• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Frullan - läste ditt inlägg om förlossningen & alla jobbiga känslorna. Suveränt att du fått tag på en så himla bra psykolog & att du känner att det funkar & att personkemin är rätt. När du så småningom kommit igenom all denna skiten & kommit ut på andra sidan, så kommer du att må sååå mkt bättre.
    Stoooor kram till dig & din familj

Kilafors förresten - vad är det?
    Tror jag håller på att bli gammal, har ingen koll på alla dessa festivaler längre. Det var enklare förr när det var Hultsfred & så lite Rocktåget etc

Obamas bok - mannen fick den i present av mig i våras - han tyckte den var helt OK. Inte superduper, men småintressant & jag har väl tänkt komma till skott så småningom jag med & läsa den.

Läste med intresse era Sthlmstips & samlar på hög! Mannen, Amanda & jag ska ju dit en sväng om ett par veckor & har förmånen att få låna & bo i några kompisars hus (de själva är bortresta). Vekrligen SUPER, väninnan är verkligen så himla supergenerös i alla lägen

Såg att ni skrev om Ljunggrens & en "dejavu" poppade upp i skallen - fanns det inte ett ställe med samma namn nära Stureplan (nu pratar vi typ 1995-96 när jag bodde där), in på en liten tvärgata, nära East (om jag minns rätt...)?

Igår hade vi Muggles med familj här - verkligen en mysig em & kväll & superkul att se småtjejerna tillsammans!
    När Muggles & jag pratade om det för några veckor sen så var det tänkt att de skulle sova över här, så att båda kunde dricka vin, men nu föll ju liksom detta Coolt att ni ska bi en tvåbarnsfamilj nu, Mugglan!

Själva har vi fortfarande timeout från funderingarna på ev försök för en tvåa, känns rätt skönt. Fast igår pratade vi lite om det innan vi somnade, summan av kardemumman är väl att det fortfarande är samma status som innan, dvs det är inte alls givet att vi kommer att ge oss på att försöka få till en till. Jaja, vi får se - det sköna är iaf att detta för tillfället inte stressar mig & de stressdrömmar jag led av i våras, de lyser med sin frånvaro.

• Piggelin1

Kåta Gun, Mia & Klara är totalt främmande även för mig - har missat detta totalt inser jag

Vad skönt det är med semester förresten! De sista två veckorna innan semestern var helt hysteriska med typ allt & lite till som skulle vara klart (& jag fick ett bryt en em på jobbet...), men efter några långpass ett par kvällar förra veckan, så känns det som om det mesta lyckades trilla på plats. Visserligen har jag kollat mailen några ggr denna veckan, men nästa vecka lär det inte bli ngt sådant, då är verkligen "alla" på semester.
    Känner att jag börjat tagga ner så smått nu iaf - gött!

• Piggelin1

Det var säkert ngt mer jag skulle skriva/ko0mmentera, men tror att detta får räcka för idag!

Bläää för korkade/obetänksamma kommentarer förresten

Natti, natti!

• nennesjuttioåtta

god morgon
    shit, sista dagen före semestern!

Igår var min stad värst i Europa - 78 mm regn! Mina fina blomplanteringar på altanen är krossade... Fast de kunde varit värre, hos chefen sprutade vatten in genom fönstret...

Ore
    fuck vad irriterad jag är! Tror de att vi är helt jävla dumma i huvudet??? Aahhhh, synd att jag inte är lika välformulerad som du, men de verkar ju inte kunna läsa ändå.

• MSW

Godmorgon!

FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!!!!!!!!!!!!

Helgen bjuder på: 25års fest och Lisebergs resa! Så jag hoppas att ni tänkt ha fint väder i Gbg på söndag! Åtminstone uppehåll! Blir nog inte mycket åkt för vår del, förutom barnkarusellerna som A ska åka.. Gissar att vi mest vill vara/iaktta honom!

Tinga: skönt att de går upp!! Och att piffs mjölkfria kost boostar hans uppgång ännu mer!!

• MSW
    MSW skrev 2009-07-10 08:51:27 följande:
    Tinga: skönt att de går upp!! Och att piffs mjölkfria kost boostar hans uppgång ännu mer!!
    stoppa in ett "jag hoppas" efter och:et!
  • nennesjuttioåtta

Piggelin
    Det är Hårdrocksweekend i Kilafors (ligger i Hälsingland) vi pratar om. *lirar luftgitarr*

• MSW

Piggan: skönt att stessdrömmarna är borta (trots stress på jobbet) och att du börjat varva ner!

Här pratade vi också lite ang syskon.. Eller jag pratade, maken är inte bra på att prata allvar om han inte är på rätt humör.. Och jag har lixom haft en "plan" i huvudet ett tag, och kom på att jag inte sagt något om den till maken.. Men nu är han informerad, utan krav att behöva svara någonting egentligen.. Det är juh inte aktuellt på ett tag iaf..

• BrudSommar2006

Hej Piggelin, skönt att höra att ni verkar ha det bra!

Tinga, vart var det ni skulle åka nu på semestern? För ni kommer väl iväg nu som planerat hoppas jag?

Nu ska vi packa och sätta oss i bilen så att vi får träffa Iris i eftermiddag! Pratade med henne i telefon igår, hon säger inte så mycket men hon låter så vuxen på rösten i telefon! Igår bad hon att få prata med sin pappa, hmpf, så jag fick lämna över luren en stund.

Hon har blivit så otroligt duktig på att cykla på sin trehjuling så det är inte klokt, hon bara trampar iväg och ibland tar hon i lite extra, vänder sig mot en och skrattar "Iris trampar jättefort!!!".

Svar på tråden Livets stora och små frågor