• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Tinga: GRATTIS till viktuppgången, klart välförtjänt så som ni har jobbat med det!!! Vad glad jag blir att höra att det blir litet medgång för er! Hoppas att ni kommer iväg på semestern, och att Piff snabbt som attan accepterar den nya smaken och att kräkningarna upphör då.

Nenne: Jag verkar inte vara så värst välformulerad, eftersom en av mina kommentar tydligen var ett av de värsta påhoppen som någon sett på BT... Jaja, jag tycker nog att de helt enkelt har missat vad jag menat, trots att jag tycker att jag förklarat mig tydligt. Nåja, är nog klar med den tråden nu tror jag.

Tänkte istället njuta av att det är FREEEEDDAAAAAAAG, jag har litet Schloss-skumpa på kylning hemma och ska ikväll fira in semestern med rostbiff, färkspotatis och bubbel!!!

• Fru E

*vink tillbaka till MSW *

sitter och fryser som attans på kontoret, de bygger om här och för att nedervåningen inte ska få så varmt så sänker de ac:n vilket gör att vi får det dubbelt så kallt här uppe på 5:e *hutter hutter*

• fru AM

Hej alla! Födelsedagsfirandet blev lyckat även på kvällen med besök på Wasahof (ostron + hummer + stout + vitt vin + creme brulee). Hektor fick ligga i sin vagn borta vid garderoben (!) - var vaken och tyst en halvtimma först, sedan somnade han och sov hela kvällen (fram till kl 3).

Idag familjedag med besök på 4H-gård!
    Kram till alla och tack återigen för grattis!

Lappis & Nenne: ni går kanske på semester innan jag är tillbaka i em: ha det underbart i kalifornien och i hängmattan! (Och lappis: träffar du på mitt ex i santa barbara så är det fritt fram att bita honom i hälsenorna )

• viktualia

Efter en misärmorgon sitter jag nu framför datorn och småfryser. Har en massa projekt som jag tänkte fixa här hemma idag, men varifrån får man kraft till det? Och nån pirrande lycka över att ha semester vill inte heller infinna sig....

... näee... den där deppmanteln kan man dra runt på av olika skäl....

• Telis

Ore, är det brudöverlämning fortfarande?

• MSW

Ea: SYnd att de inte tänker lite längre(eller högre )..

• MSW

Vickan: Jobbigt! *Kram*

Nahe! Nu ska jag gå och se om vi har fått någon post! Sen ska jag se om jag hinner hitta på något mer medan sonen sover!

• Fru E

Vickan-prova seabandsen hemma eller postafen och se om det hjälper nu när du inte är på jobbet. Deppmanteln ska man ju inte behöva när man är gravid men en liten hörna kan ev lånas ut

Svar på tråden Livets stora och små frågor