• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Ljunggrens kopplar jag direkt till lilla pappersaffären i gamla stan... Inte så goda drinkar där tyvärr, gissar jag.

• sweetstreet

Kokisen,
    när har du semester egentlgein??
    Snart?
    Och hur mår du nu?
    Förutom att du är trött....

• Lapinette

kokisen - inte fy skam! Är det där ni "ramlar in" när ni inte orkar laga mat .

Sweet - ja, det känns onekligen jäkligt bra just nu ... livet alltså!

• _koko_

sweet - Nästa gång du kommer till sverige MÅSTE vi ses, går inte med på något annat. Vill ju träffa lillskruttan också!!

• Lapinette

kokisen - nej, men de har jäkligt fint papper! Fast inte så mycket drickbart.

• Lapinette

Ska nu ta mig tid och printa ut ett stort dokument om vin i Kalifornien. Här ska vi läsa på så vi vet vad som är värt att drickas !!!

• _koko_

lappis - Hahaha, ja, det vore ju något! Vi tar med hem.

sweet - Går också i morgon, fast ska jobba nån vecka till lite senare också innan jag går "för gott". Eftersom jag slappar nåt ofantligt på jobbet känns det inte som att jag ska gå på semester... Lite illa faktiskt.
    Jag mår bra. Har ont i bäckenet (främst på nätterna), mår illa, och blir mörbultad av Vilda Bebben, men egentligen mår jag bra.

• _koko_

lappis - Ja, jag vågar inte gå dit längre, gör av med alldeles för mycket pengar varje gång... Gillar ju att göra egna gratulationskort och sånt, men nuförtiden hinns det inte med.

lappis, igen - Plugga vin är ju betydligt viktigare än något arbete!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor