• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Snaily: jag hittar det inte igen - konstigt! Kommer ju inte ihåg mina sökord men har försökt med allt möjligt.

• muggles

Tinga: vad skittrist med resan och kräkningarna! Moa var ju ett kräkbarn så jag vet lite vad ni går igenom (även om hon aldrig hade problem med vikten).

Jag har förresten tagit bort en pigmentfläck som visade sig innehålla "oroliga" celler (elaka celler som kan utvecklas till cancer) så som rutinåtgärd tog de bort ytterligare en bit som marginal. Otäckt! Känns som om cancern snuddade vid mig... Jag är lite rädd för hudcancer eftersom jag varit ung och dum och bränt mig några ggr... Det här var en fläck som jag haft i över 10 år men jag tyckte den hade ändrats sig senaste halvåret, skönt att den är borta nu iaf.

• muggles

Imorgon sticker vi till Finland för ett besök hos mina släktingar. Min mammas kusin äger tydligen en ö i skärgården som vi ska till och hälsa på - blir coolt. Jag vet inte hur mkt jag hinner in och skriva, ska försöka läsa via mobilen iaf. Nu till packningen!

Lappis: apropå tankspriddhet så har vi letat som tokar senaste dagarna, dels efter makens mobiltelefon (som visade sig ha fallit ur på kompisars gräsmatta och legat där i regnet i flera dagar ) och efter mina ganska nya gympaskor som bara är puts väck. Hur fa-an kan ett par skor försvinna?! Jäkligt irriterande. Jag höll på att få spel när maken kom igår och sa att han letade efter sin ring också (men den kom till rätta sedan). Är det åldern eller?!

• muggles

Snart har jag fyllt en sida själv... jippiee som Moa skulle ha sagt.

Nä nu till packningen som sagt...

• Tinga

Muggles - när Piff var nyföding (korrigerad ålder) kräktes han också massor, och då menar jag verkligen massor, men när vi började med smakportioner försvann det. Sen gick han ju över till vätskebaserad kost igen, men kräkningarna höll sig som väl var borta. Sen kom de tillbaka i samband med att vi bytte till näringslösning, så det känns som att det är något som är fel. Han är inte alls den goe glade kille han annars brukar vara heller; mer gnäll, skrik, vaknar på nätterna och så ligger han ofta på runt 38.5 grader i kroppstemp. Något måste vara fel, men frågan är bara vad?

• Tinga

Muggles igen - förstår att det känns läskigt med din pigmentfläck! Men vad bra att du hade sådan koll på den att du såg att den ändrat sig, så att den kunde tas bort innan något allvarligare hann hända.

Hoppas att ni får en trevlig tur till Finland! Ska ni flyga eller blir det bil + färja?

• muggles

Tinga: flyg! 6h med bil till Sthlm, sedan nattfärja till Åbo, sedan 6h till känns inte Moa-vänligt (och inte bra för föräldrarnas öron). Det som blir spännande att se är om hon kan sova någorlunda på planet för flygningen till Helsingfors ligger mitt i hennes sovtid. På hemvägen behöver vi få henne att sova på flygplatsen i Helsingfors (mellanlandning) och jag hoppas vi får behålla vår paraplyvagn och slipper checka in den. Annars blir det nog spännande att se hur hon ska lyckas sova...

• viktualia

tjoho!

Första gravidbrallorna shoppade - schyssta varianter hittades på PoP utan "totalmudd" om ni fattar. H&Ms gravidbrallor var ju misärobekväma... urkans. Dessutom hittade jag en BH som jag kan växa lite till i... 70FCrazy Eyes Jag är tydligen bystdrottning.....

• BrudSommar2006

Muggles, vad skönt att bli av med pigmentfläcken, vilken tur att du kom dig för med att gå och ta bort den. Var någonstans på Öland var ni förresten, du, Piggelin och väninnan?

Tinga, men om han har så hög feber så mycket så bara måste ju något vara fel, kanske är det inte bara mjölkfri kost då som hjälper? Hoppas att ni får bukt med det snart i alla fall, stackarn.

Vickan, grattis till lyckade klädinköp!

Jag tycker förresten att det är konstigt att det är så ont om mysiga caféer här på södra Öland, det fanns ett jättemysigt men de stängde tyvärr förra sommaren.

• muggles

BS: vi var bara runt Färjestaden och Borgholm (Halltorps gästgiveri sov vi på). Vi åkte till Paradisverkstan tex, vet inte hur många keramikbutiker vi var inne på

Jag läser just nu Nattfåk (forts på Skumtimmen) - öländsk "deckare". Det är väldigt snälla deckare men ändå med en bra historia och mer som en reseskildring, man får mkt Öland på köpet.

Svar på tråden Livets stora och små frågor