• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

AM - kan inte välja, tycker om allihop men har mest spenderat tid på Grill och Wasahof ... my neighbourhood. Vad är du sugen på? Grill är ju grill, mysig inredning och goda coctails medan Wasahof är skaldjur och bistro.

• fru AM

Det lutar mer åt Wasahof beroende på ostronen samt att vi inte får ta med vagnen in på Grill (bara bilbarnstolen).

Snaily: ha det mysigt i skärgården! Det kan vara riktigt bra trots regn!

• MSW

Hej!

Grattis bs till fin fina värden!

Snorkfröken: Roligt med kisse!
    Här är vi för tillfället sugen både på katt (mest jag) och hund (mest maken).. Och jag skyller helt och hållet på er i tråden! Men det är egentligen inte aktuellt..

Ang "oplanerade" barn så borde man faktiskt vara medveten om vad som kan hända om man kör oskyddat! Särskilt om man redan har barn innan!

Vickan: Måste bara säga att det nästan är lite komiskt hur gravid du blev på en gång denna gång.. Jag köpte ett par byxor i större storlek ganska i början, tänkte att det kunde vara bra att ha de efter förlossningen också, lixom som ett mellanting mellan gravbyxor och mina vanliga.. Sen har jag inte för mig att jag använde dem så många gånger efteråt, men iaf... Fast det är juh tråkigt om de blir för säckiga! Annars är kjol/klänningar ett bra förslag (kanske ihop med ett par mamma-tajts)

Resten skickar ja varma kramar till!

Förresten, vad har ni för schampoon/tvål till era barn..? Såg att libero hade ngn kombo, men om man fick den i ögonen skulle man skölja med vatten, vilket kändes lite onödigt jobbigt, men smidigt med båda i samma!

• BrudSommar2006

Nu var det länge sedan jag var på Grill men då var det ett himla oväsen där, jättehög ljudvolym så att man fick sitta och skrika åt varandra, annars älskar jag stället, men jag tänkte på lille Hektor?

Ja jäkla regn, vi skulle behöva rensa i trädgården innan vi åker igen imorgon.

Idag får det bli lunch på något hak i centrum för jag behöver leta byxor åt Iris. Jag skickade maken att leta igår men det var ju ingen succé direkt.

• _koko_

snaily - Groumpf!!

lappis - Har lagt upp inspelningarna nu, börjat kolla lite på komprimering och bränning (filerna blir nämligen enooorma), men blev för trött och gick och la mig i stället. Och som jag sa igår, det är på tiden att jag lär mig detta, så tack för (den omedvetna) sparken i baken!

AM - Jag har bara varit på wasahof av de ställena så kan inte jämföra, men wasahof gillar jag iaf.

BS - Skönt att kub är överstökat och med bra resultat! Härligt också att middagen blev bra till slut!

snorkis - Grattis till katten! Hur gamla är era befintliga katter? Vår 8-åring har ju fortfarande efter 1½ månad lite svårt att acceptera nytillskottet fullt ut, men nu är det mest när de överraskar varandra som det blir väs och fräs.

Jag använde mina bellaband (precis såna som sweet länkade till) jättemycket under förra graviditeten, men nu på sommaren blir det väldigt varmt med dem, så nu har jag knappt använt dem alls. Kan ju också bero på att jag redan hade gravkläder att växla till den här gången, vilket ju alltid är bekvämare än oknäppta vanliga byxor med extra resår över.
    Vickan - Jag skulle helt klart köpa gravbyxor och inte vanliga för stora byxor. Vad ska du med dem till sen? Förutom att de redan nu antagligen sitter dåligt över lår etc.

I morse drömde jag att conny sov jättelänge, och när jag sen vaknade av att sambon gick upp för att göra välling var klockan 10 i 9, vilken sanndröm!!! Visserligen blev jag väckt av katterna inatt och låg vaken en stund, men känner mig ändå väldigt utsövd!

Nu MÅSTE jag jobba, ska presentera lite av det jag gjort i eftermiddag...

• BrudSommar2006

Vad det gäller schampo så står det på alla vi provat att de inte svider men Iris blir i alla fall galen varje gång vi ska skölja ur håret när hon badar och man tycker ju att det måste finnas en anledning till det.

Ja, tack alla, skönt med bra kub-siffror, så illa som jag mått vill jag bara inte behöva göra om allt igen, jag vill verkligen att det ska gå vägen den här gången.

Lapinette, Haga Delikatessen, är det i närheten av Haga Video?! En stackars tjej på jobbet hamnade där av misstag nyligen och känner sig fortfarande traumatiserad!

• _koko_

MSW - Vi har aco baby mousse wash och mousse schampo, det står att alla ingredienser är godkända som livsmedel vilket känns bra eftersom conny älskar att suga på pumpen?!! Måste se till att den alltid är stängd, för nyttigt kan det ju inte vara även om det är godkänt.

Nu risifrutti, sen JOBBE!
    *hur ska det gå??*

• BrudSommar2006

Koko, vad skönt med sovmorgon! Jag verkligen njuter av att ligga kvar i sängen på morgonen de här dagarna vi är hemma nu och man blir påmind om hur det faktiskt var innan Iris! Man får liksom göra som man vill med all sin tid hela dagarna, det är helt fantastiskt... Fast nu är ju Iris helt fantastisk också men just nu när man är så trött så kan man ju längta lite till att bara få sitta och ta det lugnt en hel dag ibland!

• Ore

Snaily: Hoppas det blir en hyfsat trevlig dag i skärgården. Spottings till trots...

Snorkfröken: Mysigt med katt! Hoppas att jag har lyckats övertyga maken om att skaffa katt till nästa sommar...

• Lapinette

Haga Delikatessen ligger på Hagagatan. Har funnits där i evigheter känns det som för jag har hunnit avverka flera middagar där genom åren bl a med tjejerna från min italienskagrupp på Medborgarskolan som ligger precis bredvid, en otroligt misslyckad dejt ... ingen av oss ringde efter den och så trevliga tjejmiddagar. Igår var det första gången med maken. Har inte varit där på evigheter fast den ligger på promenadavstånd.

info.aos.se/sajter/hagadeli/1.html

Svar på tråden Livets stora och små frågor