• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Jag kan faktiskt inte komma på så många vackrare 30+are heller...

vickan - Wow!

• Ore

HURRA för AM. Men skräcködla, nähä du. Har sett bilder på dig i galleriet, så det där kan du försöka lura i någon annan... "40 and fabolous", eller vad är det de säger i Sex and the city? Det stämmer bättre på dig!!!

• _koko_

telis - Min tro på cravingsteorin har ju fått sig en rejäl törn på sistone...

• Telis

Ja, vem sjutton vet, det kanske är en tjej. Är det först i vecka 18 som dom kanske kan se vad det är?

• Mrs  B

Hej hopp galopp!!!!!!!!!!!!!

Håller på att läsa ikapp....

BS
    Grattis till fina KUB resultat!!!!!
    Och vad skönt det låter att vara lite barnlediga.

Nenne
    Jag, maken och jag gjorde vårt bästa.
    (med skydd förstådd.....)
    Handla är ibland en pärs men något som man tyvärr måste göra.

MSW
    Vi har schampoo/tvål kombinerat och det funkar bra med killarna. Brukar skölja av det snabbt för att föra proceduren kort och det funkar.

• nennesjuttioåtta

koko
    vi skippar Kilafors i år, men jag har hört att det ska bli bättre väder redan till helgen här uppe. Det var ju inget kanonväder förra året heller men har man stövlar och regnställ så är man safe. *headbangar*

• nennesjuttioåtta

men å andra sidan så hade vi inte behövt bo i tält, man har ju kontakter...

• fru AM

Ore: tack - men den snyggaste bilden på mig i galleriet är från när jag var typ 35 ...

Telis: jag är förvirrad! Jag tror Televinken är en riktigt liten smart kis som snurrar till det för oss med flit!

Angående bo i stan eller i villa så är jag en obotlig stadsråtta. Villaboende kan jag endast tänka mig på en enda plats (och faktiskt egentligen bara ett speciellt hus som vi tittade på för 3 år sedan). Boende är nog det enda område inom vilket jag är riktigt "fyrkantig"

• fru AM

Det mest markanta (och lite sorgliga) ang min ålder är att jag ofrivilligt börjar dras till kläder med rovdjurs- eller reptilmönster ...

Svar på tråden Livets stora och små frågor