• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Jag har förresten fått tid för KUB nästa vecka och har varit hos läkaren idag för att prata om alla extrakontroller jag måste gå på. Hon sa också att ingen kommer neka mig snitt om det är det jag vill ha. Det har jag ju ingen aning om men det känns så himla skönt att inte behöva bråka om det om det nu är det jag vill ha.

• Telis

koko, din taskiga mört, börja prata grillkorv på det där sättet! *räcker ut tungan*

• _koko_

telis - Korv m bröd, Korv m bröd, Korv m bröd!! Är mycket nära att äta sånt till lunch idag också, i stället för min andra lyxlunch dafgårds kåldolmar...

• _koko_

blivande - Sthlmstips finns det andra som är betydligt bättre på än jag!

vickan - Jag läser ju knappt alls just nu, men har köpt obamas självbiografi till semestern. Är lite nyfiken på honom faktiskt?!

frejis - *vinkvink*

telis - Skönt att snitt inte ska behöva bli något problem OM det nu blir det du helst vill.

• Lapinette

Oj, skrev jag att vi ska titta på hus!? Det var inte meningen ... för maken tycker absolut inte att vi ska flytta MEN jag tittar hela tiden . Telis, visste inte att ni letade hus. Trodde det var lägenhet med vacker utsikt som gällde. På vilken sida om stan ska ni?

Koko - sorry, kommer förmodligen aldrig att flytta norröver. Uppväxt, död och begraven söder om stan.

• Lapinette

Stockholm - ja vad kan man då hitta på i Stockholm? Det finns en uppsjö av restauranger så det beror nog lite på vad ni är ute efter och i vilken stadsdel.

Böcker - själv köpte jag 3 pocket i förgår. Det blev Aldrig fucka upp av Jens Lapidus, Sonat till Miriam av Linda Olsson och Människohamn av John Ajvide Lindqvist.

• viktualia

Lappis - just det! Linda Olssons bok har jag siktat på! Hörde hennes Sommarprogram häromdagen!

Svar på tråden Livets stora och små frågor