• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Hm, våra bekanta har en son som de döpt till Milton, för mig är det en häst!

• Snorkfröken77

vickan - jag tror tyvärr inte det blev något bättre av det, hon förstår inte, hon tycker synd om sig själv *grimaserar* tror inte ens hon tänkt tanken att vi försöker för i hennes värld blir man med barn efter en månad. Bara hoppas hon kan vara lugn ett tag framöver nu efter det här "utbrottet".

BS - Ja, går det så långt som till utredning är det dags att berätta, hoppas verkligen det löser sig innan det. Milton för mig är en brat på stureplan

• Snorkfröken77

Nähä, nu är det filmtajm, får passa på när det är dåligt väder

Kram på er!

• BrudSommar2006

Filmtajm nu, du milde, här är det sovtajm!!!

• muggles

Vickan: haha vänta du ett år så går du också och lägger dig tidigt... Barn struntar i om det är sommar Men Moa vaknade precis så hon tog lite sovmorgon både igår och idag - jätteskönt att vakna utvilad innan henne!

Snorkfröken: hejdlöst ego av din mamma. Men hon förstår ju inte att det kan bli problem. Kanske ska du ändå kläcka till henne hur länge ni försökt? Så att hon fattar lite mera...

Rätt ordning kommer här

BF-lista
    Koko 30/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 23/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten
    Mugglan 13/3 2010

Max: 041225
    Livia: 061116
    Iris: 070605
    Mugglans Goa Moa: 070826
    Piggelin:s A 071116
    Malte: 080105
    Mindre: 080105
    Conny: 080116
    MSW:s A 080827

• Vännerfan

Hej tjejer!

Tillbaka sen ett par dagar efter semestrande i västa Sverige!

Frejis, Enligt ditt BF-datum borde du vara över på the safe side nu? Inte för att en förlossning nu är att föredra förstås, men att barnet ändå borde överleva? Drar en lättad suck för din skull!!

Tinga, Vad tråkigt med kräkningarna!! Är det någon skillnad idag? För kanske att det tar längre en en dag för mjölkfri kost att ge resultat?? Hoppas att ni kan hitta på lite mysiga utflykter att göra på hemmaplan istället.

Snorkfröken, Jag vet inte ens hur jag ska kunna kommentera din mammas kommentarer. Fattar inte för mitt liv hur folk kan vara så ego och okänsliga. Helt otroligt!! (Fast min mamma skulle säkert klara den bragden också utan problem om det varit så! )

A.M. Grattis, grattis i efterskott! Antar att det är skönt nu när det är ?gjort?! (Har flera kompisar som uttryckt det så efteråt).

Mugglan, Hej tjejen! Här blev det också sovmorgon, till 8.45 för oss alla 3! Skööönt att få sova! Tack för i tisdags!

Koko förresten, Jag har reflekterat över att ert hus låter som raka motsatsen till vårt! Vårt är välplanerat och totalt utan charm! Hur stort är ert hus?

Ore, Måste bara fråga om ditt husbygge också. Jag vet att du skrivt hur mycket huset kostar och att det lät så billigt, så då tänkte jag att ni nog har lite enklare tillval, men det verkar ni ju inte alls ha (Snygg trappa!), så jag måste fråga hur stort ert är också.

Ego: Jag har plussat! Kände av brösten efter en vecka efter äl denna månaden också, men himlade bara på ögonen åt min kropp och tänkte att den inte skulle få ge mig några idéer denna månaden. Sen kom molvärk flera dagar i rad, men inget blod och sen testade jag positivt. Förutom molvärken mår jag precis som vanligt, så det hela känns väldigt overkligt. Men roligt såklart!

Nu frukost!

• Vännerfan

Känns för tidigt att lägga in mig på BF-lista, men jag kan lägga in Prinsen:

BF-lista
    Koko 30/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 23/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten
    Mugglan 13/3 2010

Max: 041225
    Livia: 061116
    Prinsen: 070509