• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

EA
    om man ändå visste varför...!

• Fru E

Känner mest för att gå och dra något gammalt över mig för några barn verkar det ju inte bli hur vi än försöker (vet jag är väldigt ego och ologisk nu)

• nennesjuttioåtta

muggles
    fan du brädar mig hela tiden!

• nennesjuttioåtta

EA
    jag tycker det låter som en helt normal reaktion! Är din man gammal nog att dra över dig eller? *förlåt om jag skojar lite* Jag och mannen brukar säga att om det inte blir något den här gången heller (fatta vilket tjat det har blivit eftersom det aldrig funkar) så säljer vi allt och öppnar en B&B i Italien.

• nennesjuttioåtta

så undrar vad som är mest realistiskt. Flyttar vi eller blir vi föräldrar? Tricky question.

yabbadahathemmorojd!

• nennesjuttioåtta

det mest frustrerande är ju att de som inte vill blir gravida och vi som vill inte blir det.

kuk. (ibland är det svårt att göra det enklaste enkla)

• muggles

Ja det är fördjävligt helt enkelt.

Nenne: inte fasen brädar jag dig! Jag återanvänder ju gamla godingar - det är ekologiskt och bra

• muggles

AM: äntligen har jag fått tummen ur att skicka bilderna till dig! De blev lite mörka tyvärr, går nog att ljusa upp. Till galleriet blev det nog inga för det är diverse män med som jag inte är säker på vill vara i galleriet

• muggles

Vickan förresten: ska du outa din grav på FB? Var inte du lite irriterad på alla som skrev om sina nyfödingar där?

• muggles

EA: GROUMPF till dig hur som helst! Borde nog börja packa inför grillning hos Piggelin med familj ikväll. Det ska ju släpas med nörton saker nu för tiden när man ska ngnstans... (inget klagomål, bara ett konstaterande).

Jag var och tränade imorse kl 9 (småbarnslivets fördelar ) och fick en såndär häftig lyckokänsla, måste varit endorfinerna. Kändes som en shot heroin (inte för att jag testat men kan föreställa mig). Vad härligt det är att röra på sig!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor