• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Tinga - förstår att det inte är så kul att åka om någon är sjuk. Även om ni blir kvar hemma så hoppas jag ni får en mysig och skön semester!

• Tinga

Mrs B - jag tackar för gröterbjudandet! Vi ska se först hur det går med vällingen nu och huruvida det blir någon resa eller ej, men om det blir aktuellt med gröt hör jag av mig. Tack igen!

• Tinga

Lappis - tack! Eventuellt åker vi iväg på någon kortare tripp lite senare på semestern, om vi lyckas få Piff kräkfri då. Fast vi hoppas ju fortfarande på England/Normandie.

• nennesjuttioåtta

lappis
    hahaha
    ja verkligen dags för semester, verkar det som!

Tinga
    hoppas det löser sig oavsett om ni stannar hemma eller åker!!!!!

BS
    Hälsa Öland!

• Telis

Tinga, vad roligt att vågen pekar åt rätt håll. Hoppas att det lugnar ner sig med kräkningarna också så att ni kommer iväg på semestern!

• Telis

Vickan, dom har plockat bort alla röda trianglar så det är upp till en själv att känna efter hur man mår. Jag kan bli lite trött av Postafen men absolut inte så att det inte går att köra bil. Antagligen är man en större trafikfara om man sitter och håller på att kräkas när man kör bil än om man har ätit Postafen.

• Fru E

Snaily, Blivande-vet precis hur det känns så STOR KRAM

Muggles-grattis grattis om jag inte sagt det innan

Tinga-inte lätt beslut om semestern på måndag men som du säger så ska man ju njuta av den samtidigt!

Vickan-röstar med på mammabyxor direkt, tror det blir snyggare med. Kanske som Ore säger tights under magen och tunikor??

• Fru E

AM-GRATTIS till att ha blivit en vacker skräcködla

Svar på tråden Livets stora och små frågor