• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

nenne - jag kan inte säga att jag släppt det helt ... det kommer att ta tid men jag är totalt uppgiven. Det finns inget hopp kvar.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Men du, enligt trådens statistik så är du unik. Vilken fantastisk resa vi har att se fram emot med er adoption! Jädrar i min tuttolåda vad det kommer spruta lyckotårar här (och bland alla smygisar) när ni får ert barnbesked. Jag blir alldeles darrig redan nu!

• Lapinette

nenne - tuttolåda??!! vad är det? Ja, attans vi är unika ... fertila men jäkligt ofertila! Argggghhhh....

• Lapinette

Sitter och printar hotellbokningar och info som jag sparat inför Kalifornien !!!! Attans vad jag ser fram emot den här resan.

• sweetstreet

Lappis,
    ovsett på vilket vis ert barn kommer att komma till er så kommer ni ju att få ett! Och DET gläder mig eftersom jag vet att du och din man kommer bli underbara föräldrar!!!!!!

• sweetstreet

Ni råkar förresten inte mellanlanda i New York på väg till Kalifornien???
    Isåfall bara MÅSTE vi ses!
    Men jag gissar att ni kanske flyger via helt andra städer...

• snaily

Mugglan - du kan inte tänka dig att dela med dig av det där du läste om oregelbundna cykler med mera?

Blivande fru L skrev 2009-07-08 15:56:24 följande:

Hej. *Smyger in lite försiktigt* EA - Jag går med precis samma känsla av hopplöshet just nu. Droppen som fick bägaren att rinna över (och mina tårar likaså) var när makens syster berättade att de väntar sitt tredje barn. Det var inte planerat och det gör det nästan ännu värre. Vadå inte planerat!!? Har du hört talas om preventivmedel, din jä*la frögurka?! Jag håller på att spricka av avundsjuka och känner mig så oerhört missunnsam. Det är verkligen en skitjobbig känsla. Kukspya!
    Blivande Fru L, kram! Exakt samma sak hände mig - i och för sig innan jag och maken började försöka så det är ÄNNU mer synd om dig faktiskt! Min syster skulle bestämt inte ha fler än 2 barn när hon *pling* bara sådär RÅKADE bli oplanerat gravid med trean när hon var 37 eller 38 år... (och nej, vad jag förstår så användes inget prev.medel men de tyckte att de hade sex så sällan att det inte borde bli något... )

Varning - fortsatt långt gnällegoinlägg nedan...

Jag börjar också sälla mig till det uppgivnas gäng Skulle ju inte ha några förhoppningar alls den här månaden hade jag bestämt, har ju tagit semester från det där! men tydligen funkar det inte att sluta tänka på det helt. Det har gått ca en vecka från när jag tror ÄL var så spottingsarna borde dyka upp när som helst... går bara och spanar och är ledsen över dem i förskott, samtidigt som jag inte kan låta bli att hoppas... man är ju helt SJUK egentligen!

Träffade några kompisar (som har barn) härom kvällen, ena tjejen började fråga lite diskret om hur det går för oss på barnalstringsfronten. När jag då sa att vi försökt ett tag men att inget händer, så säger hon att det kanske bara beror på dålig tajmning - det här är samma kompisgäng som tidigare tipsade maken om att det bara kan bli något om man har sex kring ÄL... Fick inte chans att kommentera det då för det kom in folk i rummet som inte behövde höra konversationen. Så senare på kvällen kunde jag inte låta bli att berätta allt för henne och säga att det FAN inte beror på dålig tajming!! Till saken hör att den här tjejen inte fattade att hon var gravid förrän efter x antal veckor då hon mådde jättedåligt men trodde hon fått influensa (på tal om vad Telis sa på lunchen ang. folk som inte fattar förrän mensen är "några veckor sen").
  • snaily

Oj, glömde...

Riwer!!? *ryser*

Lappis, härligt att resan börjar närma sig med stormsteg!

Har haft en slö dag i härligt väder iaf, läst en bok i solstolen och sen fikat på (enligt mig) landets bästa konditori, gott!! Nu ska vi grilla! *häller i mig iskall Staropramen*

Imorgon drar vi ut i skärgårn i regn och rusk.

Kramar till alla med och utan barn!

• Blivande fru L

Snaily - Vad sade kompisen när du berättade? Hoppas det blev ett bra samtal. Kram tillbaks!

Svar på tråden Livets stora och små frågor