• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

telis - Nä, nu handlar det bestämt om möhippa!

vickan - Herregud, den mamman borde få nobelpris...

piggis - Kul att se lite maratoninlägg från dig! Härligt att ni har det bra på semestern!

Tinga - Hejja!!!! Åh, vad glad jag blir för viktuppgången, puffs är ju helt fantastisk!! Håller tummarna så de blir blå för att det ska fortsätta och att piff för en gångs skull kan ta en snabb smakövergång så ni får komma iväg på er efterlängtade resa!!!

AM - Vilken lyckad kväll!! Grattis igen!

Och jag upprepar: Freeedag! Och Semeeester!!

• Lapinette

AM - undrade om du hade tagit sovmorgon idag! Jag blir kvar här inne på BT fram till onsdag så vi lär nog hinna ses igen. Ska ha tre semesterdagar hemma då jag målar lite dörrposter i hallen, inhandlar det sista inför resan, läser klart Liza Marklund, tittar på ytterligare en säsong av Entourage och pillar mig i naveln.

• viktualia

EA&MJ skrev 2009-07-10 10:53:55 följande:

Vickan-prova seabandsen hemma eller postafen och se om det hjälper nu när du inte är på jobbet. Deppmanteln ska man ju inte behöva när man är gravid men en liten hörna kan ev lånas ut
    Lyder genast! Hade inte seabanden på mig, men nu är de på. Tabletter tar jag även om jag inte tror på dem, vågar inte låta bli riktigt.

Näe jag vet att jag inte borde deppa. Men fy faaaaaaan för att må så här.

*kram*
  • Fru E

Vickan-citronklyftor som Telis svärmor tipsade om kanske?? Eller något salt?

• _koko_

nenne/ore - Jag fattar inte att tråden ens blev upprörd?! Men men, det är ju lätt att missuppfatta skriven text.

• Lapinette

Och jag säger bara SUCK ... tror jag har blivit för gammal för vilda diskussioner om nonsens där samtliga verkar ha ungefär samma slags åsikt i slutänden trots att man uttrycker det på olika sätt.

• nennesjuttioåtta

koko
    jag blir mest upprörd över att det är ju samma saker vi skriver. Som att de vill få mig att framstå som att jag hänsynslöst gör möhippor som bara går ut på att förnedra bruden, när vi alla skriver att möhippan ska anpassas efter vad bruden är som person.

• Lapinette

Precis ... ni tycker samma sak! Låter nästan som de diskussioner som jag och maken har ibland.

Svar på tråden Livets stora och små frågor