• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Ödlan Nenne med de lååånga förrädiska ögonfransarna

MSW - får man fråga vad det är för utbildningar du sökt? Eller du kanske inte vill outa det här i tråden? *nyfiken i en strut*

• Telis

Piggelin igen, jo tack, det har släppt nästan helt nu. Utom när jag borstar tänderna av någon anledning. Jag mår bra bra nu, är lite extra trött bara.

Resan känns lite sisådär. Men inte riktigt lika jobbig som för ett par veckor sedan.

• Piggelin1

Ok Telis - då är det säkert jag som minns galet. Börjar bli gammal... Om typ sex månader (lite drygt) träder jag ju in i samma skräcködleklubb som AM

• Piggelin1

Vad skönt att illamåendet är bättre, Telis!

En kompis som fick barn i april mådde illa precis hela graviditeten (måste vara extremt ovanligt), men hon tog det med jämnmod & konstaterade ibland att "idag har jag inte spytt, bara mått illa" Plus att hon vid ngt tillfälle kom på att "ja just det, när bebisen fötts, då kommer jag ju inte att må illa längre - jiiihaaaa!!" Måste säga att jag blev impad av henne & hur hon tog det.

Telis igen - håller tummarna att ressuget ska infinna sig under de närmaste veckorna!!

• nennesjuttioåtta

vickan
    var försiktig att borsta tänderna om du spytt så du inte förstör emaljen! Vänta iaf en halvtimme så att syran hinner neutraliseras.

/fluortanten

• Ore

Vickan: Så dåligt samvete behöver du inte ha för att du inte orkar ge dig ut och gå... Frisk luft kanske hjälper, men mitt graviditetsillamående blev inte ett dugg bättre när jag tränade, snarare tvärtom. Ligga och såsa så mycket som möjligt var tyvärr det enda som hjälpte. Hade gäääärna tränat annars!

• viktualia

Ore - ehum... så pass.... hm... lurigt!

Nenne - bra att du påminde mig! *tack*

Telis - lurigt det här med reseplanering. Maken och jag försökte planera semesterresa igår. Det slutade i princip med att jag inte vågar tro på att jag ska må varken bu eller bä. Alltså avvaktar vi. Annars laddar jag för att palla en veckas scouting... vet inte om jag tror på det.. men jag åker nästa lördag. Och kommer jag INTE iväg kommer jag sura över det i evinnerliga tider...

Näe - dags för prommisen..

• Piggelin1

Ni pratade om böcker, läste en recension om denna igår & blev lite sugen

www.adlibris.com/se/product.aspx

Har läst en hel del väldigt välskrivna reportage av honom i tidningen RES, så denna bok hamnar nog i shoppingkorgen förr eller senare

• Lapinette

Piggelin ... tidigt, tidigt på torsdag morgon för att sedan bli upphämtade på SF torsdag eftermiddag av en kompis.

Svar på tråden Livets stora och små frågor