• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

God morgon!!!!

Vickan
    Drack inte kaffe under någon av mina graviditeter. Dels för att jag inte var sugen och dels för att halsbränna blev ännu värre.

• Lapinette

Halloj ladies,

Ute i god tid imorse men väl halvägs till bussen kommer jag på att jag glömt presentkortet till fortvården jag ska på idag kl 15.00. Bara att gå tillbaka. Annars säger jag bara FREEEEEEEEEDAAAAAAG och snart SEEEEEEMEEEESTER!!!!

• Lapinette

BS ? jag mailar inte alls din syssling nu när hon är mammaledig. När hon jobbade hade vi massor av kontakt via mail.

Tinga ? härligt att det går framåt med mat och viktökning och visst är det snart dags för semester och England/Normandie för er del?

Piggelin ? helt rätt! Det låg ett Ljunggrens där det idag ligger ett Pontus. Skönt med semester och hojta till om du vill ha lite mer Stockholmstips.

• Mrs  B

Tinga
    Åh, vad härligt att höra om viktuppgången!!!
    Och som sagt, vill ni prova lite gröt så har jag det hemma.

Nu är det snart dags att bege sig till stan för en träff med päronen. De har varit i Tyskland några dagar så vi har inte träffat dem på en vecka. Hoppas på lite avlastning idag för pojkarna är sjövilda idag.

• nennesjuttioåtta

jaaaa, freeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

nennelainen ... hur lång semester och vad ska ni hitta på för bus?

• BrudSommar2006

Lapinette, jag vet, ingen idé att maila till en föräldraledig kanske men jag har nästan ingen möjlighet att prata i telefon längre! Från jobbet slänger man lätt iväg ett mail men det är inte lika roligt att sitta och prata i telefon privat när man sitter så att andra hör. Sedan har jag ju Iris så fort jag kommer från jobbet och då kan jag absolut inte prata i telefon. När hon lagt sig och äntligen somnat någon gång efter åtta ska man plocka undan, duscha och fixa och sedan är det läggdags så det blir aldrig att jag ringer någon längre. På helgerna har man annat för sig med Iris hela tiden och för det mesta sover jag när hon sover efter lunch för jag är så trött. Tid över att maila har jag i princip alltid för det kan man ju göra även om Iris skriker i bakgrunden så man blir lomhörd!

Nej, packa och åka var det.

• nennesjuttioåtta

lappilainen
    4 veckor: 1 vecka i Sälen och resten på hemmaplan med målning av tak, fixa tvättstuga med golvvärme och ny toa, organisera garaget och rensa rabatterna (nej, jag är fortfarande inte färdig med kvickroten!). Och ligga i hängmattan och kramas med P. Ska bli underbart! Och tänka på vad ni gör just nu på andra sidan jorden.

• Tinga

Piggelin - låter som att semestern börjat bra för er del, trots lite sämre väder. Att få en uteplats är det jag ser fram emot allra mest med vårt hus; så härligt att kunna sitta ute och äta.

Vi har faktiskt inte bestämt oss än huruvida vi åker på semester eller ej, fastän avresan är på måndag förmiddag. Anledningen är att Piff fortfarande kräker massor, och det är frågna hur rolig semestern blir med en kille som kräker flera gånger per dag? Vi försöker nu få honom att äta mjölkfri välling, men han är ju så kinkig med hur allting smakar, så det brukar ta ett tag att få honom att byta sort. Oftast får man trappa ner den ena sorten och upp den andra genom att blanda dem. Problemet är ju att vi inte har så mycket tid att vinka på inför semestern, så därför vill vi att han ska börja äta den andra maten NU, så att vi kan se om han fortsätter kräka eller ej.

Det känns förstås jättetråkigt om vi tvingas stanna hemma, men att lägga ut 10 000-tals kronor på något som blir helt misslyckat känns inte heller så lockande. Vi ger det ett dygn till iallafall, så får vi se hur det utvecklar sig.

• Lapinette

Om jag orkar så kommer jag skicka små hälsningar under vår resa eftersom maken tänker ta med sig sin dator och de flesta hotell har uppkoppling. Men jag tror inte jag kommer att läsa ikapp då ni snackar så himla mycket här inne.

Nu är det verkligen dags för semester i la casa Z. Jag glömde presentkortet som låg bredvid mina nycklar imorse. Nu ringde maken och berättade att han först fick gå ned i garaget och hämta paraplyt som han glömt i bilen igår. Sen när han passerat Vasaparken kom han på att han glömt plånboken.

Svar på tråden Livets stora och små frågor