. Jäkligt svårt att motivera honom till att avstå från vin ... och ändå svårare när jag gjort FET .

• Lapinette

Ore - det är väl inget att fundera på ... mer än storleken. Köp! Jag har en liknande klänning som jag köpte på rean i vintras och ett par storlekar för stor. Den blir utmärkt OM jag någon dag blir gravid. Den funkar även nu eftersom det är en "pösig" modell men är en anings för stor över bysten.

• Lapinette

BS - vilka idioter det finns! Man kan väl faktikskt tänka på andra än sig själv? Något min make ständigt blir superirriterad på, inte bara gällande parkeringar men på folk i största allmänhet som tror att de är ensamma i världen.

• Lapinette

Absolut inte!

Jag hasar omkring här på jobbet mol alena. Vaknade typ 5.50 och kunde stört omöjligt inte somna om. Tankarna bara mal omkring i huvudet och jag ville inte gå på toaletten. Tillslut blev jag dock tvungen och än så länge ingen tant MEN hon kommer nog som vanligt under eftermiddagen. En till som har halsbränna men det är pga en förkylning. Har legat och snarkat och haft svårt att andas i natt *stackars mig*.

• Lapinette

EA - jag brukar också bli kladdigt av progesteronet. Nu tar jag bara en per kväll vilket gör det mer humant och inte lika kladdigt.

• Lapinette

Barnalbyl (Albyl Minor) innehåller 250 mg Acetylsalicylsyra, alltså betydligt mer än de Trombyl som ibland skrivs ut av läkare för detta syfte. (Det brukar väl vara Trombyl 75 mg som de skriver ut, t ex på IVF-kliniken i Falun.) Om man tar 1/3 barnalbyl (hur man nu skall lyckas dela den i 1/3...) så blir det 83 mg, alltså ganska nära 75 mg.

• Lapinette

MSW - tempen kan man tyvärr inte lita på eftersom jag tar Crinone men det kändes skönt att den steg imorse ... fast som sagt, det säger nog ingenting. Vid min IVF i december så låg den på 36,9 när jag fick min mens ... dagen efter utan Crinone sjönk den till 36,3. Imorse hade jag 37,3.

• Lapinette

Telis - tar du inga Trombyl nu? Är det enbart proggisar som gäller?

• Lapinette

MSW - visst, jag är glad så länge den inte dippar och indikerar att tanten är på g men som sagt eftersom jag stoppar i mig lite hormoner på natten så kan man inte lita på tempen ... så man kan ju undra varför jag fortsätter att ta den? Gammal vana!

• Lapinette

*viskar* och så högt som den låg på idag har den aldrig gjort förut ....

Svar på tråden Livets stora och små frågor