• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Lappis,

jag förstår din make.

Det ÄR otroligt skönt att ha nära till bra rfestauranger! Krypavstånd. Mmmmm!
    JAG kommer däremot att få spatt och sakna Manhattans utbud ENORMT den dagen vi flyttar härifrån....
    Shit!
    Och kanske allra mest det att det är såååå enkelt att ringa hem mat också.

men men. man kan inte få allt här i världen. Tyvärr.
    Den dag vi flyttar härifrån har vi kanske istället råd att bo lite större. Vilket också vore något alldeles fantastiskt!!!

• Lapinette

Usch, jobbade riktigt bra i förmiddags men nu är jag helt OFF. En dag kvar innan semestern och jag kan bara inte koncentrera mig. Arrrrghhhh...

• sweetstreet

Lappis var ligger Ljunggtrens?
    Stockholm eller Götet???

• Lapinette

Ljunggrens ligger på Götgatpuckeln. Inne i den där gallerian - Bruno.

• Lapinette

Ljunggrens ligger på Götgatpuckeln. Inne i den där gallerian - Bruno.

• Lapinette

Attans, jag är så på att jag klickar flera gånger!

• sweetstreet

Och du favvokaninen!
    Är så glad över att se att du mår bra idag!!!!

och att ha en dag kvar till semestern. Är inte det nästan nästan nästan det allra bästa. Att fortfarande ha heeeeela semestern kvar ligga där framför en?!?!?
    Mmmmmm
    Jag önskar jag skulle ha semester snart jag med.....

• _koko_

lappis - Tror det var bara några månader efter att vi flyttade till de krokarna som DNs gulddraken delades ut till 3 restauranger/barer på nästan krypavstånd från oss...

Å andra sidan har vi ju edsbacka krog i närheten nu.

• sweetstreet

Aha! Där ha jag knappt varit.
    Bara in snabbt i julas för att hitta en present till en kompis som bjudit oss på middag.
    Man hinner tyvärr så liiiite varje gång man kommer till Sverige för man far ju runt som en skållad råtta för att hinna träffa så många som möjligt....
    Men nästa gång klasnke man skulle försöka övertala några vänner (kanske tråddejt???) att ses där och ta en drink eller två. Om de nu är så goda menar jag!!

• _koko_

(fast där har jag inte varit sedan min farmor fyllde 75 för 13 år sedan...)

Svar på tråden Livets stora och små frågor